Petr@
12-05-2012 om 18:36
Eindexamensupportdraadje?
Nog meer ouders van eindexamenkandidaten? Hier doen beide zonen eindexamen, de oudste voor Havo en de jongste voor VMBO.
De jongste begon vanmiddag al dat hij zo zenuwachtig was. Dat is nogal een stresskipje dus ik houd mijn hart vast als het zover is!

Fiorucci
03-07-2012 om 12:54
Maar genista
Wij krijgen een uitnodiging waar alle bijzonderheden opstaan,gemaakt door de kinderen zelf....laat school helemaal niks weten?

Genista
03-07-2012 om 16:27
Nou, nee
Ik weet inmiddels dat het vanavond is en om 19:00 begint. Volgens de acteur zelf staan de decors nog steeds in die-en-die-zaal-waar-ook-de-rest-van-de-school-heeft-gekeken dus daar zal het feest dan wel plaatsvinden. En die zaal weet ik wel te vinden

Fiorucci
03-07-2012 om 18:33
Genista
Haha, ik zou toch maar op tijd vertrekken,veel plezier,wij zijn morgenavond aan de beurt..) dan zit onze basisschoolperiode erop! Jeeeej!

Petr@
03-07-2012 om 22:50
Het zit erop!
Ook oudste heeft vanavond zijn diploma in ontvangst genomen! Het was gelukkig niet zo warm als verleden week, maar het duurde weer eindeloos.
Leerlingen waren in categorieën ingedeeld. Oudste zat in de laatste categorie "relax" en werd zeer treffend door zijn mentor neergezet.
Hij heeft het afgelopen jaar havo 4 en 5 in een jaar gedaan op het Luzac en ik vond het slagingspercentage van het Luzac wat tegenvallen: 86% voor de havo en 88% voor het VWO. Verleden week was het slagingspercentage bij jongste nl. 97%.
Maar goed, het zit erop! Ik wens iedereen een heel fijne vakantie en veel suc6 bij de volgende fase!

Tink
04-07-2012 om 08:37
Tirza
Oh pffff, nee gelukkig zei hier niemand iets, ik zou me een meter de grond in geschaamd hebben! Alleen de vriendinnen lagen in een scheur toen ze hoorden waarom wij zo laat waren.
Dochter is tussen een toespraak en een stuk muziek door geheel onopvallend naar een lege stoel op de voorste rij gesneakt en wij hingen de hele tijd half op/naast een tafel en 2 klapstoelen achterin het kerkje. Vooral zoon van 10, zoon van 8 en dochter van 4 hebben in de meest idiote poses over het meubilair gehangen. Hebben we ook een paar fraaie foto's van . Gelukkig hielden ze zich verder wel rustig.
Tinkman wipte na 2½ uur nog even weg om de parkeermeter bij te voederen en kwam terug met een paar ijskoude flesjes Spa, die stonden ze buiten uit te delen. Nog nooit zo blij geweest met een slok koude bubbels.
Ohja en oudste zoon liet zich naar de smaak van de cateringmevrouw (type dragonder) iets te vaak bij het buffet zien. Kan het hem niet kwalijk nemen, het was erg lekker allemaal.
Kortom we hebben ongetwijfeld weer een verpletterende indruk achtergelaten!
Gelukkig duurt het nog minstens een jaar voordat er weer eentje kans maakt op die school terecht te komen, hopelijk zijn ze ons tegen die tijd weer een beetje vergeten
Ah, die schatjes van ons....... soms is een rol behang niet eens genoeg, maar dit soort momenten maakt alles weer helemaal goed he

Tink
04-07-2012 om 08:46
Genista, fiorucci, petr@
Genista, maak je borst maar nat, dit is pas het begin! Hahaha. Hoezo moet je weten waar en hoe laat iets plaatsgrijpt? Boejuhhh!
Fio, wat een mijlpaal! Het klinkt niet alsof je die school gaat missen
Petr@, hier hadden ze ook over elke leerling iets typerends te vertellen tijdens het ondertekenen van het diploma. En er werden van elke leerling tegelijk 2 foto's getoond: de eerste en de laatste schoolfoto. Zo grappig om te zien hoe sommigen veranderd zijn, en soms ook weer helemaal niet.
Slagingspercentage was 94,4%, school was apetrots. Alle herkansers hadden het ook gehaald, slechts 4 onherroepelijk gezakten.
Fijne vakantie allemaal en ook van mij: veel succes het komende jaar!

Rafelkap
04-07-2012 om 11:36
Sawo (beetje o.t.)
Gefeliciteerd met je dochter!!! Ik dacht even kijken in dit draadje, daar ben je vast wel te vinden.
Ik stuur binnenkort even foto's van de tuin. Je stekjes zijn goed aangeslagen!

Fiorucci
04-07-2012 om 11:42
Tink
Al met al ben ik niet ontevreden,hoor, maar na drie kinders heb ik het wel een beetje gehad met het basisschool geneuzel..

Paal
04-07-2012 om 15:20
Goed nieuws voor de niet geslaagden
Moet het even kwijt.
Dochter is voor de tweede keer gezakt, maar nu schijnt het zo te zijn dat op de school van haar 1e en de school van haar 2e keuze een nieuw iets is waarbij ze toch kan starten volgend jaar met haar opleiding. Ze moet er wel vanalles voor doen als brieven en gesprekken, maar geen probleem. Ze is er nog niet aar er is een goede kans dat....
Bij keuze 1 zelfs op niveau 4, bij keuze 2 op niveau 3. Maar eigenlijk zou ze zonder diploma op 2 terecht komen. Er is nog hoop!

Mare
04-07-2012 om 17:39
Wat een leuk draadje is dit...
.. met uit panties knappende mama's van trots en gezinnen die over het schoolmeubilair hangen.. ik zag het helemaal voor me!
Gefeliciteerd voor alle geslaagden, hoop uit de posting van Paal, en een geweldige zomer voor iedereen!

Tink
04-07-2012 om 21:39
Paal en fio
Paal, wat een goed nieuws! Er is weer hoop, dat is heel mooi om te lezen! Zet 'm op
En Fio, dat snap ik best ja! Ik zit er nu nog middenin, maar tegen de tijd dat de jongste afzwaait roep ik vast precies hetzelfde

Petr@
04-07-2012 om 21:45
Tink
Wat een geweldig verhaal weer!
Bij ons was het te warm voor een panty, anders was ik er ook uitgeklapt )

Petr@
04-07-2012 om 21:46
Galaxias
Wat fijn dat de opa's en oma's dat nog mee mogen maken!
Hier mochten er bij de diploma-uitreiking van oudste maar 2 personen mee dus dan hadden we de oma's al niet eens mee kunnen nemen...

jessica 5
05-07-2012 om 01:04
Paal
Zie nu wel, alles komt goed!. Moet ze nu alles voor de vakantie begint al afronden?. En moet ze ook een test gaan maken?.
Dochter moet hier een toets maken om te kijken welk niveau ze kan instromen. Dochter gelijk in de stres het gaat vooral om rekenen!. Daar is dochter geen "licht" in. Maar met wat bijles gaat dit wel lukken. Het kan hier nog alle kanten op met het niveau. We wachten nu op de oproep.
Suxes met je dochter en laat even weten hoe het bij haar is afgelopen.

Marjolein
05-07-2012 om 09:47
Paal en jessica
Paal, wat fijn dat je dochter toch toegelaten wordt tot de vervolg opleiding van haar keuze. Wat een opluchting soms is een omleiding nodig, maar ze komt er wel!
En ook voor Jessica, wel weer spannend dat ze nu weer toetsen moet doen voor niveau bepaling. Ik kan me helemaal voorstellen dat ze wel behoorlijk examen- en toetsmoe is
Maar al met al goed nieuws, gefeliciteerd!

Marjolein
05-07-2012 om 09:48
Tink, lol
Wat een mooi verhaal, zo wordt zo'n saaie uitreiking toch nog heel grappig!

Marjolein
05-07-2012 om 09:58
Petr@
Helemaal klaar! Gefeliciteerd!
Ben benieuwd, waarom jouw zoon Havo 4 en 5 in 1 jaar via Luzac heeft gedaan, daar zit vast een heel verhaal achter? Weet niet of je het wil delen? Ik ben wel heel benieuwd, ook omdat ik me kan voorstellen dat ook wij het op termijn mogelijk buiten het reguliere onderwijs zullen zoeken.

rosa
05-07-2012 om 11:12
Uitreiking
Bij ons was gisteren de diplomauitreiking. Lekker warm natuurlijk, maar een heel leuke bijeenkomst. Ze werden in groepjes naar voren geroepen en over iedereen werd iets aardigs verteld. Het groepje van dochter had de beste spreker, echt heel erg leuk gedaan. De meiden waren bijna allemaal in jurkjes. De een loopt daar wat soepeler in dan de ander! Bij de borrel gingen de hoge hakken al uit bij sommigen. Ze kregen een jaarboek, dat is al helemaal gespeld, leuke herinnering is dat. Kortom, het was een heel geslaagde afronding van zes jaar school, op naar de volgende fase!

Sawo
05-07-2012 om 11:29
Uitreiking
Hier gisteren eindelijk uitreiking. Het was super warm. Kort praatje over elk leerling, 1 minuut per leerling. Duurde in totaal 3 uur. Meer dan 100 geslaagden (>95%) dus hier was vooral de rector supertrots op zijn lln. Het was een redelijk rustig gemotiveerd hardwerkend jaar. De komende jaren hebben we begrepen van zoon (gaat naar 5e) worden beduidend minder.
Paal sterkte met je dochter en hopelijk komt het goed met haar toelating
ot En Rafelkap bedankt voor felicitaties en ben benieuwd naar foto's.
Nu nog met zijn vieren (waarschijnlijk voor het laatst) naar Spanje
Saar

Petr@
05-07-2012 om 13:34
Marjolein
Inderdaad een heel verhaal en het heeft allemaal te maken met geen motivatie. In een notendop:
Oudste is op gymnasium begonnen, blijven zitten in de eerste. Na het 2e jaar afgestroomd naar havo3. Tijdens havo4 bedacht hij dat hij naar het MBO wilde, dus in het 4e jaar niets gedaan. Tijdens dat jaar kwam hij er achter dat het niet zo simpel ging, die overstap naar MBO (wilde het leger in).
Hij mocht op de havo niet blijven dus moesten we iets anders verzinnen en dat werd het Luzac. Die structuur en discipline die deze school biedt had hij nodig want het is hem dus nu gelukt om in 28 weken havo 4 én 5 te doen! Van 9.00 tot 17.00 uur zit je op school en tijdens studie-uren maak je huiswerk en leer je. 2x huiswerk niet maken is op zaterdagochtend van 9.00 tot 12.00 uur terug komen.
Hij heeft zich nu voorgenomen om op de hbo op dezelfde manier z'n huiswerk te doen: op school. Hij heeft maar 20 uur les per week dus dat zou moeten kunnen. Ben benieuwd!

Tink
05-07-2012 om 20:46
Petr@, bekentenis
Dat was dan ook een figuurlijke panty, hier was het ook te warm voor zo'n ding

Petr@
05-07-2012 om 21:24
Tink
Haha, ik vond het al zo dapper van je om met dat warme weer een panty aan te doen!

Tink
05-07-2012 om 22:06
Marjolein
Saai was het niet hoor, het duurde alleen wel lang. Voor ons waren sommige speeches al amper te volgen, doordat ze over gebeurtenissen gingen waar wij niets vanaf weten. Laat staan voor de kinderen.