Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Lynna

Lynna

11-05-2013 om 20:00

En waar kopen jullie de jurk voor het gala?

Ja, dat hadden we met Kerst moeten doen..... Nu hebben we Amsterdam afgezocht en niets gevonden. Iemand een tip voor een korte blauwe galajurk?

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

11-05-2013 om 20:21

Zalando?

Gewoon online zoeken op cocktailjurk, galajurk of hoe die dingen ook heten.

http://www.zalando.nl/cocktailjurken/_blauw/

Sigrid70

Sigrid70

11-05-2013 om 21:17

Bonprix?

Heeft ook veel (niet te dure) jurkjes.

Tink

Tink

12-05-2013 om 00:38

... Marktplaats, bij C&A, dochter heeft er ook een keer eentje geshopt bij Attitude Holland (internetwinkel).

Ely

Ely

12-05-2013 om 09:08

Gala of...

Als je een korte jurk zoekt kun je beter niet op gala zoeken. Gala is nl lang . Heb je een idee van een budget? Karen Millen heeft vaak mooie jurkjes en supertrash ook nog weleens, vind ik.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marktplaats of ebay

Dochter heeft er inmiddels al een stuk of 6 gehad.
De korte jurkjes zijn cocktailjurkjes. Op marktplaats zijn ze in overvloed aanwezig , je kan zo'n jurkje geen 2x achter elkaar dragen in hetzelfde gezelschap.
Op ebay.co.uk kun je mooie nieuwe kopen, wij hebben laatst een leuke grijze cocktailjurk daar gescoord. We waren rond de 45 euro incl. verzenden naar NL kwijt, de jurk was er binnen 2 weken (maar ik weet niet of jij nog zoveel tijd hebt)

Succes!

Fiorucci

Fiorucci

12-05-2013 om 16:48

Ach wiske

Zelfs Maxima draagt een jurk twee keer....

Kruid

Kruid

12-05-2013 om 20:02

Jawel hoor

ik zou ook niet weten van wie dat niet mag. Dochter heeft in de bovenbouw ieder jaar gala op school en heeft 2 jurkjes waarvan 1 ook 2 keer gedragen.

Kruid

Kruid

12-05-2013 om 20:26

Online bestellen, veel tegelijk laten komen

sorry, vergeet ik nog de link.

http://www.fashionchick.nl/c/blauwe-cocktailjurken/119-co3/

Echt niet

Dat doet dochter echt niet (en ik ook niet trouwens) een jurk dragen naar een gala/feest en dan een week of 2 later met dezelfde jurk naar een ander feest maar met dezelfde mensen.
Volgens dochter kan je dat nog wel doen met een saaie zwarte jurk, dan valt het niet zo op, maar echt niet met een lichtblauwe of andere opvallende kleur of jurk.
We hebben allebei meerdere gala/cocktail jurken en als we denken diezelfde jurk niet nog een keer aan te trekken dan gaat hij op marktplaats. Maar we trekken ook vaker als 1x per jaar een cocktailjurk aan.

Vorig jaar had ze een zwarte cocktailjurk met fuchsia polkadots voor het examengala. Daarvan weten mensen echt wel dat je hem al eerder aan had op het vorige feest, het was een erg opvallende jurk. Dus draag je hem nog eens op een oudejaarsfeestje oid in de familie en daarna hebben we de jurk verkocht op marktplaats.

Arawen

Arawen

12-05-2013 om 22:27

Laura dols

Als vintage mag; ik heb goede verhalen gehoord over Laura Dols. Zit in hartje Amsterdam. Kijk op www.lauradols.nl.

groeten Arawen

Kruid

Kruid

13-05-2013 om 00:48

Wat is belangrijk in het leven

ach Wiske, dochter vindt dat volstrekt onbelangrijk dus doet een cocktailjurkje gerust twee keer of meer aan. Dit jaar het laatste gala en ook daarvoor gaat ze niets nieuws halen, terwijl iedereen de jurkjes vorig jaar en jaar daarvoor al heeft gezien(en geroemd ). Ook opvallend trouwens, knalrood en opvallend blauw, maar who cares.

Wat een gekkigheid zeg

Gala's zijn toch voor corpsballen en kakkers?
En dan nog meerdere keren tijdens de bovenbouw ook?
Ik vind het ronduit belachelijk om dat soort onzin te steunen met jurkjes die ze maar een keertje 'kunnen' dragen.
Gelukkig doen mijn kids niet mee aan dat soort flauwekul.

Merel

Merel

13-05-2013 om 08:52

Maakt toch niet uit

Het maakt toch niet uit of je 'm meerdere keren draagt of 'm goed weet te verkopen en leuk weer een nieuwe koopt? Kost misschien maar ietsje meer (of misschien niet eens, ligt er maar aan hoe goed je in verkopen bent)
Je zou 'm misschien zelfs nog kunnen omruilen/uitlenen aan een vriendin of nichtje die op een andere school zit en dus in een andere vriendengroep circuleert, mogelijkheden genoeg.

Wilmsmode

Via internet. Maar staan ook met speciale kraam op de markten in zuid limburg.
Erge mooie jurken voor een redelijke prijs.
http://www.wilmsmode.nl/
Gr Rymcke

Kruid

Kruid

13-05-2013 om 10:55

Kakkers?

"Gala\'s zijn toch voor corpsballen en kakkers"

Dirksmama, ik weet niet waar of in welk deel van Nederland jij woont maar ik geloof toch dat veel kinderen in Nederland in het laatste jaar wel meedoen aan het gala, wie je bent, hoe je doet, hoe je eruit ziet, dat is volstrekt onbelangrijk. Dus ik ben eigenlijk heel benieuwd waar jij woont. Daarbij...kakkers zijn ook gewoon mensen hoor Hier zie je in de galadagen ook jongemannen en vrouwen in kostuum op de tractor voorbij rijden, echt leuk om te zien.
Waarom het op school van dochter meerdere malen is omdat het een grote scholengemeenschap is met vmbo t/m vwo en ieder laatste jaar (4/5/6) een gala gegeven wordt. Iedereen mag daar aan meedoen dus de vwo kinderen hebben drie keer de gelegenheid.

Precies Merel, het maakt niet uit of je het meerdere keren draagt of verkoopt, dat is precies mijn punt. Dochter kiest voor meerdere keren dragen, why not.

Heb je al iets leuks gevonden Lynna?

Kakkers?dirksmama?

Dirksmama ,ik weet niet op welke school jouw kinderen zitten, maar hier heeft vmbo t en havo ook gala avonden.
mijn kinderen doen daar aan mee, en nee het zijn geen kakkers( wat daar dan ook erg aan moge zijn)
Ik vind het wel wat hebben,al die jongens en meisjes die er *opeens* op zo,n avond uitzien als jongvolwassen mensen ipv *onverschillige*pubers*

Maar Dirksmama,worden deze avonden niet gehouden op de scholen van jouw kinderen,of gaan ze er gewoon niet heen?

Fiorucci

Fiorucci

13-05-2013 om 11:58

Dirksmama

Op de vo's alhier (randstad) is er elk jaar kerstbal voor de bovenbouw en eindexamenfeest, beiden met dresscode.
Maar ook als je geen kakker bent, kun je vooruit met die dresscode hoor. Zo ging mijn zoon in een knalpaars kostuum met zijn vriendin in een prachtige lange gothicjurk.

Jesse_1

Jesse_1

13-05-2013 om 11:58

Huren

Ik ken zelf ook het gala alleen van na het vo, maar onze kinderen zijn nog niet zo oud.
Als je niet echt kunt slagen voor een eigen jurk, is huren misschien ook een optie? Op de universiteit huurden de jongens altijd het rokkostuum, alleen de echte 'ballen' die veel gala's hadden, hadden een eigen kostuum (want vrij prijzig).
En echt gala is natuurlijk lang, geen korte jurk

Fio

wat geweldig! ik zie het voor me,en je hebt gelijk, zelfs in Gothic stijl kun je naar een Gala,Prachtig!

Jesse_1

Jesse_1

13-05-2013 om 12:05

Als je op internet zoekt op galakleding huren, kom je ook op sites waar ze ze (tevens) verkopen.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

13-05-2013 om 12:26

Ik zou

eens informeren bij de familie van Oranje of ze nog iets 2 de hands hebben!

Stenna

Stenna

13-05-2013 om 13:15

Lang of kort

Echt gala is wel lang, in "mijn" tijd was dat ook echt zo. Dat was wel in studententijd, niet op school. Maar dat is veranderd. Nu hebben ze, net als in Amerika, op middelbare scholen een soort van galafeesten. Alleen gaan de meisjes daar meestal niet in echt gala-lang heen. Ik heb zoon weggebracht vorig jaar, en dochters van vriendinnen ook al gezien op foto's enzo, en meiden gaan tegenwoordig in cocktail naar die gala's. Of nog (veel) korter. Wel heel feestelijke en chique, zowel jongens als meisjes, erg leuk om een keer zo te zien. En zeker geen kakkers allemaal.

"gala"

gala is hier vooral een mooi jurkje dat vooral niet te lang moet zijn!
EN inderdaad, al in de brugklas hebben ze kerstgala. EN daarna elk jaar met kerst.
Eindexamenfeest heeft hier altijd een thema. Dit jaar Disney, was erg leuk. Vorig jaar iets met rood wit zwart "Devil in disguise" oid. Zag er ook heel leuk.
Snap de weerstand van Dirksmama ook niet. Het is inderdaad leuk te zien dat allerlei nonchalante pubers ineens prachtige jonge kerels of vrouwen zijn die het leuk vinden om de moeite te doen er schitterend uit te zien. En duur hoeft het voor meisjes niet te zijn, mijn dochter had een prachtig strapless jurkje van Coolcat voor 19 euro. Om haar lijf zag het eruit als een duur merkding.

tonny

tonny

13-05-2013 om 15:16

Ruilen

het hangt erg van de school af hoe gala het gala is Kijk even op de website met foto's van vorig jaar. De ene school doet het luxer dan de andere.

Mijn dochter ruilt geregeld japonnen met vriendinnen, zo heeft ieder steeds weer wat anders en kost het niet veel ( geld hebben ze maar met mate, als studentes)

kaatje43

kaatje43

13-05-2013 om 21:03

H&m

Tegen die tijd heb je genoeg keus, bij H&M, C&A, Primark en gewone boetiekjes in de stad. Echt niet duur.

Amerikanen

Amerikanen hier miepen wel over hun 'prom', maar dat is eens in je leven.

Ik was in de veronderstelling dat Nederlanders daar te nuchter voor zijn.

Maar goed mocht kind op Nederlandse middelbare school terecht komen, de twee die ik op het oog heb heb ik tot nu toe nog niet op dit soort ongein kunnen betrappen.

Fiorucci

Fiorucci

14-05-2013 om 07:13

Dirksmama

Nee hoor, pubers houden wel van een feestje! Mijn dochter zit in de brugklas en heeft drie feesten per schooljaar. Met steeds een ander thema/dresscode. Een zeer actieve feestcommissie dus, met veel leerlingen die eraan deelnemen. Kinderen die in een schoolbandje zitten, spelen vaak op die feesten.

Ely

Ely

14-05-2013 om 07:15

Ach dirksmama

Waarom is het ongeinig om een mooi jurkje aan te trekken voor een feestje?
Oké ze gebruiken de "verkeerde" termen als ze gala zeggen en een lang truitje bedoelen maar ach

Het spel van de invloed van uiterlijk en hun verschijning zullen ze hun hele leven mee te maken hebben, ook wanneer ze zich in andere culturen begeven, laat ze lekker oefenen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ik vind het juist wel leuk....

Ik vind het juist een vooruitgang dat pubers zich voor bepaalde gelegenheden in een kostuum/feestjurk heisen. 'Vroeger' (en dan denk ik meer in de tijd van onze opa's en oma's/ouders misschien?) deed je dat ook bij b.v. jaarfeesten of met kerst of een balavond in de schouwburg. En daarna ergens rond de jaren 60 was het opeens helemaal 'uit' om je zo op te doffen voor een bijzonder feestje. Je moest 'gewoon, gewoon' zijn, in je spijkerbroek naar de feestavond. En hoewel je dan ook wel plezier kunt hebben is het toch een verarming geweest van die feesten. Die speciale feestkleding maakt onderdeel uit van de 'beleving' van zo'n feest. Je kunt al best lang 'voorpret' hebben, door kleding uit te zoeken, voor mij part te ruilen met je beste vriendin en te overleggen over de kapsels die je nu weer 's laat maken door je buurmeisje of zus en schoenen uit te zoeken voor je zoon.
Zoals in Amerika....nou nee, dat is denk ik niet 'ons' ding. Het is meer dat je extra aandacht besteed aan je outfit en zorgt dat je er sjiek uitziet tijdens de jaarlijkse feestavond van je klas (eindexamenklas) en dat feestje was er volgens mij altijd al. Dat heb ik zelfs gehad en dat was al 30 jaar geleden. En dan laat je je nog brengen door een bijzonder voertuig en de 'gala-avond' is al geboren. Dat bijzonder voertuig kan net zo goed een limousine als ook een tandem zijn.
Op het v.o. hadden ze hier maar 1 'gala-avond' maar nu op beroepsonderwijs zelfs elk jaar. Oudste heeft dus meerdere jurkjes en 1 lange jurk. Even tellen, 3 om precies te zijn. De lange jurk wil ze houden, hij is te mooi om weg te doen En zeer bijzonder duur was ie nu ook weer niet. En die heeft buurvrouw al een keer geleend en ook de dochter van mijn vriedin. En zelf heeft ze 'm 2 keer aangehad (zat wel de nodige jaren tussen). De kortere jurkjes (cocktailjurkjes) draagt ze vaker zelfs. B.v. met kerst met een vestje erover of jasje en een panty eronder of met het oud en nieuw-feest dat de jeugd hier altijd houd en begint om 12.00 uur 's nachts. De cocktailjurkjes zijn ook onderhevig aan ruilhandel. Vorige week een cocktailjurkje gekocht. Bij een heel gewone winkel bij de 'feestkleding', 29 euro om precies te zijn.
Een spijkerbroek is net zo duur.
Alvast voor het aankomende 'gala' waar ze met schoolvriendin op een bijzondere fiets naartoe gaat (geleend van iemand). Alleen nog schoenen erbij en beslissen hoe ze d'r haar doet....
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.