Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2023

Doet je kind examen dit jaar of ben je op een andere manier betrokken. Klets mee! 


Widajo schreef op 20-05-2023 om 14:11:

ik kan de antwoorden van de examens van mijn dochter niet vinden. Staan op examenblad.nl toch?
Kader; Nederlands en economie...

Wat gek, er staan inderdaad geen uitwerkingen op. Ik zie dat ze er vorig jaar ook later opgekomen zijn. Maar is het bij basis en kader niet zo dat die ook eigen examendata kunnen kiezen? Of is dat alleen voor de praktijkexamens?

school van dochter houdt inderdaad eigen planning aan ja. Ik las dat pas na alle examens de uitwerkingen komen,  ergens in juni of zo? Dat is ook wel logisch natuurlijk 

Hier wordt al de hele dag druk gewerkt. (Al wekenlang trouwens) Oude examens wiskunde en economie is ze aan het maken. Dat zijn ook de laatste examens die ze moet. Voor vanavond heeft ze zichzelf vrij gegeven om samen film te kijken, ik ga nog gauw even wat lekkers halen voor een borrelplankje.

vandaag stond Engels op het programma. Volgens dochter ging het heel goed. Engels ligt haar wel want dat hoort (spreekt) ze al haar hele leven.
Nog 1 examen te gaan, wél de moeilijkste; wiskunde 

SuzyQFive

SuzyQFive

22-05-2023 om 16:04 Topicstarter

Voor kader komen er geen antwoorden online als ze digitale examens gemaakt hebben. 

Hier ook Engels, zoon zei dat het pittiger was dan hij verwacht had qua test.  Engels is zijn beste vak. Dit is ook het enige examen dat hij thuis nagekeken heeft.  Met een N-term van 1 komt hij op een 9 dus hij is blij. 

ik bedoel qua tekst. Maar ik kan het niet meer aanpassen. 

Met welke nterm kijken jullie kinderen na? Dochter houdt 1 aan. Dat blijkt gemiddeld te zijn.
Stel dat alle ntermen nul zouden worden zou ze nu net aan op slagen staan (met wis en eco nog te gaan). Maar nul komt amper voor als ik zo naar de oude ntermen kijk

Hemf schreef op 22-05-2023 om 20:30:

Met welke nterm kijken jullie kinderen na? Dochter houdt 1 aan. Dat blijkt gemiddeld te zijn.
Stel dat alle ntermen nul zouden worden zou ze nu net aan op slagen staan (met wis en eco nog te gaan). Maar nul komt amper voor als ik zo naar de oude ntermen kijk

Voor de talen is de N-term vrijwel altijd lager dan 1. 1 is gemiddeld, vorig jaar zat er een vak (weet niet meer welk) op vwo boven de 2. Als je met 0 rekent ben je te pessimistisch. 
Spannend voor haar! 

AlisonH schreef op 23-05-2023 om 06:58:

[..]

Voor de talen is de N-term vrijwel altijd lager dan 1. 1 is gemiddeld, vorig jaar zat er een vak (weet niet meer welk) op vwo boven de 2. Als je met 0 rekent ben je te pessimistisch.
Spannend voor haar!

Ze doet havo. Heb het idee dat de vwo termen vaak lager liggen trouwens 

Mijn zoon had opgezocht wat docenten dachten dat de N-term zou zijn.  Blijkbaar dachten die tussen de 0,8 en 1 omdat het examen aan de  pittige kant  was. 

AlisonH schreef op 23-05-2023 om 06:58:

[..]

Voor de talen is de N-term vrijwel altijd lager dan 1. 1 is gemiddeld, vorig jaar zat er een vak (weet niet meer welk) op vwo boven de 2. Als je met 0 rekent ben je te pessimistisch.
Spannend voor haar!

Scheikunde, maar dat is uitzonderlijk hoor, een N-term boven de 2. 

Kimdekim schreef op 23-05-2023 om 07:32:

Mijn zoon had opgezocht wat docenten dachten dat de N-term zou zijn. Blijkbaar dachten die tussen de 0,8 en 1 omdat het examen aan de pittige kant was.

Als ze tussen de 0,8 en 1,0 zitten, denken ze juist niet dat het pittig was. Hoe hoger de N-term, hoe moeilijker het was. (Of hoe slechter gemaakt). En N=1 is de standaard, dan is het examen niet te moeilijk, niet te makkelijk.

Schemerlampje schreef op 23-05-2023 om 07:47:

[..]

Als ze tussen de 0,8 en 1,0 zitten, denken ze juist niet dat het pittig was. Hoe hoger de N-term, hoe moeilijker het was. (Of hoe slechter gemaakt). En N=1 is de standaard, dan is het examen niet te moeilijk, niet te makkelijk.

Engels had de afgelopen jaren een lagere N-term. 2022 0.4, 2021 ook 0.4 en 2019 0.7. Dus pittiger in vergelijking met voorgaande jaren. 

Kimdekim schreef op 23-05-2023 om 07:57:

[..]

Engels had de afgelopen jaren een lagere N-term. 2022 0.4, 2021 ook 0.4 en 2019 0.7. Dus pittiger in vergelijking met voorgaande jaren.

Nee juist niet. Hoe moeilijker hoe hoger de N-term.

https://nl.wikipedia.org/wiki/N-term

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.