Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
franmi

franmi

30-09-2020 om 15:57

Feestje en corona


Triva

Triva

08-10-2020 om 07:07

Jemig

Het staat toch tussen aanhalingstekens? Natuurlijk maak ik een grapje... Ik heb zelf toch ook jeugd in huis?

Het gaat mij er om dat het waarschijnlijk steeds fout gaat door 1 zo'n persoon. Dat kan een jongere zijn, een oudere, een bejaarde. Het systeem wat we nu hebben is verre van waterdicht. Als iemand perse naar een bijeenkomst wil dan kan dat en daar gaat het dus constant mis. Mensen die zich niet willen houden aan de paar afspraken die het belangrijkste zijn verpesten het voor ons allemaal.

Dus blijf thuis als je symptomen hebt, als een huisgenoot bepaalde ( ergere) symptomen heeft of als je wacht op de uitslag van een test. Als iedereen zich daar aan houdt komen we er wel.

ElenaH

ElenaH

08-10-2020 om 07:23

Staphorst

'Als iemand perse naar een bijeenkomst wil dan kan dat en daar gaat het dus constant mis.'

Het gaat juist niet om die ene ergens. Het gast om 600 mensen in een kerk in Staphorst. Want god zal ze beschermen. En als hij dat niet doet, heeft hij daar een bedoeling mee.

Triva

Triva

08-10-2020 om 08:28

Elenah

Staphorst had die mensen verdeeld over een grote kerk, en ze hielden de afstand. Het is echt niet eerlijk van jou die laatste twee zinnen, ze voldeden aan de, op dát moment opgelegd richtlijnen van de regering. Alleen het zingen had niet gemogen.

" Er ontstond veel verontwaardiging nadat de kerk in Staphorst drie diensten met elke zeshonderd kerkgangers organiseerde, waarbij mondkapjes niet verplicht waren en er gezongen werd.

De kerk zelf stelt dat alles op een veilige manier is gegaan. "Iedereen werd via looproutes naar een vaste plek gebracht door mannen die een mondkapje droegen", aldus de woordvoerster.

"Er past 2300 man in onze kerk, dus wij kunnen met zeshonderd mensen veilig op 1,5 meter afstand zitten", vervolgt zij. "Hier zitten mensen, in supermarkten zie je mensen ook zonder mondkapje door elkaar lopen", vergelijkt zij de situaties.

Daarnaast komen de mensen die in de risicogroep vallen al bijna niet meer naar de dienst. "Mensen bij de dienst zijn vooral jonger, maar een aantal zijn boven de 65 jaar, hen zie je bijna niet nu", stelt de woordvoerster.

Jaloezie om uitzonderingspositie
Ze kan zich de verbolgenheid van anderen over het niet dragen van de mondkapjes wel voorstellen. "Maar ik denk ook dat er jaloezie is dat de kerken meer mogen en een uitzonderingspositie hebben", vertelt ze."

Ad Hombre

Ad Hombre

08-10-2020 om 08:41

Triva

"Het is echt niet eerlijk van jou die laatste twee zinnen, ze voldeden aan de, op dát moment opgelegd richtlijnen van de regering."

Ja, de grenzen opzoeken. Het zijn net pubers.

"Alleen het zingen had niet gemogen."

En dan is het ook verleidelijk om er net even overheen te gaan.

Het zijn *ook* de levens van hun eigen mensen die ze ermee riskeren.

Triva

Triva

08-10-2020 om 08:57

Alle kerken zochten diezelfde grenzen op. Ik ben van mening dat Rutte niet zo slap had moeten zijn en meteen de kerken dezelfde regels had moeten opleggen maar ik neem het ze niet kwalijk dat ze die regels hanteerden.

ElenaH

ElenaH

08-10-2020 om 09:27

Triva

'Alleen het zingen had niet gemogen.'

😂😂😂

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-10-2020 om 10:14

Nou Triva

‘Alle kerken zochten dezelfde grenzen op’

Dat is niet waar.
Ik heb van dichtbij ervaring met de Katholieke kerk hier en die zijn ontzettend terughoudend. Vanaf het begin af aan al.
Reken maar dat er vanuit kerken met een grote frons is gekeken naar wat er gebeurde in Staphorst. Ook door mensen in Staphorst zelf trouwens. Zelfs door mensen die voor Corona ook naar die kerk gingen.

Tine Winkel

Tine Winkel

08-10-2020 om 10:36

nee, niet alle kerken zochten dezelfde grenzen op

Bij ons houden we ons nog steeds aan de algemene regels, dus maximaal 30 mensen, niet zingen, voldoende afstand. Het zijn een paar kerken die dit doen, die het nu voor vrijwel heel kerkelijk Nederland verstieren. Terwijl kerken ook een hoop nuttig en zinvol werk doen en veel voor mensen kunnen betekenen, ook in deze tijden, komen we zo als kerken met zn allen in een slecht daglicht. Niet fijn.

Pirata

Pirata

08-10-2020 om 10:38

Moskee

De moskee hier heeft gelijk het maximum op 30 gezet, maar volgens een kennis komen er nu max. 4 mensen omdat de rest veilig thuisblijft. Het suikerfeest (de viering) was op het voetbalveld.

rutiel

rutiel

08-10-2020 om 12:49

ElenaH

Tja dat zingen dus. 600 mensen die niet vóór dat zingen de kerk hebben verlaten. Dat wordt over een aantal maanden gezellig druk in Staphorst

Triva

Sorry als ik misschien een beetje pissig reageerde maar ik zie de jeugd overal weer worden neergezet als asociaal, egoïstisch en niet bereid tot solidariteit en opoffering, terwijl ze al zoveel hebben moeten inleveren.
En natuurlijk ben ik ook geïrriteerd omdat te veel mensen de regels niet serieus nemen en daardoor voor nog meer problemen en nog meer maatregelen zorgen.

ElenaH

ElenaH

09-10-2020 om 07:43

Eigen mensen

'Het zijn *ook* de levens van hun eigen mensen die ze ermee riskeren.'

Maar daar zitten ze niet mee, want dat is dan de wil van god. Ik maak me meer zorgen om de besmettingen die ze doorgeven aan mensen buiten hun kerk.

Pirata

Pirata

09-10-2020 om 12:06

ElenaH

Ze kunnen ook hun kinderen besmetten. Die kunnen er niks aan doen. Gelukkig worden die -meestal- minder ziek.

@Emma

@Emma

09-10-2020 om 12:56

Feestje van God

Ik vind het eenzelfde soort redenering als: doodgaan hoort bij het leven en er is zoveel waar je aan doodgaat. Daar hoeven wij niet mee te worden lastiggevallen. En het zijn echt niet alleen Staphorster kerkgangers die er zo instaan.

Bregje

Bregje

09-10-2020 om 18:29

mijn dochter

Mijn dochter wordt binnen kort 11 jaar, gelukkig kan haar slaapfeestje wel doorgaan maar voor de familie en vrienden houden we een feestweekje, dus elke dag komt er wel iemand, ze zag het al aankomen en vind het wel gezellig, dan kun je ook met iedereen echt kletsen enz.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.