Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ff stoom afblazen (rotzooi op puberkamer)

grrrrrrrrrr ,kom net op puberkamer van 16 jarige en wat zie ik daar????????? een half aangebroken bakje filet american ( staat lekker in de zon) een pot chocopasta met een lepeltje erin????? , een half opgegeten bakje vruchtenvla,en een appel met een hap eruit!
wat een viespeuk! die mag vanavond met een emmer sop en een vuilniszak naar haar kamer!herkennen jullie dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

19-04-2010 om 13:59

Ja dus

Filet américain en hele potten met een lepeltje erin gaat wel erg ver, maar het komt hier ook voor dat ik etensresten aantref. Bij de oudste vooral met mijn neus.

Bastet

Bastet

19-04-2010 om 14:59

Tuurlijk

Ohja,bij alledrie mijn tieners/pubers vind ik zulke dingen.Zodra ik servies te kort kom stuur ik ze naar boven,en heb ik een vaatwasser vol van dat soort zooi.
Bastet

sus-anne

sus-anne

19-04-2010 om 17:40 Topicstarter

Ik ben helemaal blij

heb ik dus toch een normale puber.

streej

streej

19-04-2010 om 18:57

Nog een stapje erger

och ja, hier wekelijks aan de orde. Heb geleerd me daar maar niet meer druk over te maken want anders blijf ik stoom afblazen. Af en toe naar boven dirigeren om de zooi op te ruimen.

Naast etensresten en vergeten lunchtrommeltjes die al weken staan te schimmelen vond ik laatst nog iets. In de trommel met maandverband en tampons lagen zeker 10 in elkaar gerolde gebruikte maandverbanden.

Het schijnt ooit goed te komen.

andrea van zwol

andrea van zwol

19-04-2010 om 19:12

Puberzooi

Hoi hoi,
Ach dat is nog niks, mijn oudste is verdorie bijna 20. Borden onder het bed waar de korstjes bijna zelf onder vandaan lopen met de vieze stinksokken van 3 weken geleden er achter aan. Bijna geen servies en glasgoed meer in de keuken, komt hij aan met een beker waar ooit iets drinkbaars in zat maar ook dat kan al bijna zelf lopen.
Heb hem voorspeld dat als hij ooit op zich zelf woont ik bij hem een klere bende ga maken, je snapt natuurlijk wel dat ik weiger ook maar iets aan zijn kamer te doen. en oh oh oh wat is hij al volwassen pffffff mini mannen hahahahaha

Rembrand

Rembrand

19-04-2010 om 19:28

Dan heb ik zeker abnormale kinderen

Er mag eens een beker boven blijven staan, maar verder niet. Het is hier overigens wel een ongeschreven regel dat er alleen beneden gegeten word en verder nergens anders. En ze moeten verplicht op zondag hun kamer opruimen en stofzuigen ( de oudste is 18, de middelste 15 en de jongste 11 ).
Ik prijs mijzelf dus nu gelukkig met jongens die (ondanks gemopper ) dit ook doen.
M.

Asa Torell

Asa Torell

19-04-2010 om 21:37

Dat gaat nog wel even door

Over zes jaar woont ze op een studentenflat waar het heel normaal is om de vieze afwas in de loop van een jaar van het aanrecht naar de keukenkastjes naar het balkon te verhuizen. Uiteindelijk valt het wel stuk en kan de vuilnisbak in. Eieren op de grond stuk gevallen? Krant eroverheen en je ziet er niks meer van! Om van de feestjes waar de poederblusser in de keuken wordt leeggespoten maar te zwijgen... bij mij duurde het zeker tot mijn vijfentwintigste voordat dit gedrag een beetje bijtrok, voorzover het inmiddels gelukt is .
Enfin, ik ben geen puber-ervaringsdeskundige maar je eigen behoefte hierin lijkt me voorlopig een beter uitgangspunt dan wachten op de vuilheidsgrenzen van je puber.

Tirza G.

Tirza G.

19-04-2010 om 21:44

Lidwientje

De moeders van die artsen zijn waarschijnlijk al láng een stille, beschaamde dood gestorven.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

19-04-2010 om 21:46

Mannen

Wij doen het hier al jaren met Winnie de Poeh. Die zoekt (samen met die andere poppetjes) op een gegeven moment Janneman en kán hem maar niet vinden, maar uiteindelijk heeft-ie 'm dan toch. En dat zegt-ie: we keken alsmaar op plaatsen waar je niet was, maar toen we eenmaal op de plaats keken waar je wél was..........toen vonden we je.
Kijk, briljant in zijn eenvoud. Je moet kijken op plaatsen waar iets ís, dan vind je het namelijk. Mannen kunnen enorm goed zoeken. Ze kunnen alleen niet vinden.

Tirza

sus-anne

sus-anne

20-04-2010 om 07:52 Topicstarter

Asa torell

*Over zes jaar woont ze op een studentenflat waar het heel normaal is om de vieze afwas in de loop van een jaar van het aanrecht naar de keukenkastjes naar het balkon te verhuizen*

vind ik prima,zolang het maar niet in mijn huis is

sus-anne

sus-anne

20-04-2010 om 07:53 Topicstarter

Gaby

jongens zijn laatbloeiers,dus het komt nog

Het is wel erg, maar zó erg nog niet.......

Hier wel een puinhoop aan was,schoolboeken en aanverwante artikelen in bed en over de grond. Maar etensresten tot nu toe amper.We hebben ook maar 3 broodtrommels en aangezien jongste ook brood mee moet nemen ga ik wel vragen waar ze zijn als er geen meer is. Buiten dat neemt oudste (de puber dus) zelf ook graag brood mee (is ze gek op) dus na een dag of 3 of als er een weekend tussen zit 4 dagen komt de boel vrijwel altijd wel naar beneden.En meestal zijn ze leeg....en die paar kruimels die zullen het 'm wel niet doen.
Verder is het ook hier een ongeschreven wet dat er boven alleen bij hoge uitzondering gegeten word.Een keer een bakje chips ofzo en wat drinken.Als er eens een vriendin is en ze b.v. huiswerk moeten maken ofzo.Maar die bakjes chips gaan ook geheid op....En hier is het toch al niet van 'pak maar raak' uit de koelkast. Er mag wat gepakt worden als ze uit school komen...en dat staat in 1 kastje of zijn wat vaste dingen uit de koelkast (fruit of ranja ofzo) en verder moeten ze er maar vanaf blijven...Wel mogen ze andere dingen 'vragen' aan man of mij. Dan kijken wij of er genoeg is voor andere dagen ofzo (denk b.v. aan koekjes en visite)en zeggen ja of nee. Of we zetten het klaar op het aanrecht als we eerder wel thuis waren (b.v. 2 glazen met fles erbij en popcorn ofzo).
Eigenlijk gaat dat altijd goed. Wat dat betreft heb ik keurige kinderen, hahaha.
De puinzooi in oudste's kamer moet op ons verzoek worden opgeruimd voor een bepaalde dag...met als stok achter de deur dat ze anders niet weg mag. De was wordt meestal al wel uit haarzelf zo nu en dan bijelkaar gesleept en in de wasmand gedeponeerd omdat ze anders geen schone kleren heeft/krijgt.
groeten albana

Paal

Paal

20-04-2010 om 12:03

Nee hier niet

Hier geen etensresten op de kamers. Wel snippers en vooral bij de oudste ook kleren. Er mag wel gegeten worden, maar dat gebeurt maar zelden. Meestal gewoon uit school, ook met vrienden, even beneden wat eten en drinken.
Ze moeten wel elk weekend zelf schoonmnaken. Dat gaat sneller als er geen troep is.

Hoera

Mijn zoon is normaal dius. Hioj kan er echt een klere-bende van hebben. Kauwgum onder het bed, koekjes, chips lolly stokjes....

Hij moet alles zelf priuimen, wekelijks zodat er geen nieuwe stam bewoners kan ontstaan.

Asa Torell

Asa Torell

20-04-2010 om 21:21

Sus-anne

Inderdaad, de gemiddelde ouder liet zich daar dan ook wijselijk niet al te vaak zien .
Ik denk overigens dat dat ook een deel van het punt is, pas als je een echt 'mijn huis' hebt word je er netjes op. (Uiteraard uitzonderingen daargelaten).

sus-anne

sus-anne

20-04-2010 om 22:11 Topicstarter

Klopt

dochter is afgelopen weekend verhuist naar haar eerste eigen huisje.
ik belde haar gisteravond even op:Sorry Mam ,ik moet nu hangen,ik moet nog stofzuigen(!!!!????)
Huh??,ik wist niet dat ze weet hoe een stofzuiger werkt???haha ,het komt dus ooit wel goed.

tonny

tonny

21-04-2010 om 19:25

Alle pubers uitgepuberd

maar ik weet nog prima hoe het was.

En dat viel mee. Wat lege glazen, soms natte handdoek op een verkeerde plek, kleding op de grond, snoeppapiertjes, een klokhuis, mandarijnenschillen. Maar geen half-leeggegeten bakjes en zo, nee.

emma43

emma43

22-04-2010 om 09:50

Yep

Nu blijven hier de bakjes filet americain enzo gelukkig nog in de koelkast staan,maar wel leeg bakje yoghurt,bananenschillen,snoeppapiertjes,de-make-up doekjes op de grond,wattenstaafjes,kleding.Dochter laat gewoon alles vallen.Op woensdag wordt haar kamer gepoetst,dan wil ik de vloer vrij.
dochter hield afgelopen winter haar sokken aan als ze in bed stapte en deed ze dan na een paar minuten uit,vroeg ze een keer waar ik al haar sokken gelaten had!!Waarom die niet uitgewassen waren.Die lagen dus tussen de muur en haar bed!!!!!

emma43

emma43

22-04-2010 om 14:03

Anna n

GEWELDIG,ik lig helemaal plat hier!!!!!!

sus-anne

sus-anne

22-04-2010 om 21:31 Topicstarter

Anna m

Jij hebt een zeer slimme dochter

Sanneman

Sanneman

23-04-2010 om 09:43

Hier ook tot net over de drempel

Grappig, mijn dochter ruimt haar kamer ook op en zet alles wat vies is op de trap, zodat ik het mee naar beneden kan nemen!!!
Maar.... gisteren toch een vervelende ontdekking gedaan.. achter haar gordijnen lagen een aantal gevulde broodzakjes (die ik iedere ochtend maak).....

Ze heeft altijd zo'n honger als ze uit school komt... maar dan geen trek in broodjes omdat ze die dan al gegeten heeft en toe is aan iets lekkers ))

Ik geloofde het nog ook!

tonny

tonny

24-04-2010 om 09:21

Owow sanneman!

Ga over tot mijn luie beleid en laat iedereen dagelijks (of bij de vriezermethode eens per week) zijn/haar eigen meeneembrood klaarmaken!

tonny

reina

reina

25-04-2010 om 09:27

Griezel

Ik heb pas Reinazoons oude kamer helemaal opgenapt en veranderd. En vond, ergens achterin een hoek afgeschermd door schotten waar van alles onder bewaard kan worden, een ondefinieerbaar grijs voorwerp wat volgens mij ooit eetbaar was .... . Als ze eenmaal op zichzelf gaan wonen veranderen dit soort gewoontes gelukkig drastisch is mijn ervaring.

Rembrand

Rembrand

25-04-2010 om 10:16

Reina.

Was het geen muis ?
M.

Zelf mág

Misschien is onze tactiek wel toepasbaar cobi? Wij zeggen al ergens rond eind basisschool dat ze vanaf het v.o. het helemaal zélf mogen doen.
Dat smoort ook gemopper over soorten beleg of andere kritiek op 'hoe smeer je boterhammen' en die meestal al dan ergens ontstaat direct in de kiem.
Dan breekt dag 1 aan. Oke omdat het de eerste dag is zwaai je ze uit en sta je op.
En dan komt dag 2 en 3 etc. en je ligt gewoon in bed en doet niks en als extraatje kom je in een leeg huis beneden zodat je in alle rust kunt wakker worden.
Kind mag zich zelf zien te redden. Smeren mag...niets moet. Aldi mag, maar wel van eigen geld (is natuurlijk niet onbeperkt) De warme bakker mag ook, bij andere meeëten ook.
En jij ben dan zo aardig om enigzins in de gaten te houden of er genoeg brood is en natuurlijk het beleg dat zij zo graag lusten en ook nog of de broodtrommels zo nu en dan naar beneden komen.
Wedden dat ze binnen een half jaar prima voor hun brood kunnen zorgen? En niet...dan zullen ze een goed verdienende bijbaan moeten vinden want brood kopen is stukken duurder.
Mijn puber moedigd me zelfs aan om komkommer en tomaat op voorraad te hebben (zo lekker fris bij het brood)
groeten albana

sus-anne

sus-anne

25-04-2010 om 12:35 Topicstarter

Zelf doen

hier smeren de kinderen vanaf groep 8 al zelf hun lunchpakket,wij kijken er op toe dat er elke dag brood meegaat en fruit en drinken.
Vanaf de middelbare school laten we dat los.( dwz we controleren het stiekem af en toe wel,maar zeggen er niets van als het niet goed gaat)
we hebben een kind wat buikklachten krijgt bij niet regelmatig eten.
Laatst wilde ze niet naar haar bijbaantje* ik heb zo,n buikpijn,ik moet naar een dokter hoor,dit is echt heeeeeel erg( dramaqueen toontje).
en dan grijp ik in: als jij een lunchpakket mee naar school neemt en opeet,en niet zakken chips bij de super gaat halen als lunch,en je hebt nog steeds buikpijn,dan gaan we naar de dokter,maar leer eerst maar eens gezond te eten.en nu ga je lekker werken!.
Laatst wilde ze uit,maar ze had geen geld,mag ik wat lenen van jullie?
Nee dus,als je niet zoveel geld uitgeeft aan snoep en snacks,hou je geld over om uit te gaan.
het werkt tot nu toe niet echt,maar ooit zal het kwartje toch wel vallen?
we hebben ook een kind die van veel verse groente en fruit houd,ik zorg ook dat dat altijd in huis is,zodat ze een gezonde lunch mee kan nemen.
maar zelf een lunch maken voor de kinderen? nee hoor,wat ze zelf kunnen mogen ze ook zelf doen.
ik weet nog dat mijn moeder altijd een lunchpakket maakte voor mijn vader,daar kon ik me zo aan ergeren,ik vroeg me echt af; kan hij dat zelf niet???

Kiki

Kiki

25-04-2010 om 13:20

Ik snap het wel

Mijn moeder stond/staat ook altijd vroeg op en smeert brood voor iedereen. Dat vindt ze fijn om te doen.

Ik weet niet of je nog een oppepper wilt, sus-anne
Maar als mijn drie jongste broertjes hier logeren, drie pubers, ruimen ze altijd alles keurig op.
Er blijft nog geen kruimeltje liggen, ze pakken uit zichzelf de veger en een doekje om de tafel mee te doen.

Thuis doen ze dit niet en wordt mijn moeder helemaal tebbens van de rotzooi en lege glazen boven

Dat is toch eigenlijk belangrijker, dat ze zich buitenshuis goed gedragen.

Tirza G.

Tirza G.

25-04-2010 om 14:12

Vind je kiki

< grijns> Lekker is dat. Moe zit met de zooi en de heren spelen buiten de deur mooi weer. Hotelkinderen, noem ik dat

Tirza

sus-anne

sus-anne

25-04-2010 om 15:45 Topicstarter

Oppepper of niet?

ik weet het Kiki,mijn kinderen zijn bij andere mensen keurige pubers,hun taalgebruik is anders,hun opruimgedrag ook,ze bieden bij een ander spontaan aan of ze even mee moeten helpen?
soms valt mijn mond dan open:zijn dit mijn pubers??????????.
Ik weet dus dat ze het kunnen,dat ze precies weten *hoe het hoort*,des te groter is de ergenis als ze hier de boel gewoon de boel laten en er een bende van maken.
ik roep dan ook regelmatig: heb ik een schortje voor?ben ik je werkster?

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2010 om 19:36

Net zo

Ik weet van mijn dochters, ook van de oudste dus, dat ze ergens anders wel weet hoe het moet. De boodschap is dus ergens onderweg wel overgekomen wat dat betreft, maar het hoofdstukje ´thuis ook´ is hier duidelijk door oudste overgeslagen. Nou, het langste deel hier in huis zit erop, de rest overleven we ook nog wel, maar ik begin wel steeds vaker over dat ze maar een kamer moet zoeken en dat meen ik ook echt. Nog een jaar... en dan is mijn geduld echt op als het niet beter wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.