sus-anne
19-04-2010 om 12:36
Ff stoom afblazen (rotzooi op puberkamer)
grrrrrrrrrr ,kom net op puberkamer van 16 jarige en wat zie ik daar????????? een half aangebroken bakje filet american ( staat lekker in de zon) een pot chocopasta met een lepeltje erin????? , een half opgegeten bakje vruchtenvla,en een appel met een hap eruit!
wat een viespeuk! die mag vanavond met een emmer sop en een vuilniszak naar haar kamer!herkennen jullie dit?

sus-anne
02-05-2010 om 22:32
Uhm.............kaatje
Wat is het verschil tussen een puber en een tiener?

Kaaskopje
03-05-2010 om 01:30
Sus-anne
Een tiener is niet persé een puber, een puber is altijd een tiener

Tineke
03-05-2010 om 16:06
Gedrag en leeftijd
Tiener= zegt iets over leeftijd
Puber= zegt iets over gedrag

sus-anne
03-05-2010 om 21:30
Puber/tiener?
ik begrijp dat het woord puber voor jullie een negatieve betekenis heeft?
dat heb ik nou helemaal niet: een puber is iemand die in de puberteit zit,een tiener is iemand die in de tienerjaren( dus puberteit )zit.
Maar als ik het vanuit jullie bekijk dan had ik 2 pubers en twee tieners.( waarvan er inmiddels 2 volwassen zijn)

Tineke
03-05-2010 om 22:06
Puberen
Ik vind puber echt geen negatief woord, ook niet het gedrag wat daarbij hoort: het afzetten tegen de ouders en gevestigde waarden.
Maar omdat dat hier volledig ontbreekt, durf ik niet goed over 'pubers' te spreken, wel over tieners. Ondertussen worden ze wel erg 'volwassen', wijs en zeer zelfstandig. Maar dus zonder het puberale, opstandige gedrag.

Nikus
03-05-2010 om 23:06
Sus-anne
Dat van mij was een grapje. Mijn zoon pubert wel maar is nog 12 (vroeger was het zo dat je pas 10er was als je 13 was)

Tineke
04-05-2010 om 09:35
Pffff
Ik dacht, laat ik eens het woord 'tiener' googlen voor betekenis en ontstaan, hmz, dat blijkt erger dan googlen op 'poesjes'.
Maar hier ook: tiener ben je vanaf dertien. De tienertour van vroeger was toch ook vanaf dertien?

Bastet
04-05-2010 om 12:21
Tiener
Mijn dochter is heel trots dat ze nu,ze tien is,tiener is.Waarom heet het anders: tiener!
Mijn jongens puberden al volop vanaf een jaar of elf,twaalf,dus dertien vind ik best laat..
Bastet

sus-anne
04-05-2010 om 13:08
Vijver en neger
ben je 5 ,dan ben je een vijver,ben je 9 dan ben je een neger,en ben je tien ,dan ben je een tiener,(aldus mijn kinderen)
Elfje is trouwens ook een leuke

Nikus
04-05-2010 om 13:35
Grappig
Dat er dus verschillende invullingen worden gegeven aan het woord tiener.
Dit staat op Wiki
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tiener