Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Fietsverzekering

Wij willen voor het eerst een nieuwe fiets kopen voor onze dochter van 12. Ik twijfel of we daar dan een fietsverzekering bij moeten afsluiten. Wat hebben jullie gedaan?


ik heb voor ze rond die leeftijd een nieuwe maar niet nieuwe bij de fietsenwinkel gekocht. Dus echt een goede tweedehandse.  En niet verzekerd 

Alleen verzekeren als je na diefstal geen ander exemplaar kunt kopen. Of als je ook een "fietshulpverzekering" wilt. Ik weet niet hoe ver je dochter moet fietsen?

Let op wát voor nieuwe fiets je koopt. Een zesdehands Gazelle is meestal beter dan een splinternieuwe Popal of een ander plakmerk.

de voorwaarden voor uitbetaling zijn volgens mij erg streng. Dus kan een puber altijd aan die voorwaarden voldoen, is het realistisch om dat te verwachten en te wensen? 

Gr Angela 

Caroline80

Caroline80

25-03-2023 om 15:09 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 25-03-2023 om 14:10:

Alleen verzekeren als je na diefstal geen ander exemplaar kunt kopen. Of als je ook een "fietshulpverzekering" wilt. Ik weet niet hoe ver je dochter moet fietsen?

Let op wát voor nieuwe fiets je koopt. Een zesdehands Gazelle is meestal beter dan een splinternieuwe Popal of een ander plakmerk.

Dochter hoeft maar 2,5 km naar school te fietsen. Dus bij pech kan ze lopend naar huis. Het zal zeer waarschijnlijk een cortina worden.

Voor deze leeftijd kocht ik een tweede hands [Cortina] omdat ze vanwege de groeispurt feitelijk maar kort gebruik maken van de fiets. Ik geloof dat ze na twee jaar alweer een andere maat fiets nodig hadden. Niet verzekerd, trouwens. 

Ik heb ook een Cortina gehad en vond het echt een fiasco. Hij trapte loodzwaar en het was ook een heel gewicht om in een fietsenrek te tillen als ik er slecht bij kon.

Caroline80

Caroline80

25-03-2023 om 15:45 Topicstarter

Philou schreef op 25-03-2023 om 15:39:

Voor deze leeftijd kocht ik een tweede hands [Cortina] omdat ze vanwege de groeispurt feitelijk maar kort gebruik maken van de fiets. Ik geloof dat ze na twee jaar alweer een andere maat fiets nodig hadden. Niet verzekerd, trouwens.

Het zal een volwassen maat fiets worden en waarschijnlijk de laatste die we voor haar kopen. 

Caroline80

Caroline80

25-03-2023 om 15:46 Topicstarter

Moxxie schreef op 25-03-2023 om 15:42:

Ik heb ook een Cortina gehad en vond het echt een fiasco. Hij trapte loodzwaar en het was ook een heel gewicht om in een fietsenrek te tillen als ik er slecht bij kon.

Ze heeft nu al een 2e hands 26 inch cortina met krat, waar ze al mee naar de middelbare school fietst. Ik heb geen klachten van haar gehoord.

Caroline80 schreef op 25-03-2023 om 15:46:

[..]

Ze heeft nu al een 2e hands 26 inch cortina met krat, waar ze al mee naar de middelbare school fietst. Ik heb geen klachten van haar gehoord.

Waarom dan nu wel een nieuwe kopen en geen tweedehands? 

Ik zou geen fietsverzekering afsluiten. 

Ik zou vooral investeren in goede sloten en haar instrueren dat ze de fiets ergens aan vast moet zetten als die mogelijkheid er is. 

Dochter had een elektrische fiets en die was wel verzekerd. Dat was een prettige bijkomstigheid toen hij gestolen werd.
("waarom had je het kettingslot er niet omheen gedaan? Hij stond midden in de stad!" "ja maar het ging tot nu toe altijd goed"   )

nou ik weet dat veel vriendinnen elektrisch rijden en ik vind dat echt onzin dus dat krijgen mijn kinderen niet.( school is 15 min fietsen ) Ik reken er dus altijd maar op dat de elektrische fietsen die erbij staan wel gestolen worden en ze de hare laten staan😅

en dan gaat je dochter er netjes mee om maar die 1500 andere scholieren hebben daar maling aan. Ik zou pas weer in een nieuwe nieuwe fiets investeren als ze volledig afgestudeerd zijn.
Tot die tijd een fijne 2e hands. 

Op de middelbare school wordt er nogal wat afgesloopt aan fietsen. Of ze gooien een fiets tegen haar fiets aan, of zadel heeft ineens een scheur/snee erin. Ik zou voor een prima tweedehandse gaan met een goed slot en idd altijd ergens aan vast zetten (het frame, niet het wiel) en geen verzekering.

Ysenda schreef op 25-03-2023 om 16:52:

en dan gaat je dochter er netjes mee om maar die 1500 andere scholieren hebben daar maling aan. Ik zou pas weer in een nieuwe nieuwe fiets investeren als ze volledig afgestudeerd zijn.
Tot die tijd een fijne 2e hands.

Onze zoon ging grotere afstanden fietsen toen hij ging studeren (bij droog weer). Toen wel een nieuwe fiets gekocht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.