Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Wijntje

Wijntje

02-09-2012 om 22:26

Frisfeesten een goed idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maylise en fio

Het is juist NIET de kleding waardoormeisjes elkaar een slet noemen!
Het is het GEDRAG van bepaalde meisjes op feestjes waardoor ze slet genoemd worden. En ik vind het ook een rotwoord. Maar ik snap, zeker na beschrijving van het gedrag door mijn dochter en haar vriendinnen wel wat er bedoeld wordt.
Het gedrag wat een aantal meiden in een disoo/ frisfeest/ tienerdiso laat zien is erg uitlokkend naar jongens toe. En daarbij schuwen de meiden niet om de jongens daarbij fysiek aan te raken. Bijvoorbeeld door bij de jongens op schoot te gaan dansen ( de zgn lapdance). Of juis met hun billen tegen de jongens aan te wrijven op de dansvloer. Of ze zomaar te zoenen op de dansvloer. Ja, ook meiden zijn niet allemaal even braaf.
Dat gedrag wil ik bij mijn dochters absoluut niet zien. En ik weet dat het wel voorkomt, ook op onze tienerdiscoos. Maar het zijn er maar een paar. En ze worden door de begeleiding aangesproken of naar huis gezonden. Het gedrG van deze jongens en meisjes mag niet de pret en het plezier bederven van de 100 anderen. De waardering voor deze meiden en jongens is niet erg hoog. Ze plaatsen zich door hun gedrag ( niet door hun kleding) buiten de groep.

Albana

"Maar je maakt mij niet wijs dat die meiden zich zo kleden omdat het zo 'lekker' zit."

Mijn net 13-jarige dochter loopt er af en toe bij als een callgirl. Shorts, topje en 10 cm hoge hakken. Maar ik heb toch sterk de indruk dat ze 'het er niet om doet'. Ze draagt het niet om sexy te zijn. Op haar school zit maar een handvol jongens en die zijn meer in elkaar dan in meisjes geinteresseerd. Daar hoeft ze het niet voor te doen. Om naar school te komen moet ze door Rotterdam centrum en wat prachtwijken fietsen, ze is nog nooit vervelend benaderd, dus daar hoeft ze het ook niet om te laten.

Toen ze gisteren zo naar school ging heb ik haar wel gezegd dat ik het wat teveel, of beter gezegd wat te weinig van het goede vond en dat ze zich bewust moet zijn wat ze in de ogen van anderen uitstraalt in zo'n outfit, maar zij wilde er toch zo bijlopen. Hoge hakken vindt ze gewoon stoer, ze loopt er ook heel goed op en dat wekt veel bewondering op van haar vrouwelijke peers. En als het mooi weer is, dan doe je een short of minirok aan, dan is een lange broek veel te warm. Ik denk echt niet dat ze zich zo kleedt om sexy te zijn. Maar ze moet het uiteindelijk zelf ervaren en beslissen.

skik

krin

krin

05-09-2012 om 10:38

Jamaarjamaar

Het komt door het artikel dat ik vanmorgen las, over een afbeelding met vier decent geklede vrouwen die in Jeruzalem niet op bussen werd gezet omdat de orthodoxe joden dat niet wilden. Even voor de context.
Waarom ligt plicht tot zedigheid en zelfbeheersing nog steeds bij de meisjes? Hebben die (a) nooit zin in flirten of seks, en (b) leiden piemels zo'n eigen leven dat jongens tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen? Nee toch, beantwoord ik mijn eigen retorische vraag.
Flirten staat tot seks als stoeien staat tot vechten. Als je stoeit, is de regel dat je geen harde hengst voor je kop krijgt en dat er geluisterd wordt als je stop hou op zegt. Hoe moeten meisjes in godsnaam leren flirten, leren spelen met hun lijf en hun drang, als ze te horen krijgen dat ze bij het eerste kieteltje een hengst voor hun kop kunnen verwachten - sterker nog, erom vragen?

kaatje66

kaatje66

05-09-2012 om 10:55

Hier ook geweest

Onze dochter is in de brugklas ook geweest. Alles bij elkaar misschien 3 keer. Om bovengenoemde redenenen, schuren en opdringerige jongens gaat ze dus niet meer. Mijn man heeft de meiden elke keer weggebracht en ik heb ze opgehaald. Het plein voor het frisgebouw staat vol met jongens die er in onze ogen niks te zoeken hebben en als we ze gaan ophalen staan ze er nog steeds. Mijn man zegt dat het niet normaal is wat daar allemaal staat. (En we zijn niet uit de klei getrokken hoor en komen ook wel op de harde weg) Dochter en vriendinnen zagen ze als potentiele "loverboys". De beveiliging binnen is oke, maar buiten houdt het op. ALs je eenmaal buiten bent mag je ook niet meer naar binnen. Dus ook meiden die eigenlijk binnen horen te zijn staan dus buiten, terwijl ouders denken dat ze veilig binnen zijn. We hebben het niet verboden maar we zijn blij dat de meiden zelf besloten hebben om niet meer te gaan. Hier in het zuiden trekken de Fris feesten niet altijd de juiste personen aan.

Tinus_p

Tinus_p

05-09-2012 om 11:10

Izar politiek correct

Izar:
'wat mij betreft gaat het om bepaalde jongens uit bepaalde bevolkiingsgroepen. Vinden jullie wellicht politiek correct, maar lijkt me wel recht doen aan die Marokkaanse en Turkse jongens die zich helemaal niet zo gedragen. Zoals de vrienden en klasgenoten van mijn zoon."
Politiek-correct is dat natuurlijk zo, maar het is niet voor niets dat zwembaden en disco's allerlei beleid hebben dat er openlijk of verkapt op neerkomt dat mn marokkaanse jongens buiten de deur worden gehouden. Die jongens zijn namelijk blijkbaar heel slecht voor de klandizie.

Kleding en flirten (krin)

De vergelijking gaat wel op, maar als je je kleed 'alsof je wilt flirten' moet het je niet verbazen dát die jongens gaan flirten. Dan moet je er óf tegen kunnen en ermee om weten te gaan óf je moet als je dat niet kunt je anders kleden.
Je kan moeilijk van die jongens verwachten dat ze dan zo maar snappen en doorzien dat net jij je niet zo kleed om het flirten, maar 'gewoon' omdat het zo lekker zit en zo lekker loopt, aan de buitenkant en dus geen pogigingen wagen óm te flirten.
Het is zo als met stoeien. Als jij begint met stoeien zal die ander terugstoeien. En nee klappen uitdelen komt pas ná het stoeien. En zelfs als je meegaat in dat flirten zal je duidelijk je grenzen aan moeten kunnen geven. Over het algemeen ligt de grens bij jongens iets verder dan bij meisjes. En als je dat niet kan of nog niet kan (dat komt dan misschien nog) is het handig om dit alles te voorkomen en je kledingstijl erop aan te passen. Net zo als dat het niet zo handig is om een eventuele tegenstander uit te dagen tot stoeien als je niet wil stoeien. Sexy kleden is toch een manier van uitdagen waar de meeste meisjes en vrouwen de kunst erg goed van verstaan en om nou te doen alsof ze dat niet weten en die kunst niet beheersen, dat maak je mij niet wijs. Net of die arme meisjes die zich zo kleden ,enkel en alleen omdat het toevallig zo lekker zit, de pineut zijn van die gemene jongens die verlekkerd naar ze kijken. En een oproep tot zedig gedrag is dat zeker niet. Het is meer dat het handig is om je naar de leeftijd en ontwikkeling die je op dat moment doormaakt te kleden dan om te proberen er een paar jaar ouder of rijper uit te zien. Als je er een paar jaar ouder of rijper uitziet zullen jongens ook de skills verwachten die je op die leeftijd hebt. En als je beginnende puber nog niet helemaal door heeft welk effect ze heeft op jongens is het handig daar met haar over te praten. Zodat ze zélf leert haar grenzen aan te geven, zelfs als ze iets anders uitstraalt met haar kledingkeuze. Dan is ze daar maar op voorbereid en zal ze sterker staan.
En nee ik vind de reactie van jongenspubers op zich sexy kledende meiden niet verkeerd. Het zijn jongens en nog pubers zo, ze hebben net als die meiden een lijf vol hormomen. Ook dat komt wel als het goed is en de hormoontjes wat uitgegierd zijn.
groeten albana

krin

krin

05-09-2012 om 12:09

Ach ja, tinus

http://www.spaink.net/2012/08/21/valse-ridders/
Je doet op zijn minst het probleem geen recht door de dadergroep te versmallen.

Yura

Yura

05-09-2012 om 12:14

Schurende meisjes en marokkaanse jongens

Ik kreeg laatst te horen van iemand wiens zoon (14) was geweest en hoe die jongen het ervaren had. Er was dus opeens een meisje voor hem komen staan en was met haar billen tegen hem aan gaan wrijven, hij had haar netjes gevraagd ermee op te houden en dat deed ze een paar seconden en toen begon ze weer. Toen in iets groffere bewoordingen, maar ze ging gewoon door. Betreffende jongen is vrij goot voor zijn leeftijd, dus die heeft haar opgetild en 2 meter verder weer neer gezet en met duidelijke bewoordingen te verstaan gegeven dat ze nou toch echt op moest houden. En thuis heeft hij aangegeven niet meer naar zo'n feest te hoeven.
Andere bekende van mij mocht niet naar binnen, jongen is haf Indisch, maar hij is qua uiterlijk vrij moeilijk te plaatsen, als je hem niet kent is de kans vrij groot dat je denkt dat hij Marokkaans is, hij mocht dus niet naar binnen.

Tinus_p

Tinus_p

05-09-2012 om 12:19

Krin

krin:
"http://www.spaink.net/2012/08/21/valse-ridders/
Je doet op zijn minst het probleem geen recht door de dadergroep te versmallen."
Hmm, wat ik vooral lees, is dat Karin Spaink vindt dat we te weinig aandacht besteden aan de onderdrukking van allochtone vrouwen:
"Maar nu gaan ze te ver: van onze vrouwen moeten ze afblijven! Op het weblog Sargasso schreef iemand openlijk: “Onze vrouwen zijn daar niet voor bedoeld.” Pardon? Zijn ‘hun’ vrouwen daar dan wél voor bedoeld? Me dunkt van niet."

Het ene frisfeest is het andere niet

en hier is het gewoon gezellig. Zonder Marokkanen, met Turken en Antillianen. EN heel veel andere kinderen.
De Marokkanendiscussie is een algemene discussie die in ons kneuterige provincieplaatsje niet gevoerd wordt.
Hier dan weer andere problemen, zoals schuurfeesten en zuipketen, waar ook veel nuances in zitten.

Even een snelle reactie

Mach; ik heb het niet over Marokkaanse jongens omdat ik noord-afrikaans bedoel. Ik heb het dus niet over Turkse jongens.
Ik was niet op het fris feest, maar ik woon in een buurt met een overvloed aan mensen van noord afrikaanse (waaronder inderdaad ook Marokkaanse) afkomst (meeste kids overigens hier geboren) en ik zie de dingen onder mijn neus gebeuren.
Ik vind het belachelijk om meiden sletten te noemen en verdrietig te worden als de herkomst van een groot deel van de jongens genoemd wordt. Ik scheer ook niet over één kam, want aangezien ik er tussenin woon zie ik ook de nuance en ook de strijd van Marokkaanse ouders om hu8n kinderen een zo goed mogelijke start te geven in een land waar zij de mores maar half van begrijpen. En het zou prima zijn om daar eens een goed gesprek over te hebben, want waarom hangt hier de stad vol met bijna blote vrouwen? Is dat een teken dat vrouwen hier baas over eigen lichaam en eigen seksualiteit zijn? Ik heb ook hier last van plaatsvervangende schaamte.
Maar het is onmogelijk om hier een goede dialoog over te hebben als je de zaken niet bij de naam noemt. Zoals hier ook al gezegd dankzij dat softe politiek correcte gelul zitten we nu met de PVV. Die overigens vooral succesvol was in die streken waar de minste islamieten wonen.

Dus Mach ik vergelijk niet het gedrag van de meiden met de herkomst van de jongens. Ik vergelijk de manier waarop hier het één benoemd wordt met de manier waarop het ander niet gezegd mag worden. Zachte heelmeesters, stinkende wonden enzo.
En inderdaad; het ene frisfeest is het andere niet. Ik had het over het enige frisfeest dat mijn dochter ooit bezocht heeft. Wellicht dat ze in het oosten des lands een enorme verademing zijn naast de zuipketen. En zo heeft iedere streek zijn eigen sores
Voor de dames die even willen bij lezen: kijk de documentaire "Femme de la rue" eens op internet; gaat echt niet alleen over Brussel.

Tirza G.

Tirza G.

05-09-2012 om 13:46

Object of subject

Dat is het hele verschil. Een object ben je voor een ander, een subject ben je zelf. Je mag je als vrouw (of man) kleden zoals je wilt. Omdat je dat *wil*. Of mooi vindt. Of prettig. Of sexy. Je bent je bewust van je lichaam. Lingerie staat er om bekend: waarom zou je in vredesnaam geld uitgeven aan iets wat (bijna) niemand ziet? Omdat je zélf weet dat je het aanhebt, je voelt je er zelf beter of vrouwelijker of spannender door.

Er is niet te kleden op 'geen ongewenste aandacht van mannen'. Zelfs vrouwen in een burka worden lastig gevallen.

Iederéén trekt kleding aan voor het effect. Er zijn maar weinig vrouwen die op een vrije dag zonder verplichting strak in het pak en de lak op pumps de was staan te doen. Kleding wekt een bepaalde indruk; ik was vorige week bij een psychiater en was blij dat de man in elk geval aan het beeld voldeed wat ik van pyschiaters heb: overhemd zonder stropdas en een bruine corduroy broek. Kijk, dat moet een vakman zijn.

Tirza

krin

krin

05-09-2012 om 14:14

Albana

Ik snap je wel, maar ik begrijp je niet. Jij zegt: "En nee ik vind de reactie van jongenspubers op zich sexy kledende meiden niet verkeerd." Ik ook niet. Het gaat erom dat ik flirtende meiden ook niet verkeerd vind. Het is de aard van de beestjes.
Maar. In dit soort discussies lijkt het altijd alsof alleen de meisjes de spelregels moeten leren. Ze moeten zich wapenen, denken om wat ze aantrekken, stilstaan bij de gevolgen van hun houding, hun kleding, hun gedrag. Voor de jongens geldt: het blijven jongens. Alsof het een natuurwet is. Ik zeg: leer die jongens de spelregels van het stoeien, in plaats van de meisjes te dwingen te leren dat ze niet moeten (mogen) stoeien omdat ze er anders om vragen.

tonny

tonny

05-09-2012 om 15:18

Kleding is een vorm van communicatie

wie dat niet wil zien, houd zichzelf voor de gek. En dat de meeste mannen graag vrouwenbenen zien, tja, we kunnen wel willen dat het niet zo is, maar daar schieten we niks mee op (en wat te denken van de escapades van prins Harry en de vergoelijking van zijn koninklijke vader; zoiets helpt ook al niet

Wat uitgaansleven betreft scheelt het erg waar je bent en welke uitstraling de aanwezige feestgangers hebben. Ik heb geen pubers meer, maar herinner me wel dat dochter plus vriendinnen (toen alledrie 20) van de winter op een in hun beleving fout feest belandden, een en al uitdagende erotiek; die zijn toen maar naar een andere gezellige locatie getogen.

Over frisfeesten is zo in het algemeen weinig zinnigs te zeggen lijkt me, getuige alle verhalen hier; het verschilt per plaats en per organisatie.
Oren en ogen open en nooit bang zijn grenzen aan te geven!

Reactie (oa. op yura)

Toennet van Yura: dat een meisje tegen n jongen danst/wrijft, daar wordt niet de achtergrond/huidskleur bij genoemd,alleen het gedrag.Was het een blank meisje, of maakt dat niet uit? (in mijn ogen maakt de kleur niet uit, wel het gedrag..dit was ongewenst)Waarom noem je hier niet de huidskleur bij?Ws. omdat het niet uitmaakt, het gedrag is wat het probleem is, toch?
Daaronder beschrijf je een jongen, beschrijft zn huidskleur en zegt erbij dat hij marokkaans lijkt en hij werd ''dus'' (?) niet binnen gelaten...Kwam dat door zn uiterlijk, denk je?Mss. wel. Je vermoedt het denk ik iig. Mijn dochter zegt dat ook; dat haar opvalt, dat zulke jongens -met marokkans uiterlijk-idd minder snel binnen komen.(in gewone disco's/cafe's) Dát vind ik erg! Mensen koppelen (onbewust) bepaald (negatief)gedrag en huiskleur/cultuur aan elkaar..terwijl dat te ongenuanceerd is, vind ik.

Ik vind natuurlijk óók, net als iedereen denk ik, dat vrouwen moeten kunnen dragen wat ze zelf willen. Maar weet dat sommige mensen nou eenmaal reageren op een bepaalde manier, op een bepaald uiterlijk (dat telt voor sexy kleding en dat telt dus óók voor een marokkaans uiterlijk, blijkt..). En dat die reactie soms dus onterecht is, daar ben ik het mee eens! Reageer op het gedrag van die ene persoon, niet op de kleding of kleur, uiterlijk, huidskleur. Maar dát schreef ik al eerder.
Als je naar FRIS wilt, of naar welk discofeest/danscafe dan ook, er wordt soms/vaak geschuurd en daar zal je als meisje mee moeten -leren- dealen.

Mooi gezegd tonny!zowel voor dochters als zonen!

mooi gezegd, zo denk ik ook; je kan je dochter voorlichten, waarschuwen, helpen er mee om te gaan (grenzen leren aangeven) etc. Trouwens dit vind ik ook voor jongens tellen: nee is nee,en heb respect, wees hoffelijk etc. Ook meiden kunnen zich opdringen aan jongens, met dansen.
Ook 'onze' (heb ik niet) zonen moeten een opvoeding/uitleg voor dit soort dingen krijgen

Inderdaad communicatie; maar wat is de boodschap

Kleding is inderdaad communicatie, maar communicatie is; boodschap en interpretatie en het gaat mis als je jouw interpretatie voor de boodschap houdt.
Het treurige is dat in een heel aantal culturen vrouwen alleen sexy en uitdagend durven te zijn als ze onder vrouwen zijn. Vrouwen maken zich mooi voor vrouwen en ze vieren hun eigen sensualiteit en genieten van hun eigen lichaam. Dit is geen uitnodiging, dit is hun plezier.
In sommige kringen kunnen vrouwen ook zo vrij zijn met mannen in de buurt, omdat mannen de boodschap interpreteren zoals die bedoeld is. Andere mannen snappen er geen fluit van en helaas zijn er ook veel vrouwen die het niet snappen.
Dit is wat ik mijn dochter probeer bij te brengen; plezier in je lichaam en sensualiteit, maar let op de context (m/v) Zoals Tonny zegt; oren en ogen open en je grenzen aangeven.

Boodschap en interpretatie

Joseohine, je blijft maar doen alsof die jongens, vooral noordafrikaanse, te dom en sexistisch zijn om de subtiele communicatie van onze lieve meisjes te begrijpen.
Wat is dan de boodschap van een meisje in minirok die met haar kont tegen jouw voorzijde aan komt schuren? Of wat is de boodschap een meisjes die wijdbeens bij een jongen op schoot komt zitten dansen?
We moeten ophouden alleen naar die sexistische jongens te kijken. Er zij ook een hoop sexistische meiden die heeeel goed weten wat ze willen. Dienzijn niet bepaald subtiel. Kleding is hier maar een klein onderdeel in. Gedrag is belangrijker.van jongens en van meiden.

Yura

Yura

05-09-2012 om 18:22

Rugby

Ik noemde het eerste voorbeeld omdat iemand aangaf dat veel meiden ook zelf beginnen. Ik weet inderdaad niet de huidskleur van het meisje, maar inderdaad het gedrag is het probleem. Het tweede voorbeeld noemde ik omdat iemand vermoedde dat Noordafrikaanse jongens worden geweigerd. Er is eigenlijk geen reden opgegeven, alleen dat de jongen een id moest laten zien, dat hij niet, want hij was toen nog net 13, de jongens waar hij mee was mochten wel zonder id naar binnen. Dus inderdaad het is een gok of zijn looks de oorzaak waren, maar hij was dus niet al irritant ofzo met zijn vrienden dat ze er daarom niet in mochten, want de vrienden mochten wel.

Precies yura, ik begrijp het en mee eens!

dat is ook wat ik denk,ik begrijp je goed. Ook meiden beginnen,goed dat je het voorbeeld aan haalt! En dan zeggen we toch ook niet meteen dat het die blanke uitdagende meiden zijn..? Ben het met je eens, het gedrag bepaalt het.
En mss zag die 'donkere'knul er wel jong uit? Of... mss heeft die bouncer een vooroordeel (lees: slechte ervaringen) en wil een ID checken? Maar jammer blijft het, als het gebeurd omdat iemand een andere kleur heeft.
Vroeger werd er van mij (mijn soort:punk/metal-fan) ook al van te voren geroepen dat wij ''niet naar binnen mochten, want die zouden toch wel gaan vechten''....?! Natuurlijk gebeurde dat wel eens, en als je er anders uit ziet dan gemiddeld, zal dat voorval ook sneller blijven hangen, alsof het met dat uiterlijk te maken had. Ik begrijp wel hoe het werkt, ook voor een bouncer, maar het is te ongenuanceerd, te kortzichtig.
Ik vind het intriest voor zo'n knul, als waar jij het over had, geweigerd wordt en voelt dat het wellicht misschien met zn huidskleur/evt. cultuur te maken kan hebben..

Maylise

Maylise

05-09-2012 om 20:56

Rugby

Het klopt wel dat jongens met een Marokkaans achtig uiterlijk minder vlug binnen worden gelaten. Daarom hoef ik me ook alleen om mijn dochters druk te maken, de jongens worden toch niet binnen gelaten.

Maylise

Maylise

05-09-2012 om 21:13

Meisjes

Vrouwen zouden nooit verantwoordelijk moeten worden gehouden voor het gedrag van mannen. Als die jongens zich misdragen dan komt dat niet doordat de meisjes zich op een bepaalde manier kleden. Jongens zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Natuurlijk zijn er ook meisjes die zich seksueel agressief opstellen tegenover jongens. Echter andersom komt vele malen vaker voor. Daarnaast zijn jongens meestal toch fysiek sterker en kunnen ze dus makkelijk een meisje afweren.

In elk geval wordt me steeds meer duidelijker dat ik dit soort feesten voor jonge kinderen niet geschikt vindt. Dit soort dingen bewaren ze maar voor als ze wat ouder zijn, beter weten wat ze willen en sterker in hun schoenen staan.

Verantwoordelijk

Het gaat niet eens om 'misdragingen'. Over het algemeen is de kans op volwassener 18+ feesten stukken groter op échte misdragingen (verkrachtingen, vechtpartijen etc.) dan bij frisfeesten. Maar het gaat meer om hoe wil je zélf dat frisfeestje beleven? Wil je gewoon dansen en lol hebben met je vriendinnen is het niet erg 'handig' om je sexy en uitdagend te kleden, zelfs niet als je dat prettig vind zitten. Want dan kun je erop rekenen dat er zwermen jongens om je heen dartelen. Die zich hoogstwaarschijnlijk niet 'misdragen' maar gewoon pogingen wagen omdat ze denken dat jij met jouw kleding de boodschap uitdraagt dat jij dat ook wel graag wil.
Op de meeste frisfeesten (tenminste hier) is er genoeg beveiliging en 'regels' om misdragingen te voorkomen en daarbij is die beveiliging zowel fysiek als verbaal de 'meerdere' van 14-15 jarige pubers. Op die leeftijd zijn ze ook nog enigins gewend dat er 'opgetreden' word (school,thuis), dus zullen ze er eerder gehoor aan geven.
En wat betreft jongens die óók opgevoed moeten worden. Ik heb geen jongens, maar ben het ermee eens. Maar over het algemeen gesteld zijn jongens nu eenmaal fysiek sterker dan de meiden en liggen (ook zeer algemeen gesteld) de grenzen van 'hoever' kan ik gaan bij puberjongens vaak verder dan bij pubermeisjes. Dus is het 'handig' dat je als pubermeisje leert hoe je je eigen grens kan bewaken. Zowel in de boodschap die je uitdraagt alsook in je houding, gedrag en verbaal. En beter weten wát je wil, leer je makkelijker door ervaringen dan doordat je ouders het je talloze malen vertellen. Juist daarom zijn frisfeesten een geschikte 'leerschool' om daarna het toch risicovollere 16 of 18+feestleven in te gaan, waar échte misdragingen veel vaker voorkomen.
groeten albana

Yura

Yura

06-09-2012 om 09:06

Elk nadeel heb z'n voordeel

Haha Maylise, ik moet wel lachen om jouw reactie hoor. Geweldig zo'n positieve insteek. Waarmee ik niet bedoel uiteraard dat het een nadeel is dat je zoons een Noordafrikaans uiterlijk hebben, maar dat het een nadeel is dat ze gediscrimineerd worden.

Izar

Het ligt er vast ook aan welke kop je trekt bij je outfit. Werp je wulpse blikken, dan word je vast sneller nagefloten dan wanneer je zelfbewust maar niet behaagziek over straat gaat. Waarmee ik dan weer niet wil zeggen dat meisjes die vanonder hun wimpers steels de wereld in lonken nagesist en uitgescholden mogen worden.

skik

Tirza G.

Tirza G.

06-09-2012 om 12:19

Krin, ken je deze al?

Ten rape prevention tips:

1. Don’t put drugs in women’s drinks.
2. When you see a woman walking by herself, leave her alone.
3. If you pull over to help a woman whose car has broken down, remember not to rape her.
4. If you are in an elevator and a woman gets in, don’t rape her.
5. When you encounter a woman who is asleep, the safest course of action is to not rape her.
6. Never creep into a woman’s home through an unlocked door or window, or spring out at her from between parked cars, or rape her.
7. Remember, people go to the laundry room to do their laundry. Do not attempt to molest someone who is alone in a laundry room.
8. Use the Buddy System! If it is inconvenient for you to stop yourself from raping women, ask a trusted friend to accompany you at all times.
9. Carry a rape whistle. If you find that you are about to rape someone, blow the whistle until someone comes to stop you.
10. Don’t forget: Honesty is the best policy. When asking a woman out on a date, don’t pretend that you are interested in her as a person; tell her straight up that you expect to be raping her later. If you don’t communicate your intentions, the woman may take it as a sign that you do not plan to rape her.

Tirza

krin

krin

06-09-2012 om 12:54

Nee, nog niet

Dank je! Misschien hang ik hem maar alvast ingelijst in de kamer van zoon (7). Je kunt er maar op tijd bij zijn, nietwaar.

Wijntje

Wijntje

06-09-2012 om 20:25

Over dat schuren gesproken

Heb al een paar keer met dochterlief gepraat over schuren en wat zij daar nou van vindt. Zij keek me verbaasd aan; "maar dat doen ze allemaal mam, op de schoolfeesten, da's heel gewoon".
Mijn uitleg over geile hormonenbommetjes (in iets beschaafdere bewoordingen uiteraard) die hun lusten staan te botvieren op de konten van meisjes (die ze soms niet eens echt goed kennen!) en of je je dan niet gebruikt voelt, kwam niet echt over.

Het gekke is, mijn nichtjes in een stad in het Westen van het land vinden schuren ècht niet kunnen; "dan krijgen ze gelijk een knal", was hun commentaar. Typisch dat het op de ene plek volkomen normaal wordt gevonden en op de andere plek not done is!

En hoe peuter ik dochterlief aan het verstand dat het NIET normaal is?????

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.