Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-09-2012 om 22:26
Onze dochter van bijna 14 jaar wil naar een Frisfeest. Een aantal kinderen uit haar klas mogen er heen, dus logisch dat zij ook wil. Mijn man en ik hebben er helemaal geen goed gevoel bij; voor ons is ze nog veel te jong om uit te gaan. Wij vinden eigenlijk de schoolfeesten voorlopig wel voldoende voor een kind van haar leeftijd.
Vrienden wiens dochter er heen mocht, vertelden dat je, als je je kind gaat ophalen, schrikt van hoe de meiden eruit zien: veel te veel make-up, ultra-korte rokjes, enorme oorbellen, kortom naar ons idee behoorlijk ordinair. Er wordt heel wat afgezoend (liefst met verschillende jongens) en geschuurd. Kortom, wij moeten er eigenlijk niet aan denken dat onze dochter naar zo'n feest toe gaat!
Maar... we willen ook geen ouderwetse ouders zijn van wie de kinderen "niks" mogen. De meeste anderen uit de klas mogen wel (hebben we gecheckt, is echt waar, dus niet een verhaal wat ons kind ophangt om ons maar over te halen).
We hebben de website over de Frisfeesten bekeken en het lijkt allemaal goed geregeld; voldoende toezicht, geen alcohol, roken verboden, eenmaal binnen kun je niet meer naar buiten (tenzij je naar huis wilt natuurlijk).
Wat is wijsheid??? Zijn wij ten onrechte bang dat ons kind terechtkomt in een ordinair gebeuren waar wij haar liever nog even voor willen behoeden of zijn we overbezorgd. En "moet" een kind van 13/14 jaar al uitgaan???
Hopelijk zijn er onder jullie ouders die ons meer kunnen vertellen!
17-09-2012 om 23:02
40+
Ik denk altijd dat die 40+ feesten meer een soort single feesten zijn oid? Daar zit ik nou weer niet echt op te wachten. Alleen lekker uitgaan, geen geschuur of geschuifel voor mij alsjeblieft haha!
18-09-2012 om 06:41
Skik
Dan moet je niet zeggen dat ALLE mannen een voorbeeld moeten nemen aan zigeuners. Dat vind ik beledigend tov ALLE mannen die ik ken. Zie mijn vorige bijdrage.