Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

gaan ze over?

Titel zegt het al, gaan jullie middelbare scholieren over of wordt het nog even spannend?


Jongste is bespreekgeval. Zit nu in Havo 3 en heeft 3 tekortpunten. Maar dat is een 4 voor Frans en een 5 voor Duits. Beide vakken kiest hij niet in zijn pakket. Verder heeft hij 8 compensatiepunten, dus we verwachten wel dat hij gewoon overgaat.

Ze gaan allebei over. De proefwerkweek begint morgen.

Volgens de mentor gaat zoon over. Fijn. Weer een stukje dichterbij de eindstreep.

Ja, dochter gaat over naar 2 VWO. Dat was al duidelijk voordat de toetsweek begon.

Valeria schreef op 27-06-2023 om 14:41:

Ze gaan allebei over. De proefwerkweek begint morgen.

Wordt dat niet na de proefwerkweek besloten?

Nr. 3 zat in de put. Die hield rekening met herexamens of zakken. Maar hij is geslaagd! En hoe! Alle zenuwen waren voor niks. Hij heeft een havo-eindlijst met alles boven de 7 

Nr. 4 is het tegenovergestelde. School heeft hem tot vlak voor de examens amper geïnteresseerd en dat zie je aan zijn cijfers - of zelfs het ontbreken daarvan. Maar hij is bezig met een inhaalslag en heeft al eerder bewezen dat hij de boel in de laatste maand(en) van het jaar ineens op kan halen. Volgende week moet hij nog een paar mondelinge examens. Ik ben benieuwd. 

Mijn zoon is dit jaar geslaagd.  Mijn dochter zit in de 4de. Zij moet geloof ik een 3 halen voor natuurkunde in haar toetsweek en voor alle andere vakken mag ze een 1 halen.  Ik verwacht dus dat ze over gaat.  

BritgetJones007 schreef op 27-06-2023 om 15:15:

[..]

Wordt dat niet na de proefwerkweek besloten?

Heel soms heb je een kind dat diepe onvoldoendes zou kunnen halen en dan gemiddeld toch nog voldoendes heeft en over gaat. Meestal zijn dat ook de kinderen die de stof goed beheersen en nooit die diepe onvoldoendes halen.

Oudste studeert al die gaat door en jongste gaat na examen op een andere opleiding beginnen. 

oudste gaat over naar 4 vwo. Jongste zit in bespreekzone of het wordt havo of vwo. Beide is prima

PO’ers:
* Mijn jongste gaan naar de brugklas dus die is over 😜. 
* Mijn jongste stiefdochter gaat naar groep 8. 
Dan de VO’ers: 
* Oudste stiefdochter gaat over naar 2KB met hele mooie cijfers, ze begon op basis. 

*Mijn vierde gaat naar 3VWO, al zijn haar Nederlands en Wiskunde op het randje. Mag ze nog even aan trekken volgende week in de toetsweek. De rest van haar cijfers zijn prachtig, met in de laatste weken nog weer een aantal tienen 🤷🏼‍♀️.

* Mijn derde gaat ruim over naar 4TL, sowieso gaat ze over maar ze gaat nog twee toetsen voor Maatschappijleer herkansen zodat ze daar een zeven voor kan staan ipv die onnodige 6. Dat vak sluiten ze dit jaar af al dus zou het zonde zijn voor de compensatiepunten als ze dat nu niet even een beetje ophaalt. 

* Stiefzoon is dit schooljaar van vmbo-basis naar PRO gegaan. Daar spreek je niet echt van zittenblijven. Hij is 17 en gaat wellicht nog wel op b/k examens doen. 
Mijn tweede is vorig jaar afgestudeerd en werkt en mijn oudste heeft jaren gewerkt en wil wellicht in februari weer een opleiding beginnen. 

BritgetJones007 schreef op 27-06-2023 om 15:15:

[..]

Wordt dat niet na de proefwerkweek besloten?

Ja, maar ze halen vrijwel nooit onvoldoendes, dus het zou gek zijn als ze in de proefwerk ineens allemaal 1'en zouden halen. Geen idee of dat onvoldoendes op de eindlijst zou opleveren trouwens. Maar met een 5 voor een proefwerk blijven ze gewoon een voldoende staan voor dat vak.

Ons meisje doet het goed op school en gaat over naar groep 5.

Mijn kind zit in de eerste vmbo kader en gaat volgend jaar een niveau lager dus vmbo basis. 
De rest van mijn kinderen gaan probleemloos over. 

Moeder123456789

Moeder123456789

27-06-2023 om 16:31 Topicstarter

Hier gaat de oudste met gemak over naar 4vmbo-t.

De jongste staat ingeschreven voor een 1 atheneum-klas op dezelfde school gebaseerd op de cito en het advies van de meester, maar moest om andere redenen een iq-test maken en hier kwam een iq van 100 uit.

Op diverse websites lees ik dat voor het vwo eigenlijk een iq van 116 nodig is, iemand die hier ervaring mee heeft en of dit te doen is?

Moeder123456789 schreef op 27-06-2023 om 16:31:

Hier gaat de oudste met gemak over naar 4vmbo-t.

De jongste staat ingeschreven voor een 1 atheneum-klas op dezelfde school gebaseerd op de cito en het advies van de meester, maar moest om andere redenen een iq-test maken en hier kwam een iq van 100 uit.

Op diverse websites lees ik dat voor het vwo eigenlijk een iq van 116 nodig is, iemand die hier ervaring mee heeft en of dit te doen is?

Ik zou die iq test naast je neerleggen en varen op de cito en advies van de meester toets.   Was die iq test niet gemaakt had je immers ook niet getwijfeld


en je zal verder vanzelf wel merken of het gaat lukken net als bij andere kinderen.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.