Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

gaan ze over?

Titel zegt het al, gaan jullie middelbare scholieren over of wordt het nog even spannend?


mikado123 schreef op 29-06-2023 om 09:07:

Je begint inderdaad weer op 0. Bij ons kan je wel maatschappijleer en CKV afsluiten als je minimaal (afgerond) een 7 staat.

Hier idem

Schemerlampje schreef op 29-06-2023 om 17:41:

[..]

Wat fijn! Gefeliciteerd! En wat zal het een rust geven dat er een vreemde taal wegvalt.

Absoluut! Hij is heel blij en wij ook!

Helaas, Nederlands en Engels beide geëindigd op een 5,4 dus dat is niet voldoende. Dochter was er best wel heel verdrietig over want ze dacht zelf dat het beter was gegaan. Het cijfer voor Engels was heel OK maar een 7 was ook wel hoog gegrepen. Er is geen plan B dus wat ze nu volgend jaar gaat doen is nog onzeker.
Ik had geopperd een eenjarig mbo2 via BBL. Dan krijgt ze in elk geval een startkwalificatie en verdient nog wat geld. Daar stond ze niet heel afwijzend tegenover, maar of ze daar nog toegelaten kan worden is onzeker.

MMcGonagall schreef op 29-06-2023 om 20:28:

Helaas, Nederlands en Engels beide geëindigd op een 5,4 dus dat is niet voldoende. Dochter was er best wel heel verdrietig over want ze dacht zelf dat het beter was gegaan. Het cijfer voor Engels was heel OK maar een 7 was ook wel hoog gegrepen. Er is geen plan B dus wat ze nu volgend jaar gaat doen is nog onzeker.
Ik had geopperd een eenjarig mbo2 via BBL. Dan krijgt ze in elk geval een startkwalificatie en verdient nog wat geld. Daar stond ze niet heel afwijzend tegenover, maar of ze daar nog toegelaten kan worden is onzeker.

Maar is dat al gezegd dat dat niet voldoende is.? Mijn dochter 4 havo een 4 voor Engels en 5 voor wiskunde en dan is ze een bespreekgeval volgens mentor.


(En sowieso een 5,4 is ook anders dan een 4,5, waarbij je voor beide een 5 staat)


MMcGonagall schreef op 29-06-2023 om 20:28:

Helaas, Nederlands en Engels beide geëindigd op een 5,4 dus dat is niet voldoende. Dochter was er best wel heel verdrietig over want ze dacht zelf dat het beter was gegaan. Het cijfer voor Engels was heel OK maar een 7 was ook wel hoog gegrepen. Er is geen plan B dus wat ze nu volgend jaar gaat doen is nog onzeker.
Ik had geopperd een eenjarig mbo2 via BBL. Dan krijgt ze in elk geval een startkwalificatie en verdient nog wat geld. Daar stond ze niet heel afwijzend tegenover, maar of ze daar nog toegelaten kan worden is onzeker.

Ach, wat sneu. Mag ze de toetsen nog inzien? Soms heeft een docent de punten niet goed opgeteld of kan ze ergens anders er nog een punt bijpraten. 
Wil ze niet naar een mbo4-opleiding of is ze eigenlijk wel even klaar met op school zitten?

Kikki39 schreef op 29-06-2023 om 20:33:

[..]

Maar is dat al gezegd dat dat niet voldoende is.? Mijn dochter 4 havo een 4 voor Engels en 5 voor wiskunde en dan is ze een bespreekgeval volgens mentor.


(En sowieso een 5,4 is ook anders dan een 4,5, waarbij je voor beide een 5 staat)


Het was al de tweede keer in 4 havo en de derde keer in een 4e klas (mavo). Daarbij heeft ze niet veel krediet bij de docenten omdat ze sinds haar 18e verjaardag nogal selectief lessen heeft gevolgd (juist wel de vakken waarvoor ze nu een 5 heeft).

Schemerlampje schreef op 29-06-2023 om 20:44:

[..]

Ach, wat sneu. Mag ze de toetsen nog inzien? Soms heeft een docent de punten niet goed opgeteld of kan ze ergens anders er nog een punt bijpraten.
Wil ze niet naar een mbo4-opleiding of is ze eigenlijk wel even klaar met op school zitten?

Ze heeft geen idee wat ze zou willen. Nou ja, wel een idee en daarvoor ook al gesolliciteerd. Dat is een baan met opleiding die in januari zou starten, maar daar wordt maar 20% van de sollicitanten aangenomen dus ze is nog lang niet binnen.

MMcGonagall schreef op 29-06-2023 om 20:46:

[..]

Het was al de tweede keer in 4 havo en de derde keer in een 4e klas (mavo). Daarbij heeft ze niet veel krediet bij de docenten omdat ze sinds haar 18e verjaardag nogal selectief lessen heeft gevolgd (juist wel de vakken waarvoor ze nu een 5 heeft).

Dus ze heeft een mavo diploma en is toen havo gaan doen? Blijven zitten in 4 havo en toen nog een keer 4 havo gaan doen? Hoe was dat leeftijdsverschil met klasgenoten of maakte haar dat niet uit? Want dan is ze dus 18 terwijl er ook veel nog maar 15 zijn.

Wel heel sneu zeg!

Ai, das echt heel zuur zeg MmcGonagall. Zeker nu ze geen plan B heeft (wat ook niet zo heel slim van haar was) en midden in haar verdriet nog iets moet gaan verzinnen. Ik hoop voor haar dat ze aangenomen wordt bij het leerwerktraject dat ze op het oog heeft.

Toch vraag ik me wel af wat haar kansen zouden zijn als ze wel naar 5 havo zou mogen. Toetsen narekenen/inzien zou ik wel doen. 

mag je toetsen inzien?
Mamae bedoel je dat 5 havo lastig zou zijn voor haar?
Ik hoor van iedereen namelijk dat 5 havo veel makkelijker is dan 4 havo.

Kikki39 schreef op 29-06-2023 om 21:03:

mag je toetsen inzien?
Mamae bedoel je dat 5 havo lastig zou zijn voor haar?
Ik hoor van iedereen namelijk dat 5 havo veel makkelijker is dan 4 havo.

Ja ik bedoel, je komt dan al na twee keer vier havo op het randje vijf havo binnen. En stel, je zakt dan. Dan heb je zeven jaar op de middelbare school gezeten en alsnog eindig je met het diploma dat je na vier jaar ook al had. De vraag is dan wat er passend is voor dit meisje. 

Ik vind het echt heel zuur hoor, heb met haar te doen ook al vind ik de keuze voor selectief lessen volgen sinds ze 18 is en geen plan B achter de hand hebben niet zo verstandig. 

Kikki39 schreef op 29-06-2023 om 21:03:

mag je toetsen inzien?
Mamae bedoel je dat 5 havo lastig zou zijn voor haar?
Ik hoor van iedereen namelijk dat 5 havo veel makkelijker is dan 4 havo.

Ja, toetsen mag je altijd inzien. Voor jezelf om van te leren, maar ook om te controleren of een docent je niet benadeeld heeft. 

MMcGonagall schreef op 29-06-2023 om 20:28:

Helaas, Nederlands en Engels beide geëindigd op een 5,4 dus dat is niet voldoende. Dochter was er best wel heel verdrietig over want ze dacht zelf dat het beter was gegaan. Het cijfer voor Engels was heel OK maar een 7 was ook wel hoog gegrepen. Er is geen plan B dus wat ze nu volgend jaar gaat doen is nog onzeker.
Ik had geopperd een eenjarig mbo2 via BBL. Dan krijgt ze in elk geval een startkwalificatie en verdient nog wat geld. Daar stond ze niet heel afwijzend tegenover, maar of ze daar nog toegelaten kan worden is onzeker.

Ze is niet meer leerplichtig. Dus ik zou haar nu eerst gewoon een baantje laten zoeken, en kijken of ze aangenomen wordt voor de MBO richting die ze wel wil. Misschien kan ze daar ook bij verschillende aanbieders solliciteren of is het een vrij unieke opleiding?

Moeder123456789

Moeder123456789

29-06-2023 om 21:58 Topicstarter

Ook hier iemand die het verlossende woord heeft gekregen!
Dochter over naar 6vwo!!

Wel staat ze een 4,0 voor duits en een 5,5 voor economie.
Er is dus nog wat werk aan de winkel.
Maar in ieder geval nu vakantie

Onze dochter gaat over naar de 4e met gemiddeld een 8.0. Hopen dat het zo goed blijft gaan voor eventueel ontlopen van toelatingsexamens voor de Uni.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.