Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

gaan ze over?

Titel zegt het al, gaan jullie middelbare scholieren over of wordt het nog even spannend?


mut

mut

27-06-2023 om 23:34

IngridT schreef op 27-06-2023 om 21:48:

[..]

Iedereen stemt. Nadat iedereen z’n zegje heeft gedaan. Over kansen, werkhouding, capaciteiten, externe factoren, whatever.


Hier in België ongeveer net zo. Vandaag de eerste en tweede klassen gehad. Morgen de derde en vierde. De vergadering van vandaag liep 3 uur uit. 

Jongste is wel over, maar iedereen (van 5 naar 6 VWO) gaat sowieso over op zijn school zei hij.  Dus dat was nu niet erg spannend.

Schemerlampje schreef op 27-06-2023 om 14:40:

Jongste is bespreekgeval. Zit nu in Havo 3 en heeft 3 tekortpunten. Maar dat is een 4 voor Frans en een 5 voor Duits. Beide vakken kiest hij niet in zijn pakket. Verder heeft hij 8 compensatiepunten, dus we verwachten wel dat hij gewoon overgaat.

Hij is over! De vergadering was unaniem. Hadden we wel verwacht, maar het blijft toch even spannend.

Hier ook eentje in 4 havo en het is erop of eronder. Het is de tweede keer dus geen plek in de bespreekronde voor haar. Alle cijfers staan goed behalve Nederlands en Engels en dat zijn helaas beide kernvakken. Voor Engels moet ze een 7 halen om een 5,5 te staan, gaat niet gebeuren, voor Nederlands een 5.7 om een 5,5 te staan. De proefwerkweek is net achter de rug, dus we gaan het afwachten.
Vandaag belde de teamleider voor de 800e keer omdat kuikentje zich niet heeft ingeschreven bij een mbo. Hij heeft het met haar besproken, ik ook en echt wel vaker dan eens, dus waarom blijft hij me bellen. Hij vindt me ook niet meer aardig, volgens mij.

-Nienke- schreef op 27-06-2023 om 19:14:

Wij zijn nog in afwachting van de resultaten van de jongste (2 vwo). Hij moet een voldoende (5,5 of hoger) halen voor Nederlands en dan is ‘ie met twee vijven over naar volgend jaar. Ergens halverwege stond ‘ie 8 tekortpunten, dus dit is al een hele prestatie

Nou, zoon had een 7,8 voor Nederlands, dus is over! Zo’n hoog cijfer heeft ‘ie het hele jaar nog niet gehaald Het was sowieso een goede week hier, want oudste heeft z’n theorie-examen gehaald. Alle pubers hadden feest  

Mijn zoon is dit jaar sowieso een bespreekgeval. Hij zit nu in 2 VWO en heeft wegens ziekte veel gemist en stond met de meivakantie nog 13 (ja jullie lezen het goed) tekortpunten. Inmiddels zijn dat er nog 6 en gaan er 99% zeker nog 2 vanaf. Hij heeft nog 2 toetsen te gaan deze week en dan is het nagels bijten of hij wel of niet over mag. Ik vind het zo sneu voor hem. Eerste jaren ziek zijn en als je dan eindelijk beter bent, meteen een soort rat race om toch nog over te mogen. Geen idee hoe dat uiteindelijk werkt als je een bespreekgeval bent, maar ik ben zenuwachtig voor hem, al maakt het mij niks uit als hij het jaar over doet. Hij heeft zo keihard gewerkt, dat ik het hem van harte gun.🤞

Oudste gaat probleemloos over naar 3 havo.

Middelste is nog even heel spannend. Hij stond tot eergisteren er prima voor, wel een 4,5 voor Frans, maar verder alles voldoende en meerdere 8-en. Maar toen kreeg hij zijn cijfer van de laatste toetsweek van Duits terug. Dat was een 2,1. En omdat ze maar twee toetsen voor Duits hebben gehad dit schooljaar (er was geen docent) en de laatste toets 3x meetelt, staat hij nu ook een 4,6 voor Duits. Dat zijn dus 2,8 tekortpunten, terwijl je er maar 2 mag hebben. Zijn gemiddelde over alle vakken is nog wel een 6,9 en hij heeft dyslexie (met verklaring) waardoor er wel wat dispensatie is voor de vreemde talen. Maar zijn overgang naar 2 mavo wordt in de vergadering besproken en horen we eind van de middag...

Jongste gaat zonder problemen naar groep 7.

NightNurse schreef op 29-06-2023 om 02:50:

Oudste gaat probleemloos over naar 3 havo.

Middelste is nog even heel spannend. Hij stond tot eergisteren er prima voor, wel een 4,5 voor Frans, maar verder alles voldoende en meerdere 8-en. Maar toen kreeg hij zijn cijfer van de laatste toetsweek van Duits terug. Dat was een 2,1. En omdat ze maar twee toetsen voor Duits hebben gehad dit schooljaar (er was geen docent) en de laatste toets 3x meetelt, staat hij nu ook een 4,6 voor Duits. Dat zijn dus 2,8 tekortpunten, terwijl je er maar 2 mag hebben. Zijn gemiddelde over alle vakken is nog wel een 6,9 en hij heeft dyslexie (met verklaring) waardoor er wel wat dispensatie is voor de vreemde talen. Maar zijn overgang naar 2 mavo wordt in de vergadering besproken en horen we eind van de middag...

Jongste gaat zonder problemen naar groep 7.

Dat soort dingen, daar word ik toch zo pissig van. Ok. Docenten tekorten , heel ingewikkeld. Maar je kunt t niet maken een kind/ klas geen les te geven, wel te toetsen, en dan op deze manier de bevorderingsvergadering in te laten gaan. T zal ( qua overgaan) allemaal wel loslopen, maar dit DOE je niet op deze manier. 

Mijn zoon blijft zitten gaan we vanuit. De overgangsvergadering zal het moeten uitwijzen.
Als hij 4 havo inderdaad overdoet, sta je dan weer op “nul” en kun je dus ook PTA’s opnieuw doen of blijven die desondanks staan ?
Een docent die dit weet?

Je begint inderdaad weer op 0. Bij ons kan je wel maatschappijleer en CKV afsluiten als je minimaal (afgerond) een 7 staat. 

IngridT schreef op 29-06-2023 om 07:46:

[..]

Dat soort dingen, daar word ik toch zo pissig van. Ok. Docenten tekorten , heel ingewikkeld. Maar je kunt t niet maken een kind/ klas geen les te geven, wel te toetsen, en dan op deze manier de bevorderingsvergadering in te laten gaan. T zal ( qua overgaan) allemaal wel loslopen, maar dit DOE je niet op deze manier.

Helemaal mee eens. Op de school van oudste heeft de sectie scheikunde besloten dat er dit jaar maar twee toetsen zijn in vwo-3, die dan ook over de stof van een half schooljaar gaan. Het is vwo-3, geen hbo! Ze hebben dus twee toetsen en het gemiddelde cijfer van een aantal practica. Op de eerste toets had bijna iedereen een onvoldoende. Nu gaat mijn kind naar 4-havo dus die heeft er geen last van. Mocht mijn kind hierdoor blijven zitten dan zou ik serieus stennis gaan schoppen als ouder!

Moeder123456789

Moeder123456789

29-06-2023 om 15:12 Topicstarter

Wat doen jullie kinderen als ze al vakantie hebben?
Hier wordt de hele dag netflix gekeken in bed

Moeder123456789 schreef op 29-06-2023 om 15:12:

Wat doen jullie kinderen als ze al vakantie hebben?
Hier wordt de hele dag netflix gekeken in bed

Zoon heeft examen gedaan en heeft dus vakantie.  Hij werkt 4 dagen in de week,  doet 1 ochtend vrijwilligerswerk dus is meestal op tijd uit bed. Soms is hij al vertrokken voordat de student hier thuis uit haar bed is. 

Gisteren en vandaag heeft hij verschoven weekend en mag dan uitslapen tot 11.30.  Gisteren is de nieuwe computer voor zijn opleiding die start in september binnengekomen. Die wordt nu door hemzelf geïnstalleerd.

Tot nu toe wordt er ieder jaar gewerkt in de weken dat we niet op vakantie zijn. 

Toen ze nog te jong waren om te werken zo tussen 12 en 15 werd er veel met vrienden afgesproken en leuke dingen gedaan. We hebben geen abonnement op welke streamingsdienst dan ook dus "stevig Netflixen" is er hier niet bij. 

NightNurse schreef op 29-06-2023 om 02:50:

Oudste gaat probleemloos over naar 3 havo.

Middelste is nog even heel spannend. Hij stond tot eergisteren er prima voor, wel een 4,5 voor Frans, maar verder alles voldoende en meerdere 8-en. Maar toen kreeg hij zijn cijfer van de laatste toetsweek van Duits terug. Dat was een 2,1. En omdat ze maar twee toetsen voor Duits hebben gehad dit schooljaar (er was geen docent) en de laatste toets 3x meetelt, staat hij nu ook een 4,6 voor Duits. Dat zijn dus 2,8 tekortpunten, terwijl je er maar 2 mag hebben. Zijn gemiddelde over alle vakken is nog wel een 6,9 en hij heeft dyslexie (met verklaring) waardoor er wel wat dispensatie is voor de vreemde talen. Maar zijn overgang naar 2 mavo wordt in de vergadering besproken en horen we eind van de middag...

Jongste gaat zonder problemen naar groep 7.

Het is gelukt! Middelste is over naar 2 Mavo en voor komend schooljaar wordt een vrijstelling aangevraagd voor één van de twee vreemde talen, waarschijnlijk Frans, op basis van zijn dyslexie! Halleluja!

NightNurse schreef op 29-06-2023 om 17:28:

[..]

Het is gelukt! Middelste is over naar 2 Mavo en voor komend schooljaar wordt een vrijstelling aangevraagd voor één van de twee vreemde talen, waarschijnlijk Frans, op basis van zijn dyslexie! Halleluja!

Wat fijn! Gefeliciteerd! En wat zal het een rust geven dat er een vreemde taal wegvalt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.