Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

gedoe in hockeyteam


Hija2 schreef op 18-12-2023 om 13:46:

[..]

Wat een rare reactie. Ongeacht het gedrag van dochter mag je als coach nooit schreeuwen tegen een kind. En als er vriendjespolitiek overal is, is het misschien eens tijd dat de grond in te drukken door wél te handelen. Ergens ligt er een grens.

Natuurlijk mag je als coach best eens uit je slof schieten. Maar het gaat dus om de omstandigheden. 

Bailey26 schreef op 18-12-2023 om 14:15:

[..]

Staat gewoon in de op dat het ouders zijn van de meiden die spelen.

Volwassenen die tegen kinderen schreeuwen.... Hoe is dat de schuld van het kind?

Als dat kind een jaar of 14-17 is, kan ik best het een en ander bedenken. Maar dat weten we dus niet. 

MarvelousM schreef op 19-12-2023 om 14:44:

[..]

Als dat kind een jaar of 14-17 is, kan ik best het een en ander bedenken. Maar dat weten we dus niet.

Ja dat je tegen je eigen kinderen schreeuwt is tot daaraan toe maar toch niet tegen de kinderen van anderen? En zeker niet in deze setting. Als je moet schreeuwen tegen een kind zeg je alleen maar dat je het niet aankan en kun je beter geen jeugd coachen. 

Helaas hier ook te vaak meegemaakt, die schreeuwende coaches bij de hockey. Gelukkig niet bij het team van mijn kind, dat team had drie coaches die heel bewust een andere aanpak hadden. Het kan echt wel anders hoor. Met als gevolg dat veel kinderen om overplaatsing naar dat team vroegen, ondanks het feit dat het een van de 'laagst spelende' teams was.
Ik vind het heel verstandig dat je contact opneemt met de vertrouwenspersoon en ik zou ook echt dat gesprek afwachten voor je met iemand anders spreekt. Dat zou ook mijn reactie in de groepsapp zijn: Vanwege de situatie rondom de veiligheid binnen het team komt mijn dochter voorlopig niet op training en bij de wedstrijden. Daarnaast hebben we een gesprek aangevraagd bij de vertrouwenspersoon.

anomarie

anomarie

19-12-2023 om 17:46 Topicstarter

Bedankt voor jullie reactie. Het is eigenlijk alleen maar verder geëscaleerd, helaas. De coaches voelen zich aangevallen en hebben zich teruggetrokken, maar niet voordat zij een hele lastercampagne in de groepsapp zijn gestart. Het bestuur was in eerste instantie niet helpend in het proces. Dit lijkt gedraaid nu er meer feiten boven water komen waarin duidelijk wordt dat het gedrag van de coaches al langere tijd niet ok was en de sfeer in het team onveilig is. Wij gaan in gesprek met de vertrouwenspersoon en gaan dan evt vervolgstappen zetten. De trainingen en wedstrijden zijn geannuleerd voor het hele team. 

MarvelousM, ik snap wel je bedenkingen omdat er (bewust ivm privacy) weinig informatie is gegeven. 
Het betreft geen selectie-team, juist een niveau waarbij plezier hebben centraal zou moeten staan. Hier heeft dochter bewust voor gekozen. En mijn dochter was overstuur, nadat er in de kleedkamer een situatie zich had voorgedaan waarbij zij zich erg onveilig voelde. Zij is zelf niet boos geworden en heeft zelfs niets gezegd (en meer dan genoeg tegen haar, oa door de coach). Het werd haar te veel en daarom is ze huilend weg gelopen. De situatie met de coach die schreeuwend achter haar aan liep was buiten.

anomarie

anomarie

19-12-2023 om 17:46 Topicstarter

Dochter voelt zich gelukkig gesteund door ons en de vriendinnen in het team. 

anomarie schreef op 19-12-2023 om 17:46:

Dochter voelt zich gelukkig gesteund door ons en de vriendinnen in het team.

En dat is het allerbelangrijkste. Jammer dat het verder escaleert maar blijkbaar was dat nodig voordat bestuur iets doet. Dat zij zich gesteund voelt is veel belangrijker dan een stelletje schreeuwlelijken met een Louis van Gaal complex die hun gelijk willen halen 


Al is dat een belediging voor Louis van Gaal. 

grappig toch weer dat die coaches zich aangevallen voelen terwijl er eentje niet bij was en de ander schreeuwend achter een huilend kind aankwam

Goed dat er nu van alles boven tafel komt. Lijkt erop dat hun kleine koninkrijkje waar ze dictator over speelden nu ten einde komt.

het is fijn als jullie het aan kunnen kaarten bij de club, maar voel je ook niet verplicht. De club kan ook integer initiatief nemen bij midden in seizoen opstappen of drama.  
En vooral; wat een kleinzieligheid allemaal. Hoop dat de volwassen in staat zijn om ook naar zichzelf te kijken. Even pauze helpt hopelijk. 

Ergens is het wel goed dat het geëscaleerd is. Zo komt hopelijk een compleet verhaal boven tafel en kunnen de waarheid en het recht winnen van de achterbaksheid en de vriendjespolitiek. Samen sta je sterker. Ik zou zeker, samen met andere ouders, dit gesprek aangaan. Goed dat jullie dochter zich gesteund weet door mensen die belangrijk voor haar zijn. Het bestuur kan nu laten zien waar ze werkelijk voor staan.

Hoe gaat het nu to.

anomarie

anomarie

03-01-2024 om 10:59 Topicstarter

lief dat je het vraagt due-scimmie. Door de feestdagen en ziekte is het allemaal blijven liggen. Deze week hebben we nog een gesprek met de vertrouwenspersoon. Daarna zal na verwachting een gesprek met het bestuur komen. Dochter is duidelijk: zij wil dat duidelijk wordt gemaakt dat het probleem echt wel groter is dan dat de coaches benoemen, dat duidelijk gemaakt wordt dat het gedrag van de coach naar haar toe fout was en zij wil tot het einde van het seizoen een onafhankelijke coach. Ik ben benieuwd hoe de vereniging hiermee omgaat. En zo niet, dan is het lijntje met de bond snel gelegd.

anomarie schreef op 03-01-2024 om 10:59:

lief dat je het vraagt due-scimmie. Door de feestdagen en ziekte is het allemaal blijven liggen. Deze week hebben we nog een gesprek met de vertrouwenspersoon. Daarna zal na verwachting een gesprek met het bestuur komen. Dochter is duidelijk: zij wil dat duidelijk wordt gemaakt dat het probleem echt wel groter is dan dat de coaches benoemen, dat duidelijk gemaakt wordt dat het gedrag van de coach naar haar toe fout was en zij wil tot het einde van het seizoen een onafhankelijke coach. Ik ben benieuwd hoe de vereniging hiermee omgaat. En zo niet, dan is het lijntje met de bond snel gelegd.

Ik vind dat je dochter duidelijke en rechtvaardige eisen stelt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.