Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Grappige puberopmerking


Dochter van 18 was aan het experimenteren met het maken van maanwater uit een witchcraftboek. Doen tieners. Helaas was er iets niet goed gegaan. Zoon van 16 heel droog: haal je toch water uit de sloot, heeft de maan ook de hele nacht op geschenen.

Die van mij heeft keiharde droge humor, heerlijk wat hou ik daarvan! 
Vertelde een keer tijdens het eten dat ze op school een formulier moest invullen en dat er onder andere werd gevraagd hoe de thuissituatie was.... 
Ze zei dat ze had opgeschreven dat wij weleens een lijntje snoven! 
Mijn man verslikte zich in de aardappelen en ik kwam niet meer bij! 

AcidicShark11

AcidicShark11

20-08-2021 om 19:26

citroentje schreef op 20-08-2021 om 15:29:

Dochter van 18 was aan het experimenteren met het maken van maanwater uit een witchcraftboek. Doen tieners. Helaas was er iets niet goed gegaan. Zoon van 16 heel droog: haal je toch water uit de sloot, heeft de maan ook de hele nacht op geschenen.

Snotver, gemberthee door je neus is niet lekker 

Op een kerststallententoonstelling geef ik een lesje over de drie wijzen uit het oosten. Ik vraag:wat hadden ze mee voor kindje Jezus?
Stilte. Dus ik probeer nogmaals : Goud, mirre en?
O ja zegt 15 jarige: Wiet!
Ik licht geshockeerd: nee joh, wierook!
Nou ja zegt puber, ik wist in elk geval dat het met Wie begon!

Ik heb een tijd training gegeven aan pubers. Gaf er één een compliment omdat hij (eindelijk ) een oefening goed deed.
Vraagt hij heel droog: krijg ik nu ook een sticker?

Ik lag dubbel. Vind die leeftijd heerlijk.

Zoon (17) had vandaag een cursus. Doet hij een appje, dat hij in een groep zit van allemaal mensen rond de vijftig. Ik reageer naar hem dan lijkt het net of je thuis bent. Man en ik zijn ook allebei in de vijftig. 😉

Mijn man kreeg laatst een mail van de moeder van een mentorleerling van hem van afgelopen schooljaar: Een foto van een beschimmelde boterham in een plastic zakje met de vraag of het tegenwoordig gebruikelijk was dat biologiepractica mee naar huis gaan. De jongeman had op de vraag van zijn moeder 'wat is dit nou weer?' gevat gereageerd met 'practicum voor biologie'.
Hebben we hier wel om gelachen samen.

Vorig jaar een brugklasser: mevrouw, mag u al bijna met pensioen?
For The record, ik was toen 39 en word altijd een jaar of vijf jonger geschat. 

DGHK schreef op 20-08-2021 om 21:38:

Ik heb een tijd training gegeven aan pubers. Gaf er één een compliment omdat hij (eindelijk ) een oefening goed deed.
Vraagt hij heel droog: krijg ik nu ook een sticker?

Ik lag dubbel. Vind die leeftijd heerlijk.

Vergis je niet met die stickers: de docent Engels van mijn dochter plakte ze in hun schrift/werkboek als ze goed hun best hadden gedaan. Dat was in 3 vmbo-t en ze gingen als een trein 🤣

EmmaT schreef op 25-08-2021 om 09:16:

[..]

Vergis je niet met die stickers: de docent Engels van mijn dochter plakte ze in hun schrift/werkboek als ze goed hun best hadden gedaan. Dat was in 3 vmbo-t en ze gingen als een trein 🤣

Bij ons op school doet een docent dat ook in 3 VMBO-T. Ze krijgen een stickerkaart en als die vol is mogen ze grabbelen in de grabbelton. Vinden ze geweldig! Stickers kunnen ze verdienen met huiswerk maken, goed hun best doen bij practica etc.

Leuk om te lezen

Heb ik ook een tijdje gedaan in mijn vmbo-klassen idd. Ze konden er privileges mee verdienen zoals muziek luisteren tijdens het werken. 

letterlijk

letterlijk

Moderator

25-08-2021 om 11:19

Ik roep al zo lang mijn kinderen baby-af zijn (mag dat eigenlijk, baby's niet súperleuk vinden) dat ik dít de àllerleukste leeftijd vind (iedere leeftijd die ze tot nog toe bereikt hebben dus). En mijn adagium is altijd geweest: ik vind mijn eigen kinderen leuk en een select groepje andere (waarbij ik nooit specificeerde welk kind tot het selecte groepje behoorde en de ouder tegen wie ik dit uitsprak zijn of haar kind naar believen in dat groepje kon plaatsen waar ik het dan, maar alleen in mijn hoofd, al dan niet mee eens was), verder ben ik eigenlijk helemaal geen kindermens. Maar tot mijn verbijstering zijn ze op een bepaald moment in een leeftijd gekropen waar het gros van de kinderen bijzonder te pruimen is! De puberleeftijd! Van tevoren nooit bedacht dat ik pubers leuk zou vinden, maar ik vind ze enig. Vooral in clusters, dan vliegen de gevatte opmerkingen je om de oren. Ik vermaak me met dit topic dan ook prima 😄.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

30-08-2021 om 10:40

Ik keek met puber tijdens de olympische spelen graag tv. 

Toen er een prachtig doelpunt werd gescoord(de bal ging in het net),  zei puber heel droog: zo, dat was net-jes.

Was super komisch !

als mijn kinderen brutaal waren zei ik altijd, zeg ..naam.. wil je even wat inbinden ik heb niet met je geknikkerd.

Totdat zoon (ongeveer) 16 was en weer een grote mond had en ik dat weer zei. Zegt hij doodleuk nou je heb ons echt wel leren knikkeren hoor....
tja dan sta je daar...

nu heeft dochter pas een kindje en roep ik altijd, wat je ook doet leer ze niet knikkeren, waarop dan iedereen in de lach schiet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.