Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoe ingrijpen pesten middelbare


Estha schreef op 15-03-2024 om 21:51:

[..]


Heel opgelucht en blij. Ik heb besloten toch de mentor te benaderen om te kijken wat we kunnen doen zonder dat zij meteen als snitch bestempeld werd. Mentor besloot dit direct op te pakken en wel meteen vandaag. Dochter weet niet dat ik mentor gesproken heb. Mentor sprak haar vandaag aan en gaf aan dat een klasgenootje gezien had dat er een keer sprake was van pesten (ipv je moeder mailde me). Dochter kwam heel opgelucht thuis en heeft haar verhaal gedaan. Maandag gaat de mentor direct met deze situatie aan de slag. Mijn verwachting is dat het tij nog wel te keren is.

Wat fijn!

Denk beginnen met gesprek met mentor 

Estha schreef op 15-03-2024 om 21:51:

[..]


Heel opgelucht en blij. Ik heb besloten toch de mentor te benaderen om te kijken wat we kunnen doen zonder dat zij meteen als snitch bestempeld werd. Mentor besloot dit direct op te pakken en wel meteen vandaag. Dochter weet niet dat ik mentor gesproken heb. Mentor sprak haar vandaag aan en gaf aan dat een klasgenootje gezien had dat er een keer sprake was van pesten (ipv je moeder mailde me). Dochter kwam heel opgelucht thuis en heeft haar verhaal gedaan. Maandag gaat de mentor direct met deze situatie aan de slag. Mijn verwachting is dat het tij nog wel te keren is.

Wat fijn om te lezen. Hoop dat dit goed uitpakt voor je dochter.

Zo vervelend dit gedoe op de middelbare school. En ook nog van je "vrienden", dat voelt natuurlijk extra naar en verdrietig. En waarom, omdat dat pestende meisje jaloers is op jou dochter, hoe sneu wil je het hebben.

Weet je al hoe de mentor het maandag aan gaat pakken?

Estha

Estha

17-03-2024 om 22:34 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 17-03-2024 om 19:37:

[..]

Wat fijn om te lezen. Hoop dat dit goed uitpakt voor je dochter.

Zo vervelend dit gedoe op de middelbare school. En ook nog van je "vrienden", dat voelt natuurlijk extra naar en verdrietig. En waarom, omdat dat pestende meisje jaloers is op jou dochter, hoe sneu wil je het hebben.

Weet je al hoe de mentor het maandag aan gaat pakken?

Nee weet ik nog niet, maar kom van de week wel even met een update!

Estha schreef op 17-03-2024 om 22:34:

[..]

Nee weet ik nog niet, maar kom van de week wel even met een update!

Ben benieuwd hoe het gegaan is en welke tactiek de mentor gaat inzetten hiervoor.

Fijn dat je dochter in ieder geval haar hart kon luchten bij haar mentor. Dat moet al wat ruimte en overzicht geven in haar hoofd.

Voor jou, als moeder ook fijn. Niks zo naar om je kind verdrietig te zien.. goed dat je toch de stap hebt genomen om de mentor actie te laten nemen.

hoe gaat het met je dochter?

Estha

Estha

20-03-2024 om 11:29 Topicstarter

Het heeft voorlopig niets geholpen, het gaat nog steeds door helaas. Overigens denk ik wel dat van school wisselen weinig zal helpen, want ook daar kan je zulke pesters tegen komen. En dan? Weer van school halen? 
Ik wil har zeker niets aanpraten, maar we moeten vooral zorgen dat ze weerbaarder wordt denk ik.

Estha schreef op 20-03-2024 om 11:29:

Het heeft voorlopig niets geholpen, het gaat nog steeds door helaas. Overigens denk ik wel dat van school wisselen weinig zal helpen, want ook daar kan je zulke pesters tegen komen. En dan? Weer van school halen?
Ik wil har zeker niets aanpraten, maar we moeten vooral zorgen dat ze weerbaarder wordt denk ik.

Nee. Het ligt niet aan je dochter. Het ligt aan de pesters. Die moeten gestopt worden.
Stel je voor dat jouw collega's heel naar tegen jou doen en je baas zegt dat jij maar weerbaarder moet worden. Blijf je dan ook daar werken omdat je elders ook een nare collega kunt tegenkomen?

Ik zou overigens niet direct nu van school wisselen, maar school de kans geven om het aan te pakken. 

wat vervelend maar dat weet je dus niet. Mijn zoon werd in de brugklas ook heel erg gepest. Natuurlijk deed de school daar niks aan maar mijn zoon heeft gesmeekt of hij uit die klas mocht en naar 2havo mocht ipv 2 mavo. Hij zat in een mavo/havo brugklas. Dat mocht uiteindelijk en vanaf de 2e heeft hij nooit meer ergens last van gehad. Hij heeft daarna ook een prima schooltijd gehad. Het lag niet aan hem en aan zijn weerbaarheid. Sommige kinderen zijn gewoon bloedirritant en vinden het blijkbaar leuk om te pesten, buiten te sluiten en andere kinderen daarin mee te krijgen.  

Ach, wat verdrietig om te lezen dit.. Mijn dochter zit ook in de 1ste en ik weet hoe gemeen (vooral) meiden kunnen zijn, pff! 

Heb je binnenkort nog een gesprek met de mentor? Ik denk wel dat ik een tijd (al is het alleen met jezelf) zal afspreken hoe lang je dit wil aankijken en het de tijd wil geven voor je andere stappen als een andere school of klas zal willen zetten. 

Ik heb dit met dochter op de basisschool ook gehad. Wij keken het toen 2 maanden aan en gelukkig ging het toen ook echt beter en hebben we verder 'niks' hoeven doen, als in naar een andere school.. 

Dikke knuffel voor je dochter! Ik vind het zo erg. Het ligt echt niet aan haar en weerbaar(der) maken is sowieso goed maar niet als reden voor het pesten. Ik zal het bij haar ook niet zo brengen maar ik neem aan dat je dat ook niet zo doet.. Je klinkt als een lieve en betrokken moeder, dat is al heel fijn voor haar!

weet de moeder van desbetreffende meisje dat haar dochter pest ?
Ik zou dat willen weten en dochter aanpakken,

Estha

Estha

20-03-2024 om 12:12 Topicstarter

Roos55 schreef op 20-03-2024 om 12:00:

weet de moeder van desbetreffende meisje dat haar dochter pest ?
Ik zou dat willen weten en dochter aanpakken,

Nee dat weet ze niet. Maar ik wil het niet erger maken voor onze dochter door ook nog eens een ouder van een ander te gaan contacten. Ik ben hier vrij strikt in en stond altijd stevig in mijn schoenen. Het is voor mij dus ook echt zoeken hoe ik om ga met een dochter die minder weerbaar is. En nee het is echt niet haar schuld, maar helaas moet het wel opgelost worden. Ze blijven de komende 2 jaar ook nog als deze klas bij elkaar helaas. 

Estha schreef op 20-03-2024 om 12:12:

[..]

Nee dat weet ze niet. Maar ik wil het niet erger maken voor onze dochter door ook nog eens een ouder van een ander te gaan contacten. Ik ben hier vrij strikt in en stond altijd stevig in mijn schoenen. Het is voor mij dus ook echt zoeken hoe ik om ga met een dochter die minder weerbaar is. En nee het is echt niet haar schuld, maar helaas moet het wel opgelost worden. Ze blijven de komende 2 jaar ook nog als deze klas bij elkaar helaas.

Dan zou een andere klas ook nog een optie kunnen zijn in plaats van een andere school.

Het is ook niet aan jou om de ouders van de pester te contacten, maar als mijn kind anderen loopt te pesten, dan zou ik dat wel graag horen van de leerkracht of mentor. Want als ik niks weet, kan ik er ook niks mee.

MamaE schreef op 20-03-2024 om 12:15:

[..]

Dan zou een andere klas ook nog een optie kunnen zijn in plaats van een andere school.

Het is ook niet aan jou om de ouders van de pester te contacten, maar als mijn kind anderen loopt te pesten, dan zou ik dat wel graag horen van de leerkracht of mentor. Want als ik niks weet, kan ik er ook niks mee.

Nou dat weet ik niet of je dat bij de mentor moet laten

Jullie kennen de moeder en het pestende kind .


wat zegt dochter dat zij weerbaarder moet worden ?
Onderschat niet wat pesten doet met je .
Hier een kind wat emdr nodig had .
En school loste het niet op .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.