Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Sofie G

Sofie G

08-12-2011 om 11:36

Hoe krijgen mijn ouders mij in bed?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2011 om 02:29

Haha odile

Beetje vies inderdaad)

bloos

bloos

12-12-2011 om 12:08

Oh zo herkenbaar

Van toen ik puber was. Ik lag wel braaf in bed hoor, no way dat ik tegen mijn vader in durfde te gaan. Het plassen, daar heb ik nog wel eens nachtmerries van dat mocht dus echt niet. Dus had ik een mega probleem als ik moest plassen. (en uiteindelijk moest ik bijna iedere nacht plassen..etc) Vaak wachtte ik dan maar tot mijn ouders sliepen en dan zachtjes gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2011 om 12:41

Volgens mij

kun je die regel ook alleen maar opleggen als jezelf niet weet wat het is om nodig te moeten midden in de nacht en daarnaast getuigt het niet echt van inlevingsvermogen. Best apart dus eigenlijk.

Zelda

Zelda

12-12-2011 om 13:45

Hahaha odile

Ik moest even goed lezen waarom jullie zo moesten lachen. Maar inderdaad: Smerig!!!

Ja klopt:

Die zweetvoeten heb ik nooit...........terwijl het een familieafwijking is
Wist alleen niet dat het daardoor kwam.
En voor bloos,
ik denk niet dat mijn dochters op diezelfde manier over mij denken en over tegen mij in gaan zullen we maar niet hebben, dat wordt zo o.t.
Maar gezien het feit dat ik zulke regels moet gaan stellen voor ze ongeveer doen wat we bedoelen, denk ik dat je de conclusie wel kunt trekken.
groeten albana

Stenna

Stenna

14-12-2011 om 23:08

Weer on-topic: toch straf

Wij krijgen onze puberzoon (15) wel met straf op tijd in bed. Al jaren doen we dat, maar dan wel een korte, van te voren afgesproken en direkte lik-op-stuk straf. Ligt hij vanavond niet op de afgesproken tijd op bed, dan morgen geen internet (sluiten we af inderdaad). 1 dag maar. Ligt hij die dag er wel op tijd in, dan gaat het de dag erna weer aan. Werkt goed.
Na de vakantie stopten we er een tijdje mee, dacht dat hij oud genoeg was voor zelfdiscipline. Dat was niet zo, zijn cijfers leden er zo onder dat hij ZELF (!) vroeg om de regel weer in te stellen.

Sofie: serieus?

"We mogen pas weer gebruik maken van het internet als we met een oplossing komen voor ons eigen slechte slaapgedrag, maar ik snap niet wat we moeten doen."

Je snapt niet wat je moet doen? Ik denk dat de gemiddelde vierjarige je dat wel kan vertellen: pyjama aan, tanden poetsen, bed in.
Vind je het moeilijk om de discipline te vinden om ook daadwerkelijk te gaan: ook simpel, daar heb je je ouders voor. Het enige wat je hoeft te doen is naar ze te luisteren als ze aangeven dat het tijd is om naar bed te gaan. Desnoods lees je in bed nog wat. Wat is daar zo moeilijk aan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.