Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoe vaak als gezin op bezoek bij opa en oma


Bakblik schreef op 22-01-2024 om 13:36:

[..]

Dit ja. En niet alleen de mobiel maar ook de computer. Zelfs de thuiszorg communiceert digitaal, toen dat 20 jaar geleden voor 1 van de 2 schoonouders werd aangeraden na een gebroken been waren beiden nog jong genoeg (68) om het in ieder geval te gaan proberen. Nu worden ze alleen maar ouder en wordt het steeds moeilijker om een en ander nog in de vingers te krijgen. Nu hebben ze hun kinderen nodig om het digitale rooster uit te draaien en op te hangen.

Als ze het toen geleerd hadden waren latere apparaten als de tablet/smartphone makelijker te leren geweest. En had communicatie met de kleinkinderen anders kunnen zijn.

Nu stuurt dochter mij een filmpje waarop ze oma feliciteert met haar verjaardag en ik laat dat aan oma zien, omdat dochter geen vrij kreeg voor de verjaardag van oma en ze oma toch wilde feliciteren. Dan sikkeneurt oma dat ze toch ook een kaartje had kunnen schrijven! Das ook best! Terwijl dochter denkt dat ze iets leuks dieet dat anders is. Al die ouwe taarten sturen kaarten IK maak een filmpje.

Jammer is dan wel dat oma al die kaarten kan laten zien aan de buren en het filmpje van dochter dus niet ook al hebben we het op hun mobiel gezet. Als ze het terugvinden is het afspelen het tweede struikelblok.

Al die ouwe taarten.... waarom moet je nou weer andere mensen omlaag schoppen om te showen hoe leuk je dochter weer is? Dat is de grond van pestgedrag!

Mijn moeder appte juist heel veel. Het is nooit een telefoongesprekken mens geweest. Maar ze was dol op whatsapp toen dat uitkwam. Dan hoefde ze niet meteen te reageren en stuurde vaak een berichtje of een foto.
Met onze puber had ze een zeer levendig app contact. En die stuurde elkaar ook foto's over en weer. En op vakanties hele video's .En ze speelden samen ook wordfeud.
Helaas is ze vorig jaar overleden. Mijn puber herinnerde me eraan dat ik de whatsapp geschiedenis moest downloaden en opslaan. Had zij ook gedaan. Ze heeft nu een overzicht van al die jaren contact (honderden berichtjes of zo)met haar oma met alle  foto's etc . Als het kaartjes waren geweest, had ze denk ik nooit zoveel kaartjes gekregen van haar oma en ze ook niet jaren bewaard. 
Ik ben blij dat mijn moeder met haar tijd was meegegaan, dat heeft zeker de band met haar kleinkinderen goed gedaan.

ToetieToover schreef op 21-01-2024 om 16:23:

[..]

Dat vind ik juist heel netjes van je moeder. Ik zou ook boos zijn als mijn gezondheid met anderen werd besproken. Dat is privé informatie. Je vaders familie kan zelf aan hem vragen hoe het gaat. En ik zou niks meer delen als ik merkte dat het steeds de familie rondgaat.

Mijn vader kan niets vertellen tegen de familie daar is hij niet toe in staat. Mijn vader is altijd systematisch bij zijn familie weggehouden door mijn moeder. En ja het is belangrijk dat zijn familie van zijn toestand op de hoogte is. 

Als ik mijn vader vroeger wilde spreken kreeg hij de telefoon op speaker stand aangerijkt en stond mijn moeder door het gesprek been te blèren, dit gebeurde ook met zijn broers en zussen . In mijn optiek is dit de reden dat pa zijn dementie een duikvlucht heeft gemaakt.

Lotte78 schreef op 30-01-2024 om 20:11:

Mijn moeder appte juist heel veel. Het is nooit een telefoongesprekken mens geweest. Maar ze was dol op whatsapp toen dat uitkwam. Dan hoefde ze niet meteen te reageren en stuurde vaak een berichtje of een foto.
Met onze puber had ze een zeer levendig app contact. En die stuurde elkaar ook foto's over en weer. En op vakanties hele video's .En ze speelden samen ook wordfeud.
Helaas is ze vorig jaar overleden. Mijn puber herinnerde me eraan dat ik de whatsapp geschiedenis moest downloaden en opslaan. Had zij ook gedaan. Ze heeft nu een overzicht van al die jaren contact (honderden berichtjes of zo)met haar oma met alle foto's etc . Als het kaartjes waren geweest, had ze denk ik nooit zoveel kaartjes gekregen van haar oma en ze ook niet jaren bewaard.
Ik ben blij dat mijn moeder met haar tijd was meegegaan, dat heeft zeker de band met haar kleinkinderen goed gedaan.

Dat is mooi zeg! Zo kan het ook gaan...

Decembermamma schreef op 31-01-2024 om 21:01:

[..]

Mijn vader kan niets vertellen tegen de familie daar is hij niet toe in staat. Mijn vader is altijd systematisch bij zijn familie weggehouden door mijn moeder. En ja het is belangrijk dat zijn familie van zijn toestand op de hoogte is.

Als ik mijn vader vroeger wilde spreken kreeg hij de telefoon op speaker stand aangerijkt en stond mijn moeder door het gesprek been te blèren, dit gebeurde ook met zijn broers en zussen . In mijn optiek is dit de reden dat pa zijn dementie een duikvlucht heeft gemaakt.

Daar ben ik dus zo bang voor ook, maar bij mijn ouders is het dan omgekeerd. Mijn moeder wordt aan alle kanten gecontroleerd door mijn vader en ik heb sterk de indruk dat ze daar seniele trekjes van krijgt. 

troelahoep schreef op 31-01-2024 om 23:00:

[..]

Daar ben ik dus zo bang voor ook, maar bij mijn ouders is het dan omgekeerd. Mijn moeder wordt aan alle kanten gecontroleerd door mijn vader en ik heb sterk de indruk dat ze daar seniele trekjes van krijgt.

Als je moeder de kans niet krijgt zelf na te denken, zelf te praten of zelf te beslissen over wat ze gaat doen dan zou ik me er zeker zorgen over maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.