Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoelaat gaan jullie pubers naar bed in de vakantie?

ik heb 3 kinderen in de leeftijd van 12, 13 en 14 (bijna 15). Ik heb nogal moeite met de bedtijden. Het liefste gaan ze rond 23.00 naar bed, maar dat vind ik erg laat, omdat ik zelf eigenlijk wel eerder wil.  Hier veel discussie elke keer.... 

Hoe gaat dat bij jullie?  


Lizzyliz schreef op 13-08-2021 om 22:12:

Ik vind 23.00 uur ook erg laat voor pubers. Ook al is het vakantie, 22.00 uur zou bij mij de max zijn.
Onze dochter is 10 en ze mag in de vakantie opblijven tot 21.15 uur. Tijdens normale schoolweken gaat ze om 20.30 uir naar bed. Meestal lezen we dan nog voor en gaat ze om 21.00 uur slapen.

Voor pubers vind ik 23:00 uur in de vakantie eerder extreem vroeg. Ze komen ook pas rond 12 of later hun bed uit gerold door hun verschoven bioritme. Komt later wel weer goed.

Mijn rustige even voor mijzelf momenten paknik dus niet 's avonds maar 's morgens. Heerlijk met mijn ontbijt in de tuin. Ik begin dan ook een uurtje later op mijn werk, dat draait toch 24/7 en get maakt niet heel veel uit wanneer ik werk als mijn agenda maar klopt. 

In schoolweken gaat zoon ook niet vroeg slapen want 4x per week wordt er 's avonds getraind en daarna vaak nog wat huiswerk maken omdat er tussen school (laat uit) en training (half uur reistijd, 1,5 -2uur trainen, nabespreking met trainer en weer half uur reistijd) geen tijd is. Maar dan wordt het niet zo extreem als in de vakantie.

Zoon is 12 jaar en lees hem nog bijna iedere dag voor. Wij nemen dan ook de dag nog door en liggen echt gezellig te kletsen! 
Van mij mag dit altijd zo blijven! Haha. Om 20.30 naar boven en om 21.15 moet de lamp uit, vaak met moeite omdat het meestal te gezellig is 😊

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.