Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Droom

Droom

05-09-2015 om 22:03

Hoeveel zak en kleedgeld voor een 17-jarige?

Tante

Tante

08-09-2015 om 04:53

Droom

Zijn oudere, volwassen broer met soortgelijke problematiek staat onder bewindvoering, heeft geen baan, geen opleiding en een enorme schuld. Die is diverse abonnementen aangegaan zodra hij 18 was.
Hij heeft dus een heel duidelijk voorbeeld van hoe het niet moet. Diverse jongens met wie hij optrok in de instelling zitten nu in detentie wegens wiethandel of andere acties. Zijn mentor in de instelling heeft me ook verteld dat een groot deel van hun pupillen uiteindelijk in de opsporingsberichten belanden. De mentor was ook de drijvende kracht om het een officiële pleegzorgindicatie bij ons te laten worden.

Ik ben best geschrokken van vooral de uitspraak van de mentor van jouw pleegkind. Behoorlijk fatalistisch en geen fijne vooruitzicht. Als meer ervaren pleegouder, heb jij nog tips? Want ik wil er alles aan doen dat mijn pleegkind/neefje zo'n toekomst bespaard blijft.
(Het gaat om mijn neefje die al sinds zijn 11e in diverse instellingen zit. Hij komt waarschijnlijk bij mij wonen)

Veer

Veer

08-09-2015 om 11:55

benieuwd

Als ik jou was zou ik ook wel graag weten waar dat geld aan uit gegeven wordt. Bijvoorbeeld die 125 euro voor de vakantie.
Aan eten/kleding/games/vrienden trakteren?

Je geld managen en uitkomen met wat je hebt is wel érg belangrijk. Maar goed, ik snap ook heel goed dat je wilt dat hij zich op school concentreert. En niet voor het 'snelle geld' zal gaan. Maar of je dat oplost door hem meer geld te geven? Dat weet ik niet. Ik zou als ik jou was eerst zicht willen hebben op zijn uitgavenpatroon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.