Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Homozoon met vriend op vakantie naar VS


kenfan schreef op 14-09-2021 om 17:27:

[..]

Jij zegt het, ik dacht het. Overnachtingen in de VS zijn peperduur. Ik ben in FLorida geweest als twintiger met een gay vriend, dat kon alleen omdat we gratis onderdak hadden. Zonder auto was je daar nergens, naar de supermarkt heen en terug waren we een middag kwijt. Dan stonden een uur bij de bushalte, zonder dat we een bus zagen en witte tieners die in patserbakken die toeterend langsreden en honend naar ons wezen. In de bus zaten alleen maar mensen van kleur.

New York en San Francisco vond ik stukken aardig. In die laatste stad heb je zelfs een hele homowijk, Castro.

Miami is enorm veranderd. Ik ben er 2 jaar geleden geweest. Wij hadden een hotel in downtown/brickell. Overal openbaar vervoer met de gratis people mover en leuke trams. Wij hebben geen auto gebruikt in Miami met de people mover, de tram en 2 dagen hop-on-hop-off kwamen wij overal. En wij voelden ons er niet onveilig. De rest van Florida lijkt mij minder geschikt zonder auto. Wellicht op op key west en de disney parken in Orlando na (loeiduur hotel van disney en je hopt van park naar park met bussen, boten, etc) . Ik vond florida wel duurder dan andere delen van Amerika en ook veel drukker. Veel files en zo.

En ik was nog wat vergeten. Miami is geen witte stad. De voertaal is er Spaans. Dit was de eerste keer dat ik in amerika merkte dat Engels zeker niet meer de hoofdtaal was. Alle borden in het o.v. waren spaans (en engels). Iedereen sprak Spaans.  

Ik heb Miami (en veel andere plaatsen in de VS) ook zonder auto bezocht en dat ging goed. 
Er is echt wel OV, soms zit je als enige blanke in de bus. Dat maakt toch niet uit? Misschien is de zoon van ts niet eens blank.

Naast ov heb ik ook gebruik gemaakt van Uber. Werk ook ideaal maar hoe je wel data nodig op je telefoon.

April2021 schreef op 17-09-2021 om 23:23:

Ik heb Miami (en veel andere plaatsen in de VS) ook zonder auto bezocht en dat ging goed.
Er is echt wel OV, soms zit je als enige blanke in de bus. Dat maakt toch niet uit? Misschien is de zoon van ts niet eens blank.

Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Het gaat me om het racisme en de segregatie waar we in Florida tegenaan liepen . We werden nagewezen en uitgelachen omdat we als witten bij de bushalte stonden. En er waren wel meer van dat soort situaties.

Maar goed, ervaring uit het jaar Kruik, en FLorida is natuurlijk ook groter dan Fort Lauderdale waar wij zaten.



kenfan schreef op 18-09-2021 om 00:45:

[..]

Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Het gaat me om het racisme en de segregatie waar we in Florida tegenaan liepen . We werden nagewezen en uitgelachen omdat we als witten bij de bushalte stonden. En er waren wel meer van dat soort situaties.

Maar goed, ervaring uit het jaar Kruik, en FLorida is natuurlijk ook groter dan Fort Lauderdale waar wij zaten.



Iets recentere ervaring, en dit is ook mijn beeld. Zodra je 16 bent heb je in Florida een auto. Als je dat niet hebt, ben je een loser. Dat is de reden dat er op sommige plekken wel ov is, maar het niet zo gebruikelijk is voor jongeren om die te pakken. 
In Orlando is het misschien anders, daar heb je nog wel eens shuttles van het hotel of het park. Of je neemt een Uber om naar een park te gaan. Dat kan.

Blijft wel staan dat ze niets mogen drinken en niet eens een bar in mogen, en dat voor mij een belangrijke reden zou zijn het mijn 19jarige af te raden. Homo/hetero/queer/welke huidskleur dan ook. 

Biebel schreef op 18-09-2021 om 07:34:

[..]

Iets recentere ervaring, en dit is ook mijn beeld. Zodra je 16 bent heb je in Florida een auto. Als je dat niet hebt, ben je een loser. Dat is de reden dat er op sommige plekken wel ov is, maar het niet zo gebruikelijk is voor jongeren om die te pakken.
In Orlando is het misschien anders, daar heb je nog wel eens shuttles van het hotel of het park. Of je neemt een Uber om naar een park te gaan. Dat kan.

Blijft wel staan dat ze niets mogen drinken en niet eens een bar in mogen, en dat voor mij een belangrijke reden zou zijn het mijn 19jarige af te raden. Homo/hetero/queer/welke huidskleur dan ook.


Je hebt toch geen drank en bars nodig om een leuke vakantie te hebben? Niet iedereen in elk geval. 

Ik heb zalf geen slechte ervaringen gard in het ov daar. 

April2021 schreef op 18-09-2021 om 08:58:

[..]


Je hebt toch geen drank en bars nodig om een leuke vakantie te hebben? Niet iedereen in elk geval.

Ik heb zalf geen slechte ervaringen gard in het ov daar.

Née. Maar als je 18 a 19 bent, is het wel goed om je er van te voren bewust van te zijn. Als je je baseert op feestende beelden van Miami - dan is het nogal een domper om te moeten constateren dat het niet mag. En is Ibiza, Thailand of wat dan ook een veel betere plek. 

Biebel schreef op 18-09-2021 om 09:24:

[..]

Née. Maar als je 18 a 19 bent, is het wel goed om je er van te voren bewust van te zijn. Als je je baseert op feestende beelden van Miami - dan is het nogal een domper om te moeten constateren dat het niet mag. En is Ibiza, Thailand of wat dan ook een veel betere plek.

Ja, goed om je dat te realiseren, maar misschien willen ze wel helemaal niet gaan feesten. Neem aan dat 'n 18 of 19-jarige vooraf ook wel enig onderzoek doet naar de vakantiebestemming. 

A12345 schreef op 18-09-2021 om 09:39:

[..]

Ja, goed om je dat te realiseren, maar misschien willen ze wel helemaal niet gaan feesten. Neem aan dat 'n 18 of 19-jarige vooraf ook wel enig onderzoek doet naar de vakantiebestemming.

Daarom is het toch goed het specifiek te noemen? Voor Amerikanen bijvoorbeeld is het heel logisch dat ze nog niet naar een bar mogen. Want dat mag nergens. Wij Nederlanders/Vlamingen zijn het dan weer niet gewend. Zeker omdat Miami behoorlijk als uitgaansstad wordt gepositioneerd is het handig om het te benadrukken.

Zouden ze voor natuur gaan,  dan was een vraag over het zuidwesten een veel logischere keuze en zou er misschien wat minder op gehamerd worden. Is overigens ook weinig OV, dus misschien ook niet een logische bestemming op deze leeftijd.

 Los van dat de gemiddelde tourist van die leeftijd toch best wel in staat moet zijn om het zelf op te zoeken of vragen, ipv zijn moeder

Biebel schreef op 18-09-2021 om 09:45:

[..]

Daarom is het toch goed het specifiek te noemen? Voor Amerikanen bijvoorbeeld is het heel logisch dat ze nog niet naar een bar mogen. Want dat mag nergens. Wij Nederlanders/Vlamingen zijn het dan weer niet gewend. Zeker omdat Miami behoorlijk als uitgaansstad wordt gepositioneerd is het handig om het te benadrukken.

Zouden ze voor natuur gaan, dan was een vraag over het zuidwesten een veel logischere keuze en zou er misschien wat minder op gehamerd worden. Is overigens ook weinig OV, dus misschien ook niet een logische bestemming op deze leeftijd.

Los van dat de gemiddelde tourist van die leeftijd toch best wel in staat moet zijn om het zelf op te zoeken of vragen, ipv zijn moeder

Ja, het hangt er een beetje vanaf wat ze daar van plan zijn om te gaan doen. Daar zegt TO niks over, dus dat blijft gissen. 

Denk ook wel dat ze zelf wel het een en ander opgezocht hebben, maar dat moeder denkt "Oh jee, de VS, land vol met rednecks, gaat dat wel goed?". Als ze niks hebben opgezocht, van plan zijn daar te gaan feesten e.d., dan gaan ze beter ergens anders heen.

Anoniem1969F

Anoniem1969F

19-09-2021 om 12:20 Topicstarter

Ze twijfelen tussen Florida en Texas. Wat is beter voor hun? Ze willen vooral naar de mountains gaan, en gewoon zwemmen, ook wel de cultuur beter leren kennen daar.

Anoniem1969F

Anoniem1969F

19-09-2021 om 12:21 Topicstarter

Ik zie trouwens best wel wat Nederlandse achternamen in de VS, ik vraag me af, zijn dat echt Nederlanders (expats) of zijn het vaak Amerikanen met Nederlandse voorouders? 

Anoniem1969F

Anoniem1969F

19-09-2021 om 12:22 Topicstarter

Anoniem1969F schreef op 19-09-2021 om 12:21:

Ik zie trouwens best wel wat Nederlandse achternamen in de VS, ik vraag me af, zijn dat echt Nederlanders (expats) of zijn het vaak Amerikanen met Nederlandse voorouders?

Ze hebben ook vaak een Amerikaanse partner, en werken daar, terwijl ze een jaar of 17/18 zijn. Ze hebben ook een Amerikaans paspoort.

Anoniem1969F schreef op 19-09-2021 om 12:20:

Ze twijfelen tussen Florida en Texas. Wat is beter voor hun? Ze willen vooral naar de mountains gaan, en gewoon zwemmen, ook wel de cultuur beter leren kennen daar.

Tuurlijk. Twee homoseksuele jongens twijfelen tussen de staten met twee van de, volgens de Nederlandse pers, meest conservatieve gouverneurs. Geloof je het zelf. Ik zeg hierbij expres volgens Nederlandse pers want er zijn nog veel meer oerconservatieve staten waar je nooit iets over hoort. 

Texas zonder auto is trouwens kansloos. Verder zijn de mensen in Texas erg aardig.  

Als ze voor wat zwemmen gaan en wat bergen zou ik ze aanraden om lekker naar Griekenland of Spanje te gaan. 

Plantenbak schreef op 19-09-2021 om 12:38:

[..]

Tuurlijk. Twee homoseksuele jongens twijfelen tussen de staten met twee van de, volgens de Nederlandse pers, meest conservatieve gouverneurs. Geloof je het zelf. Ik zeg hierbij expres volgens Nederlandse pers want er zijn nog veel meer oerconservatieve staten waar je nooit iets over hoort.

Texas zonder auto is trouwens kansloos. Verder zijn de mensen in Texas erg aardig.

Als ze voor wat zwemmen gaan en wat bergen zou ik ze aanraden om lekker naar Griekenland of Spanje te gaan.

Het wordt inderdaad een wat vreemd topic. Ik heb er ook mijn twijfels bij.

Anoniem1969F schreef op 19-09-2021 om 12:20:

Ze twijfelen tussen Florida en Texas. Wat is beter voor hun? Ze willen vooral naar de mountains gaan, en gewoon zwemmen, ook wel de cultuur beter leren kennen daar.

Ik ben geen expert maar volgens mij zijn die 2 staten vrij vlak en hebben niet zoveel bergen. Is California geen optie? Homovriendelijk, natuur, cultuur, strand

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.