Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Homozoon met vriend op vakantie naar VS


Ik ken toch wel mensen die voor hun 21e zelfstandig hebben rondgereisd binnen de VS. Een is met de bus van Texas naar New York gereisd, anderen hebben samen een goedkope auto gekocht die ze voor de terugreis weer aan andere ‘backpackers’ hebben verkocht. Er is best wel wat mogelijk. Een georganiseerde rondreis voor jongeren is natuurlijk makkelijker.

Zelfs als ze wel een auto mogen huren, dan moet je zoon een jaar in bezit zijn van zijn rijbewijs. Hij kan niet als medebestuurder aangemeld worden als hij te kort in bezit is van een rijbewijs.
Hier eens een auto gehuurd op één naam. De bestuurder kreeg spit en kon niet rijden. Ik ben toen achter stuur gekropen, wetende dat ik niet verzekerd rondreed. Dat reed niet prettig.

Met OV is een optie, maar dan je bent wel beperkt in bewegingsvrijheid, en dat gedurende  je vakantie.
De wens naar Miami kunnen ze ook vooruit schuiven en eerst Ibiza aandoen.

Eigenlijk is het antwoord op je vraag; nee, het is niet verstandig om ze naar Florida te laten gaan. 
Dat heeft dan helemaal niets te maken met of ze een letter uit het LHBTi hebben. Maar alles met hun leeftijd; ze mogen geen bar in, geen bier of wijn bestellen bij hun eten, kamers boeken kan alleen vooraf en een auto krijgen ze niet mee. Het ov in de vs is er wel, maar niet van dien aard dat je er een leuke reis in Florida mee kunt maken. En dan zijn er nog de huidige inreisrestricties waarmee ze het land sowieso niet inkomen. 
Samengevat, beter na je 21e. Eigenlijk 25, want dan is de autohuur een stuk goedkoper. Jongeren reis kan, maar je houdt de beperking van geen drank, bar of feest. Nergens. 
(En auto kopen en dan weer verkopen; haast onmogelijk. Je hebt een social security nummer en een lokaal rijbewijs + adres nodig voor de aanschaf en verzekering. ‘Vroeger’ kon dat mss nog wel geritseld worden, nu echt niet meer). 

Amerika zit op dit moment potdicht voor Nederlanders, dus ze kunnen er nu helemaal niet heen. Verder is het inderdaad lastig met autohuur, kan namelijk niet, volgens mij moet je vijf jaar een rijbewijs hebben, en overnachting kan een probleem zijn, maar dat vermoed ik niet. Dan zijn er ook nog wel hostels. 

Rhonda schreef op 13-09-2021 om 12:23:

Amerika zit op dit moment potdicht voor Nederlanders, dus ze kunnen er nu helemaal niet heen. Verder is het inderdaad lastig met autohuur, kan namelijk niet, volgens mij moet je vijf jaar een rijbewijs hebben, en overnachting kan een probleem zijn, maar dat vermoed ik niet. Dan zijn er ook nog wel hostels.

Het ligt er ook wat precies het plan achter de vakantie is. Gaan ze rondreizen? Gaan ze 3 weken? Gaan ze een paar dagen pretparken doen? Best kans dat ze het af kunnen zonder een huurauto. 

Ook mooi, maar dan wel anders: Japan.

Kun je ook pretparken doen, rondreizen etc.

Amaranth schreef op 13-09-2021 om 16:46:

Ook mooi, maar dan wel anders: Japan.

Kun je ook pretparken doen, rondreizen etc.

Ik zou mijn niet bereisde 18-jarige niet snel Japan adviseren. Amerika kan best, maar dan moeten ze met het OV en kiezen voor hostels. Dat natuurlijk alleen maar als de wereld weer een beetje normaal is.

Mijn broer en zijn man zijn regelmatig naar de VS geweest en nooit gedoe gehad. Ze lopen sowieso niet hand in hand want ook hier is dat niet altijd geaccepteerd. 

Rondreizen in amerika zonder auto kan maar is lastig. Openbaar vervoer is er niet goed geregeld en een auto huren op je 18e is heel erg duur. 

Homo zijn is geen probleem. Samen een kamer reserveren is niet lastig maar hand in hand lopen, knuffelen etc. zou ik persoonlijk niet aanraden. Op een aantal steden na dan. New york kan prima. San francisco en miami ook. Wat je zoon zou kunnen doen is bijvoorbeeld vliegen naar New York met icelandair. Kunnen ze nog een stopover maken in reykjavik en dan vanaf new york wat wat steden bezoeken. Washington d.c. is prima bereikbaar met de trein. Philadelphia ook. En ook boston. Zouden ze zelf even moeten kijken of er treinen tussen die steden gaan zodat ze een rondje kunnen maken. 

Als alternatief zou ik Thailand aanraden
 
Maar wacht vooral want de usa is niet open voor Nederlanders en ook thailsnd heeft allerlei eisen. Dit is nu niet de tijd om verre reizen te plannen maar alvast erover nadenken en voorpret is natuurlijk altijd leuk. 

Anoniem1969F

Anoniem1969F

13-09-2021 om 20:47 Topicstarter

Amaranth schreef op 13-09-2021 om 16:46:

Ook mooi, maar dan wel anders: Japan.

Kun je ook pretparken doen, rondreizen etc.

Zou ook kunnen, ik zal het met hem bespreken

Anoniem1969F schreef op 13-09-2021 om 20:47:

[..]

Zou ook kunnen, ik zal het met hem bespreken

Japan mag je nu ook niet in. 

Anoniem1969F

Anoniem1969F

13-09-2021 om 20:49 Topicstarter

Plantenbak schreef op 13-09-2021 om 18:07:

Rondreizen in amerika zonder auto kan maar is lastig. Openbaar vervoer is er niet goed geregeld en een auto huren op je 18e is heel erg duur.

Homo zijn is geen probleem. Samen een kamer reserveren is niet lastig maar hand in hand lopen, knuffelen etc. zou ik persoonlijk niet aanraden. Op een aantal steden na dan. New york kan prima. San francisco en miami ook. Wat je zoon zou kunnen doen is bijvoorbeeld vliegen naar New York met icelandair. Kunnen ze nog een stopover maken in reykjavik en dan vanaf new york wat wat steden bezoeken. Washington d.c. is prima bereikbaar met de trein. Philadelphia ook. En ook boston. Zouden ze zelf even moeten kijken of er treinen tussen die steden gaan zodat ze een rondje kunnen maken.

Als alternatief zou ik Thailand aanraden

Maar wacht vooral want de usa is niet open voor Nederlanders en ook thailsnd heeft allerlei eisen. Dit is nu niet de tijd om verre reizen te plannen maar alvast erover nadenken en voorpret is natuurlijk altijd leuk.

Thailand ook leuk, ik zal het met hem bespreken

Ik vraag me eerlijk gezegd sowieso af waarom je -als je zo jong bent, net bij elkaar en nog niet alleen op vakantie geweest- ineens helemaal daarheen moet. Is een iets dichterbij-land niet voldoende voor nu, zodat ze zich beter zelf kunnen voorbereiden op een verre reis?
Hoe betalen ze hun reis trouwens?

Pippeltje schreef op 14-09-2021 om 16:46:

Ik vraag me eerlijk gezegd sowieso af waarom je -als je zo jong bent, net bij elkaar en nog niet alleen op vakantie geweest- ineens helemaal daarheen moet. Is een iets dichterbij-land niet voldoende voor nu, zodat ze zich beter zelf kunnen voorbereiden op een verre reis?
Hoe betalen ze hun reis trouwens?

Dat zijn jouw zaken toch helemaal niet ?

Pippeltje schreef op 14-09-2021 om 16:46:

Ik vraag me eerlijk gezegd sowieso af waarom je -als je zo jong bent, net bij elkaar en nog niet alleen op vakantie geweest- ineens helemaal daarheen moet. Is een iets dichterbij-land niet voldoende voor nu, zodat ze zich beter zelf kunnen voorbereiden op een verre reis?
Hoe betalen ze hun reis trouwens?

Jij zegt het, ik dacht het. Overnachtingen in de VS zijn peperduur. Ik ben in FLorida geweest als twintiger met een gay vriend, dat kon alleen omdat we gratis onderdak hadden. Zonder auto was je daar nergens, naar de supermarkt  heen en terug waren we een middag kwijt. Dan stonden een uur bij de bushalte, zonder dat we een bus zagen en witte tieners die in patserbakken die toeterend langsreden en honend naar ons wezen. In de bus zaten alleen maar mensen van kleur. 

New York en San Francisco vond ik stukken aardig. In die laatste stad heb je zelfs een hele homowijk, Castro.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.