Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
AnnaPollewop
13-06-2025 om 19:31
Het blijft een moelijk draadje om te lezen, het voelt zo machteloos en ik zou je zo graag een wending ten goede wensen. Dat het nu moeilijker is voor je dochter is wel een beetje te begrijpen, thuis valt het verschil met het gewone leven meer op en lijkt iedereen het leven wel beter aan te kunnen behalve zij. Het contrast wordt zo wel nog schriller, zij staat hooguit stil en iedereen gaat verder. Dat valt minder op als ze is opgenomen.
Tips heb ik totaal niet, alleen medeleven.
Layka.12
13-06-2025 om 23:03
Wat ontzettend zwaar Ciska! Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je op instorten staat. Je moet maar door, bent en blijft moeder en ziet nu elke dag je kind worstelen met alles.
Het is en blijft erg hard en zwaar.
Mijn hart gaat naar jullie uit.
♥️ 
Ciska78
16-06-2025 om 21:33
pff, dochter net er van tussen gegaan en geprobeerd van een brug te springen. Ik was er niet bij dus weet niet helemaal hoe of wat. Ben er nu wel, politie is er ook bij en we zijn aan het wachten op de crisisdienst die haar gaat beoordelen.
Afgelopen week 4x bij de huisarts gezeten om wonden te laten hechten. Het is momenteel echt super heftig allemaal thuis.
Poison
16-06-2025 om 21:36
Ciska78 schreef op 16-06-2025 om 21:33:
pff, dochter net er van tussen gegaan en geprobeerd van een brug te springen. Ik was er niet bij dus weet niet helemaal hoe of wat. Ben er nu wel, politie is er ook bij en we zijn aan het wachten op de crisisdienst die haar gaat beoordelen.
Afgelopen week 4x bij de huisarts gezeten om wonden te laten hechten. Het is momenteel echt super heftig allemaal thuis.
Jeetje lieve Ciska wat enorm naar dit allemaal ♥️
Ik ‘hoop’ dat ze met crisismaatregel opgenomen kan worden en vanuit daar met hogere wlz-indicatie op een passende plak met passende begeleiding terecht kan komen.
watertoren
16-06-2025 om 21:36
Ciska78 schreef op 16-06-2025 om 21:33:
Wat erg! ik weet niet wat ik moet schrijven maar wens jou veel liefs en sterkte. Ik denk aan jou!
_Arianna_
16-06-2025 om 21:39
Wat een schrik! Ik vind het hartverscheurend. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte
Zilver_gray
16-06-2025 om 22:17
Ach nee toch Ciska!
Wat moet ze toch wanhopig zijn, en dat ze zichzelf zo snijd is hartverscheurend.

MamaE
17-06-2025 om 00:00
Ach Ciska, wat een nachtmerrie. Hoop echt dat dochter opgenomen kan worden, dit houdt geen mens nog langer vol zo. Dikke knuffel, denk aan jullie.
Ciska78
17-06-2025 om 01:12
voor nu zijn we weer thuis met dochter. Niet opgenomen, vanwege haar leeftijd zou dat een gedwongen opname zijn in de HIC en daar is er maar 1 van hier in de omgeving. Die niet helpend gaat zijn voor dochter en waarvan ze hoogstwaarschijnlijk alleen maar meer spanning gaat krijgen (alleen maar ouderen, veel verslavingen en nog meer waar je niet blij van gaat worden.) aldus de dienstdoende arts van die HIC.
Voor nu extra medicatie gekregen en morgen zal er tussen crisisdienst en huisarts overleg plaatsvinden voor meer medicatie in de hoop dochter toch wat meer rust in haar hoofd Te kunnen geven.
Want ja, dochter haar problemen zijn eigenlijk te complex, dus dan maar weer terug naar huis, want voor ons is het niet complex of zo.
Ik ga proberen te slapen, morgen maar weer een nieuwe dag waarvan ik niet weet wat die ons gaat brengen

Heel veel sterkte