Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

Och meisje toch, hopelijk heb je liefhebbende mensen om je heen waar je mee kunt praten. Je bent nog zo jong en voor depressieve klachten kun je goede hulp krijgen. De huisarts kan ook heel goed helpen. Je hoeft dit niet alleen te doen. ♥️

Maleen schreef op 10-02-2026 om 21:07:

ik ben caroline (13 jaar)

ik heb ook een tijdje gehad dat ik depressies had en aan zelfverminking deed. ik heb het hier in de eerste klas erg lastig mee gehad. gelukkig niet zo heftig als bij uw dochter, en ik vind het verschikkelijk om te horen hoe uw dochter zich voelt. mijn ouders wisten destijds niet dat ik me zo voelde en dat weten ze nu nog steeds niet. ik moet zeggen dat ik er nog steeds een beetje mee in de knoop zit en dat ik sommige dagen mezelf weer een beetje depressief voel. ik vind het super goed dat jullie hiermee aan de slag gaan en dat jullie je dochter willen helpen. ik heb helaas geen tips, maar ik wens u wel heel veel sterkte en hoop dat het snel beter met haar gaat.

Lieve Caroline,

Heb je niemand om je heen die je vertrouwen kunt? Ben je bang om dit aan je ouders te vertellen? 

Er is zoals net genoemd werd altijd de huisarts waar je terecht kunt of een vertrouwenspersoon op school.

Het is fijn om dingen zoals dit te kunnen delen, al is het alleen maar om wat advies en steun te krijgen.

Denk er maar eens over na.

Heel dapper en sterk dat je het hier durft te delen en zo meeleeft met de dochter van Ciska en haar ouders.

Je mag me ook altijd een pb doen lieverd.

Een dikke knuffel  ♥️

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.