Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

JohanV76 schreef op 23-07-2025 om 10:37:

Waar ik dan wel een beetje bezorgd om ben.... 5 jaar is al best wat ouder. Golden retrievers worden gemiddeld zo'n 12 jaar. Ik weet zelf hoe moeilijk het is om afscheid te moeten nemen van een dier dat jaren je beste maatje is geweest. Ik wil de pret niet bederven en ik denk ook zeker dat het zorgen voor een dier dochter heel erg kan helpen maar ik wil haar juist behoeden voor het (relatief) snel afscheid moeten nemen. Zou een puppy of kitten (katten zijn makkelijker qua onderhoud) niet beter zijn?

Een puppy of kitten is zoveel werk.. dan is een iets oudere hond juist beter denk ik.

Wij hadden vroeger ook een oudere labrador uit het asiel gehaald en die heeft nog 7 jaar bij ons geleefd.

Ciska78

Ciska78

23-07-2025 om 10:53 Topicstarter

we sijn heel realistisch, een pup gaan we geen van 3 trekken.
En 7 jaar, zoals dochter nu is haalt ze de 7 jaar niet. De wachtlijst voor euthanasie is nu ongeveer 1,5 jaar en daar is ze echt heel duidelijk in dat dit echt gaat gebeuren

ik zou in deze situatie ook geen pup nemen. Een uitgepuberde stabiele hond, waarvan het karakter duidelijk in beeld is is een hele goede keuze.
(Golden) retrievers zijn geweldige, trouwe maatjes. Ze brengen ook humor mee in huis. Ik ben heel benieuwd wat het met dochter doet. Schrijnend om te lezen dat dochter zo bewust bezig is met 'niet blij mogen zijn'. Kan je zien hoe diep ze zit. Hopelijk kan ze dat loslaten en genieten van de vreugde die Doerak brengt 💝.

Wij hadden vorige week een Golden Retriever op bezoek. Petekind heeft het verhaal van de hond die op meerdere plekken ging zitten en liggen, ook midden op straat, omdat ze het zo wel goed vond, gierend van het lachen meerdere keren verteld. 

Onze eigen Doerak hond bracht mijn moeder die erg jong dement werd heel veel plezier en liefde. 

Ik hoop dat deze Doerak jullie ook dit soort gevoelens gaat brengen.

Ciska78 schreef op 22-07-2025 om 07:40:

En ja, er was afgelopen vrijdag een klik.
We gaan zometeen ophalen, Doerak, een 5 jarige golden retriever, dochter is echt helemaal happy.

oh wat fijn. Ik hoop dat Doerak haar wat plezier en warmte kan geven.
En soms geloof ik in toeval. De hond die vroeger zo veel betekend heeft voor een familielid van mij in een tijd met ernstige psychiatrische problematiek, heette ook Doerak. En was een geweldige hond.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.