Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Citroengraag
20-10-2025 om 19:30
Ben je dan ook niet doodmoe van het de hele dag speuren in je huis naar rondslingerend scherp, batterijen, gif... Met een peuter kun je alles nog buiten bereik zetten.... Ik ben bang dat ik uitgeput de tiener zou gaan opsluiten in veilige ruimte en pijnlijk genoeg is dat natuurlijk wat de falende ggz doet.... Heel veel knuffels.
kaatjecato
20-10-2025 om 19:58
Wat een onmogelijke situatie voor jullie. Ik hoop dat jullie goed de avond en nacht doorkomen.
🫂❤️
DeOnbekende
20-10-2025 om 20:01
Blijft dochter op een avond als deze wel steeds in jullie nabijheid? Het lijkt me niet te doen om af te zitten wachten als zij boven op haar kamer gaat zitten.
Earlgreythee
20-10-2025 om 20:37
Ondoenlijk dit, ik heb enorm met jullie te doen. Ik leef met jullie mee. Veel sterkte en kracht 🙏🏻🌻
Moree
20-10-2025 om 21:40
So sorry to hear that.
Ciska, je vertelde dat dochter de stemmen weer intenser hoort. Kan de psychiater of huisarts nog een andere medicatie proberen of de dosis aanpassen van hetgeen ze nu krijgt?
Moree
20-10-2025 om 22:00
Ik vraag ook nog iets wat verschillenden omstreden zullen vinden. En dat is ok. Maar het is iets wat voor sommige mensen zou kunnen helpen, misschien voor adviezen, eventuele ideeen. Als je er voor open staat. Dat is een helderziende.
Een sessie met een medium/ paragnost. Ze kunnen vanuit een andere invalshoek veel informatie krijgen en tips/ adviezen/ insights geven.
Je hoeft daar niet met dochter heen te gaan. Je kunt er zelf heen gaan. Het kan ook telefonisch.
Het is niet voor iedereen en dat begrijp ik. Maar ik wil het even benoemen. Ik zou persoonlijk zoiets kiezen.
Miraval
20-10-2025 om 22:19
Ciska ik ben slechts een stille meelezer, maar je verhaal grijpt me enorm aan. Ik wil je sterkte wensen, en alle goeds want wat doen jullie ontzettend je best voor jullie dochter, en wat zijn jullie een liefdevol gezin.
Ik heb geen enkele tip, maar lees hierboven iemand die een helderziende aanraadt. Nu moet je daarin geloven natuurlijk, maar als je eerst eens alleen zou gaan, met een open blik, wie zal het zeggen?
Hebben jullie verder al iets geprobeerd in het alternatieve circuit? Een haptonoom bijvoorbeeld? Of iets met homeophatische middelen naast de reguliere medicatie? Uiteraard eerst overleggen met het behandelteam, maar wellicht staan ze daar niet geheel negatief tegenover?
Het zal je dochter niet genezen, en er zijn weinig wetenschappelijke bewijzen voor, maar wie weet is het de moeite van informeren waard?
Stresskipje
20-10-2025 om 22:26
wat vreselijk dat niemand in deze overduidelijke crisis ingrijpt Ciska. Dat vind ik echt bizar.
Wat moeten jullie je machteloos voelen 🫂.
Wat ik me afvroeg: wat is nu haar doel met wat ze doet? Is het een stressreactie op de stemmen ed, of probeert ze zichzelf van het leven beroven?
Heel veel sterkte. Ik hoop dat iemand snel iets wil doen.
Bellebelle
20-10-2025 om 22:37
Niets zinnigs toe te voegen, ik wil je alleen maar veel sterkte wensen. Je moet echt uitgeput zijn.
Pooh-Bear
20-10-2025 om 23:05
Zo heftig allemaal. Het houd maar niet op voor jullie. Heel veel sterkte
Ies
21-10-2025 om 01:27
Ah Ciska, sterkte! Wat super zwaar moet dit voor jullie zijn.
Hebben jullie afspraken met behandelend team over dit soort situaties? Is er een crisisprotocol? Weten ze hoe uitgeput je bent?
Poison
21-10-2025 om 07:08
Ciska, knuffel♥️ ik hoop dat het de rest van de avond en nacht ‘rustig’ is gebleven. Ik zou echt nog een keer bij het behandelteam heel hard aan de bel trekken dat jullie dit niet kunnen volhouden. En jullie is dan jullie alle drie. Dit is voor jou en man maar ook voor dochter niet te doen zo.