Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


Ciska78

Ciska78

28-01-2023 om 13:05 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 28-01-2023 om 12:47:

.Met foto's schaadt je de privacy van andere patiënten. Ze hebben allemaal recht op een veilige omgeving.

Dut snap ik hoor, dat was ook absoluut niet mijn bedoeling, maar als er niemand op staat dan kan dat wel

Hoe was jullie indruk van de nieuwe groep Ciska ?
Hoe gaat het met jullie ?

Ciska78

Ciska78

30-01-2023 om 19:45 Topicstarter

afgelopen zaterdag zijn man en ik wezen kijken en kwamen redelijk ontdaan daar vandaan. De gesloten setting is natuurlijk hetzelfde als waar ze nu zit, maar doordat het veel ouder is en er ook oud uitziet oogt het veel meer als een ‘gevangenis”.
Verder zijn ze veel strenger in wat ze wel/niet bij zich mag hebben.
Ze begint net zoals op de EBK met speciaal beddengoed en scheurkleding, en als het goed gaat met dochter kan dit over gaan naar gewoon beddengoed/gewone kleding aan op haar slaapkamer.
Ook begint ze zonder spullen op haar slaapkamer.
Maar waar we eigenlijk het meest van schrokken is het feit dat je maar 1x per week op bezoek mag komen en 2x per week mag ze 10 min bellen.
Nu zijn we elke dag wel even bij haar, dus dat is echt een omschakeling.

Vanmiddag is ze trouwens over gegaan, dit was wel weer een spannend moment waarop je haar spanning echt zag stijgen. Dochter trekt zich dan helemaal terug in haar hoodie en zegt niets meer, na een gezamenlijke overdracht is zij met begeleider naar de groep gegaan om haar spullen op te bergen en hebben we nog even kunnen praten met andere begeleider.
Toen wij op de groep kwamen zat ze op de bank tussen de andere jongeren en was ze zelfs aan het praten. Wij zijn eigenlijk heel snel weggegaan.
Hebben net een apje gehad dat ze gegeten heeft en dat ze zelfs even in de tuin was geweest om een trukje op een skateboard te laten zien, de laatste keer dat ze buiten was was toen ze weg was gelopen.
Duimen jullie mee voor een goede landing en hopelijk een opening die ze gaan vinden

Ik duim heel hard voor jullie! Ik kan me goed voorstellen dat je met een naar gevoel bent weggegaan daar. Wel positief dat ze even buiten geweest is!

Ik duim zeker voor jullie 

oh ik hoop zo voor jullie op een verbetering!

Ik blijf duimen!! 

Ik steek een kaarsje op. Dit is denk ik beyond duimen…

ik duim heel hard mee 

ik blijf ook voor jullie duimen 

Wat slikken weer. Maar eerlijk gezegd kan ik me ook voorstellen dat het voor zowel jullie als haar heilzaam kan zijn om een tijdje wat losser te zijn van elkaar. Als je erop kan vertrouwen dat ze daar in goede handen is, kun je misschien wat ruimte nemen. Je zit met elkaar in zo’n intense spiraal van pijnlijke ervaringen en als ouders ben je de hele tijd bang en heb je dat gevoel van spanning en urgentie bij je. Jullie hebben er mede voor gezorgd dat ze nu hier op deze behandelplek is. Daarmee heb je verantwoordelijkheid als ouders gedragen. En nu mogen anderen het een tijdje overnemen en kunnen jullie weer de hoognodige aandacht geven aan jezelf en elkaar, en rusten en helen. Ik hoop echt dat die ruimte er komt voor jullie, hoe moeilijk het ook is om op afstand te zijn van je kind. Ik hoop vooral dat jullie erop gaan kunnen gaan vertrouwen dat ze haar daar ‘vast hebben’, dat je ziet dat ze daar veilig is en dat ze haar echt kunnen helpen. 
En natuurlijk duim ik met je mee dat dochter de weg omhoog gaat vinden!!!!

ik duim ook enorm voor jullie mee

Ik duim en denk aan jullie Ciska!!

Ik hoop voor jullie dat iedereen de rust krijgt die nodig is om te helen! 
Fijn dat ze direct zo in de groep zat en hopelijk is dit de plek die haar beter kan maken!

Dikke knuffel voor jou!!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.