Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kleine lengte zoon


Sammy70 schreef op 27-05-2021 om 10:22:

[..]

Ja het maakt jou niks uit, maar jij blijft maar praten als vrouw. Het is voor de meeste mannen heel erg moeilijk als je in Nederland 173 of korter bent. Let wel TS heeft het over een vermoedelijke eindlengte. Deze jongen zit daar nog 24 cm vanaf. Ik vind dat je heel erg praat als vrouw. Het maakt jou allemaal niet uit. Prima. Denk nu eens als jongen van 149 die bang is dat er geen enkele vrouw naar hem gaat kijken.

Tegen die jongen zou ik zeggen dat hij zijn groeispurt af moet wachten. Wat het dan wordt, daar heb je het mee te doen. Mocht het inderdaad 1,73 m worden, prima daar kun je alles mee doen en worden.

Sammy70 schreef op 27-05-2021 om 10:22:

[..]

Ja het maakt jou niks uit, maar jij blijft maar praten als vrouw. Het is voor de meeste mannen heel erg moeilijk als je in Nederland 173 of korter bent. Let wel TS heeft het over een vermoedelijke eindlengte. Deze jongen zit daar nog 24 cm vanaf. Ik vind dat je heel erg praat als vrouw. Het maakt jou allemaal niet uit. Prima. Denk nu eens als jongen van 149 die bang is dat er geen enkele vrouw naar hem gaat kijken.

Ja maar tegen een meisje die onzeker is over bijvoorbeeld het uitblijven van borstgroei zeg je toch ook dat ze geduld moet hebben en dat niet alle mannen op grote borsten vallen.

AnneJ schreef op 27-05-2021 om 10:41:

In elk geval twee mannen schieten mij te binnen die niet lang zijn. Die ene bekende zanger, even de naam kwijt, die is echt klein en ook wat aparte lichaamsverhoudingen, en een oud collega. Misschien heb je wat meer moed nodig of zelfvertrouwen, ik weet het niet, maar beiden hebben leuke functies, leuke partners, leuke gezinnen met kinderen.

We kunnen niet allemaal de grootste zijn.

AnneJ die zanger dat is Roel van Velzen, die heeft dwerggroei en is onder de 1.50. Dat is echt wat anders. Maar Martijn Krabbe is ook maar 1.65 en Justin Bieber 1.68. Zo zie je maar...

Sammy70 schreef op 27-05-2021 om 10:22:

[..]

Ja het maakt jou niks uit, maar jij blijft maar praten als vrouw. Het is voor de meeste mannen heel erg moeilijk als je in Nederland 173 of korter bent. Let wel TS heeft het over een vermoedelijke eindlengte. Deze jongen zit daar nog 24 cm vanaf. Ik vind dat je heel erg praat als vrouw. Het maakt jou allemaal niet uit. Prima. Denk nu eens als jongen van 149 die bang is dat er geen enkele vrouw naar hem gaat kijken.

Tja, ik ben een lange vrouw (184) en heb dan een vergelijkbaar probleem. En ik zie het heus wel maar wat moet je ermee? Het is immers een onoplosbaar ‘probleem’. Hoe raar het ergens ook is dat er in m/v relaties sterk op lengte wordt geselecteerd, het gebeurt inderdaad wel. Ikzelf ook, al vind ik dat nergens op slaan. En dus heb je al lange vrouw of kleine man een kleinere vijver om uit te vissen. Maar daar zwemmen heus leuke vissen in. En die vissen kunnen ook andere vissen kiezen, tuurlijk. Maar soms zullen ze ook gewoon jou kiezen, omdat ze je gewoon superleuk en interessant en sexy vinden. Één tegelijk is voor de meeste mensen genoeg hè! Het wijst vast op den duur zichzelf. 

Ik zie mijn zoon van 17 (onder de 1.70)  echt niet als klein. Zijn aanwezige karakter staat dat volledig in de weg. Daar stáát iemand. 

Dus nja, lengte is maar één aspect van iemand hè. 

Sammy70

Sammy70

27-05-2021 om 22:32

Granola schreef op 27-05-2021 om 19:53:

AnneJ die zanger dat is Roel van Velzen, die heeft dwerggroei en is onder de 1.50. Dat is echt wat anders. Maar Martijn Krabbe is ook maar 1.65 en Justin Bieber 1.68. Zo zie je maar...

Roel heeft geen dwerggroei. Gewoon een genetische stoornis. Hij is ook langer dan dat je van 'kleine mensen' mag verwachten.

Sammy70

Sammy70

27-05-2021 om 22:36

Granola schreef op 27-05-2021 om 19:53:

[..]

Ja maar tegen een meisje die onzeker is over bijvoorbeeld het uitblijven van borstgroei zeg je toch ook dat ze geduld moet hebben en dat niet alle mannen op grote borsten vallen.


Klopt maar als vrouw zeggen dat klein zijn helemaal niet erg is en dat zij kleine mannen leuk vindt en dat 2 meter maar lastig is helpt toch ook niks? Van alle relaties is maar 1% de man kleiner dan de vrouw (en daar zit nog een heel groot deel in van 1-5 cm kleiner). Dat staat niet in dit artikel overigens maar is wel interessant: Does size matter? 3 stellen over hun lengteverschil | Het Parool Dus ja het helpt allemaal niks maar ontkennen dat er een probleem is vind ik not done. 

Sammy70 schreef op 27-05-2021 om 22:36:

[..]

Klopt maar als vrouw zeggen dat klein zijn helemaal niet erg is en dat zij kleine mannen leuk vindt en dat 2 meter maar lastig is helpt toch ook niks? Van alle relaties is maar 1% de man kleiner dan de vrouw (en daar zit nog een heel groot deel in van 1-5 cm kleiner). Dat staat niet in dit artikel overigens maar is wel interessant: Does size matter? 3 stellen over hun lengteverschil | Het Parool Dus ja het helpt allemaal niks maar ontkennen dat er een probleem is vind ik not done.

Je kunt er alleen weinig mee. Mijn zoon is 170. Een ander heeft een wijnvlek, aardappelneus, is te dik of juist heel mager, vroeg kaal, heeft een wrat of een litteken. Accepteren wie je bent is het belangrijkste dat je een kind kunt meegeven. 

Sammy70 schreef op 27-05-2021 om 22:36:

[..]

Klopt maar als vrouw zeggen dat klein zijn helemaal niet erg is en dat zij kleine mannen leuk vindt en dat 2 meter maar lastig is helpt toch ook niks? Van alle relaties is maar 1% de man kleiner dan de vrouw (en daar zit nog een heel groot deel in van 1-5 cm kleiner). Dat staat niet in dit artikel overigens maar is wel interessant: Does size matter? 3 stellen over hun lengteverschil | Het Parool Dus ja het helpt allemaal niks maar ontkennen dat er een probleem is vind ik not done.

Je moet het probleem ook niet groter maken dan het is, en als iemand jouw lengte niet aantrekkelijk vindt, jammer dan. Niet een hand vol maar een land vol.

Sammy70

Sammy70

28-05-2021 om 09:54

Pief schreef op 27-05-2021 om 22:43:

[..]

Je kunt er alleen weinig mee. Mijn zoon is 170. Een ander heeft een wijnvlek, aardappelneus, is te dik of juist heel mager, vroeg kaal, heeft een wrat of een litteken. Accepteren wie je bent is het belangrijkste dat je een kind kunt meegeven.

Precies. Zeggen als vrouw dat klein zijn niet erg is tegen een jongen heeft dan geen enkele zin. Een jongen dit laten accepteren doe je niet door als vrouw dit soort dingen te zeggen. En roepen dat X, Y of Z er geen enkel probleem mee heeft helpt ook niet. De kans is groot dat X, Y en Z er ook heel veel last van hadden in de puberteit. Net zoals diegene met een wijnvlek, met 20 kaal is etc. Dat hoort in de puberteit. 

Sammy70 schreef op 27-05-2021 om 22:36:

[..]

Klopt maar als vrouw zeggen dat klein zijn helemaal niet erg is en dat zij kleine mannen leuk vindt en dat 2 meter maar lastig is helpt toch ook niks? Van alle relaties is maar 1% de man kleiner dan de vrouw (en daar zit nog een heel groot deel in van 1-5 cm kleiner). Dat staat niet in dit artikel overigens maar is wel interessant: Does size matter? 3 stellen over hun lengteverschil | Het Parool Dus ja het helpt allemaal niks maar ontkennen dat er een probleem is vind ik not done.

Ik ontken niets maar als je kind ergens mee zit moet je het als ouder wel in perspectief plaatsen. 1.73 is kleiner dan gemiddeld, maar niet ongelooflijk klein toch?

Sammy70 schreef op 27-05-2021 om 22:32:

[..]

Roel heeft geen dwerggroei. Gewoon een genetische stoornis. Hij is ook langer dan dat je van 'kleine mensen' mag verwachten.

OK geen dwerggroei maar wel een duidelijke groeistoornis. Je ziet het ook aan de bouw van zijn lichaam, zijn romp is lang in verhouding met zijn ledematen. Zijn lichaam mist kraakbeen en zijn botten zijn niet goed gegroeid. Hij is niet 'gewoon' klein. Met 1.52 voor een man is er wel degelijk wat aan de hand.

Granola schreef op 28-05-2021 om 13:27:

[..]

OK geen dwerggroei maar wel een duidelijke groeistoornis. Je ziet het ook aan de bouw van zijn lichaam, zijn romp is lang in verhouding met zijn ledematen. Zijn lichaam mist kraakbeen en zijn botten zijn niet goed gegroeid. Hij is niet 'gewoon' klein. Met 1.52 voor een man is er wel degelijk wat aan de hand.

Mijn zusje is 1,48 m. en er is helemaal niets met haar aan de hand. Ze is simpelweg vroeg gestopt met groeien omdat ze vroeg in de puberteit kwam. Ik heb hetzelfde, maar was net iets ouder en iets langer toen ik in de puberteit kwam. Overigens vind ik mijn eigen lengte gewoon normaal, ook al zit ik 11 cm onder het gemiddelde.

Nee maar hij is een man en dan is 1.52 uitzonderlijk. Hij heeft zelf op tv verteld over zijn groeistoornis, hij ziet er echt wel anders uit qua bouw dan bijv kleine Aziatische mannen. Eerlijk, ik vind dus wel dat hij de bouw en kenmerken heeft van iemand met dwerg groei. Maar ik vind het ook heel tof dat hij gewoon een goede carrière kan hebben, zegt toch weer wat over onze inclusieve samenleving.

Ik ben zelf ook niet groot hoor, als dat relevant is.

Sammy70

Sammy70

28-05-2021 om 16:53

Granola schreef op 28-05-2021 om 13:27:

[..]

OK geen dwerggroei maar wel een duidelijke groeistoornis. Je ziet het ook aan de bouw van zijn lichaam, zijn romp is lang in verhouding met zijn ledematen. Zijn lichaam mist kraakbeen en zijn botten zijn niet goed gegroeid. Hij is niet 'gewoon' klein. Met 1.52 voor een man is er wel degelijk wat aan de hand.

Klopt maar hij is veel langer dan wat 'normaal' is voor kleine mensen (zo heten zij als je liliputters of mensen met dwerggroei bedoelt). Hij is 19 cm langer dan het gemiddelde als man. Overigens hebben de bedoelde kleine mensen ook een normale romp. 

Ik vind het heel normaal dat hij een goede carrière kan hebben. Juist is dat normaal in kunst en cultuur (en hier dus muziek). Het wordt lastiger als je bijvoorbeeld piloot wil worden  

En iemand zei dat 1,73 niet ongelooflijk klein is. Nee daar ben ik het mee eens. De vraag is alleen of hij wel echt zo lang gaat worden. Als je nu 149 bent bij 13, 5 zit je niet op de lijn die eindigt bij 173 maar net onder de 170. 

Misschien moeten we de aandoening die Roel van Velzen dus niet heeft, maar gewoon bij de naam noemen: achondroplasie. Al die andere termen zijn zo vreselijk beledigend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.