Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-05-2021 om 22:24
Zoon van 13.5 is maar 149cm. Hij groeit al zijn hele leven op de min 2 lijn, heeft toen hij 5 was een groeihormoon test gedaan (geen tekort bleek). Ze denken dat hij rond de 173cm wordt. Best klein maar acceptabel. Maar voor nu is hij de kleinste van de klas. Hij heeft er niet echt last van. Dus weet eigenlijk niet zo goed wat ik net deze post wil
Ik denk vooral ervaringen van andere ukkies horen.
13-05-2026 om 22:32
Mijn jongste was ook altijd vrij klein. Hij groeide echter nog wel, alleen in zijn eigen lijn. Kinderarts maakt zich geen zorgen. Nu is hij 16 en is hij een paar centimeter langer dan ik (ik ben 1,64). Ik verwacht dat hij nog een paar centimeter groeit.
13-05-2026 om 22:55
Hemf schreef op 13-05-2026 om 16:20:
Update 2
Inmiddels in hij 18 jaar en 183cm
. En hij groeit nog steeds. Dus die marges zijn errug ruim!
Al die zorgen voor niets! Mijn broer is erg lang erg klein gebleven en kreeg pas later zijn groeispurt. Met een lange familie (regelmatig de 2 meter aantikken) was het wel te verwachten dat hij alle klasgenoten uiteindelijk voorbij zou groeien en dat gebeurde ook. Andersom was vooral mijn tante heel bezorgd dat ik heel lang zou worden, voor een vrouw vond ze dat maar niks. Ik heb er zelf nooit zo mee gezeten.
Tegenwoordig kan ik zelfs broeken in lengtematen kopen, vroeger liet ik die maken. Ik heb ook vriendjes gehad die korter waren, kregen we altijd heel flauw commentaar op. Mijn huidige manlief is ook al zo geïndoctrineerd en wilde perse nameten of hij echt wel 1 cm langer is dan ik. Ik snap dat nog steeds niet echt.