an200
07-08-2009 om 15:54
Kwart studentes draagt geen slipje
Nederlandse studentes gaan steeds bloter de klas in. Een kwart van de meisjes trekt geen slipje aan als ze een rok dragen, zo blijkt uit een poll van Studenten.nl.
De studentes hebben verschillende redenen voor het thuislaten van hun ondergoed. "Als alles in de was zit, is het wel makkelijk", aldus één van de stoute meisjes. Een ander zegt: "Mooie lingerie is erg duur. Als ik geen geld heb voor een spannend setje, draag ik liever niets."
-Eén studente neemt geen blad voor de mond en komt openlijk voor haar wulpse gevoelens uit: "Niet dragen van ondergoed geeft zo'n heerlijk spannend gevoel. De dag wordt er leuker van."
Het niet dragen van ondergoed is een trend die is overgewaaid vanuit Amerika. Sterren als Britney Spears en Paris Hilton worden regelmatig zonder slipje gespot. De trend is vergelijkbaar met die rond het naveltruitje-
Zouden jullie dit goedvinden als ouder en hoe kijk je er tegenaan wanneer je kind dit doet of een sting draagt onder een rokje. Persoonlijk zou ik het afkeuren.

reina
07-08-2009 om 16:36
Tja
Het scheelt was
Ik vraag me af hoe betrouwbaar dit onderzoek is ... . Zullen niet alleen meisjes die het leuk vinden 'nee; te antwoorden deze poll invullen , de rest zal het een zorg zijn. Ik heb trouwens vroeger ook wel enquetes ingevuld waarin ik de grootst mogelijke onzin opschreef, wie niet? En ik denk dat de studentes waar dit over gaat niet meer geïnteresseerd zijn in de mening van hun moeder...
.

Tirza G.
07-08-2009 om 16:51
Niks nieuws onder de zon
Mijn ouwe ouwe gynaecoloog zei al: 25% van de vrouwen draagt geen slip. En zij gaf ze nog gelijk ook, ondergoed kan een brón van schimmelinfecties en andere ellende zijn.
Waar ik moeite mee heb, is de onmiddellijke relatie met "stout". Nou vind ik stout toch al een ongelooflijk Heleen-van-Rooyen-mag-ik-even-kotsen-rotwoord, maar ik denk tegelijkertijd dat er een aantal studentes héél vrolijk is geworden van deze vragenlijst.
Je vraag (zou het van jou als ouder mogen) is niet aan de orde lijkt me. Studenten wonen veelal op zichzelf.
Tirza

Onyx
07-08-2009 om 17:02
Peter van straten-beeld
Er doemt een cartoonachtige situatie voor mijn geestesoog op. Studente met smekende mimiek naar moeder: " Mama, mag ik vandaag zonder mijn tangaatje naar college?" Moeder knikt vertedert: "Goed kind, maar doe je wel je jas goed dicht? Je hebt zo een koudje te pakken, hoor!".
Onyx

Prulletje
07-08-2009 om 19:25
Ik geloof het ook niet! poll:
We doen een poll: Wie gaat er weleens zonder ondergoed over straat? Ik dus niet. 1-0.

Tirza G.
07-08-2009 om 23:11
Ik denk
Dat we veel leuke tijdelijke nicks gaan zien in dit draadje. Stout Meisje, Poesiemauw, Heleen de tweede - enzovoort.
Tirza

Sancy
07-08-2009 om 23:15
Soms
Draag ik geen slip. Telt in de auto rijden ook als "over straat gaan"?

Kaaskopje
08-08-2009 om 03:42
Is het raar
dat ik het ook gewoon niet fris vindt? Ik moet er niet aan denken. Ach de tijden herhalen zich. In het verre verleden hadden vrouwen ook niet altijd ondergoed aan. Gewoon een stel onderrokken en klaar was Klaartje. En als ze nodig moest tilde ze die rokken even op, hurkte even ergens en liet lopen wat ze kwijt moest. Wel goedkoop, dat scheelt weer schoonmaakwerk voor de wc.
(Ik geloof trouwens geen klap van dat kwart.)

Minet
08-08-2009 om 09:32
Hmm
En waar laten die studenten hun inlegkruisje? En blijkbaar hebben ze nog geen tenalady nodig, want ook die blijft niet lekker hangen zonder slipje!

Bastet
08-08-2009 om 11:04
Ehm minet
is het dan zo vanzelfsprekend om inlegkruisjes te dragen?
Groetjes,bastet

Tirza G.
08-08-2009 om 11:48
Minet
Die plakken ze andersom. En dan ráts, my own Epilady. Scheelt weer een hoop gedoe met ontharen enzo.
Veel belangrijker dan het inlegkruisje: wáár laten de dames hun mobieltje, hun pinpas, hun ID en hun collegekaart als ze geen slip aan hebben?
Tirza

sus-anne
08-08-2009 om 14:08
An2000
*Zouden jullie dit goedvinden als ouder *
ehhhh,denk je dat studentes dit eerst gaan vragen aan hun moeder?Bovendien,ze zijn meerderjarig dus daar bemoei ik me niet mee.

Tirza G.
08-08-2009 om 14:12
Sterker nog
Goedvinden? Ik vraag me af of ik het sowieso wil wéten
Tirza

yelle
08-08-2009 om 15:35
Niets van!
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe oud je kinderen zijn.Iemand van 18 is meerderjarig en dus heb je als ouder wettelijk niets te zeggen over hun doen en laten.
Ik zou het als ouder zeker niet goedkeuren.Het is gewoon ronduit walgelijk en vies om met je blote billen rond te lopen.Waar blijft het fatsoen van sommige jongeren tegenwoordig?

an200
08-08-2009 om 15:37
Re:
En kinderen van 13 t/m 18? Zijn er ouders die er ervaring mee hebben? Ik zou het persoonlijk afkeuren...

mirreke
08-08-2009 om 15:46
Nou... mijn zoon van 10
heeft heel af en toe geen onderbroek aan, waar ik dan 's avonds in de douche bv. achterkom. Hij vindt dat blijkbaar heel spannend, heeft echte glimoogjes als ik het ontdek...

Tirza G.
08-08-2009 om 16:56
Nou sorry hoor
Maar ik snap écht niet wat er nou zo walgelijk en goor is aan het rondlopen zonder onderbroek. Dat zíet toch niemand? En als je 's avonds de "over"broek-rok in de was gooit, wat is er dan in vredesnaam zo vies aan? Vrouwen zijn geen constant druppende viezige wezens!
Tirza

Sarcas
08-08-2009 om 17:37
Klassenfoto
Deed me denken aan een bericht van een tijdje geleden:
http://www.dag.nl/opvallend/oeps-zonder-onderbroek-op-de-klassenfoto-266259
Er zijn trouwens wel meer mensen die geen ondergoed dragen. Ook mannen. Deze worden 'Freeballers' genoemd
En als dochterlief dat zou doen. Tja, wat is het verschil tussen sexy ondergoed en helemaal geen ondergoed. Minimaal. Ze is nu bijna 17 en dat is haar zaak.
Sarcas

sus-anne
08-08-2009 om 20:10
An200?
je zegt:En kinderen van 13 t/m 18? Zijn er ouders die er ervaring mee hebben? Ik zou het persoonlijk afkeuren.
kan je mij uitleggen wat jij er zo vreselijk erg aan vindt? vind je het niet hygienisch?vind je het te gewaagd?( maar niemand ziet het toch?)
en wat is voor jouw het verschil tussen een klein stringetje of geen ondergoed?of keur je een string voor pubers ook af?

an200
08-08-2009 om 21:07
Re;
Wanneer een puber een rokje aan heeft zonder ondergoed of met een string dan vindt ik dat tamelijk ordinair. Geloof me ik ben zelf zeer vrij opgevoed qua bloot, maar dat gaat me te ver. Normaal als een meisje een string aan heeft dan loopt ze er niet mee te koop of je ziet het stringetje iets boven de broek uitkomen. Ik vind de grens liggen bij het moment dat mijn dochter zo goed als halfnaakt naar school vertrekt en iedereen dat kan zien. Ik heb dan liever dat ze geen bh aan doet, ook ordinair, maar daar heb ik dan weer minder problemen mee.
Mijn zoon van 11 loopt ook niet zonder onderbroek door,naar school. Thuis loopt hij wel een bloot, maar dat is thuis. Ook ;s winters heeft hij wel een een pyamabroek aan waar hij niets onder draagt.
Een nichtje van me van 11 komt hier ook wel eens slapen, die loopt ook wel bloot, heeft 's winters alleen een nachtpon aan (daaronder ook bloot). Geen probleem, zo lang dat in huizelijke kring is. Wanneer ze bijvoorbeeld zou gaan rondlopen met een rokje zonder onderbroek of rokje met een string wanneer we bijvoorbeeld samen gan winkelen dan zou ik er zeker iets van zeggen.
Bloot mag best van mij, maar niet op school of waar geen gelijkwaardigheid is.

Tirza G.
08-08-2009 om 22:00
Maar
Als je bij een kind de onderbroek/string niet ziet, waarom zou je dan wel de blote kont zien? Meisjes worden vanaf hun 2e jaar al gedrild om hun benen bij elkaar te houden, Ik Zie Je Onderbroek!!!
Als jouw dochter geen onderbroek aantrekt, wie ziet dat dan?
Tirza

sus-anne
08-08-2009 om 22:53
An200
*Wanneer een puber een rokje aan heeft zonder ondergoed of met een string dan vindt ik dat tamelijk ordinair.*
Dat is alleen ordinair als puber wijdbeens of met opgetrokken knieen ergens gaat zitten,of als ze een doorschijnend rokje aantrekt.
maar normaal gesproken als iemand zonder slipje de deur uit gaat,weet en ziet niemand dat,alleen de persoon zelf.

sus-anne
08-08-2009 om 23:11
Te snel getypt
ik wil even duidelijkheid An .jij vraagt in je eerste berichtje om een mening over
studenten( 18+),in het volgende berichtje vraag je een mening over middelbare scholieren,(13-18)en nu praat je al over basisschoolkinderen.(11)
om welke groep gaat het je nu?
een basisschool kind stuur ik niet sliploos in een rokje de deur uit,omdat ik weet dat zij gaat koppeltje duiken op het schoolplein,in bomen klimt en nergens naar kijkt,en dat zou (verkeerde)personen op (verkeerde)gedachten kunnen brengen,daar bescherm ik mijn kind tegen op die manier.

Kaaskopje
08-08-2009 om 23:55
Even zonder gekheid
vinden jullie het echt normaal als meisjes/vrouwen sliploos de deur uitgaan? Ik weet echt wel dat het gebeurt, maar het lijkt er nu op dat het de normaalste zaak van de wereld is. Een vrouw is inderdaad geen constant druppend wezen, maar (om het dan maar allemaal uit te leggen...) als ik 's avonds het inlegkruisje weggooi is die niet schoon meer. Ik moet er zelf ook niet aan denken om een string te dragen, maar liever dat dan echt bloot. Dan heb je toch een beetje bescherming voor je kleren.

wil40
09-08-2009 om 00:25
Kaaskopje
Ja, ik heb me dat ook wel eens afgevraagd bij nudisten. Loop je de hele dag met zo`n handdoekje met opgedroogde vlekken. Op ieder stoeltje en kussentje dat handdoekje. Ik trek dan net zo lief mijn bikinislip aan.
Ik zou ook liever niet zonder slip met een rokje aan lopen. Er zitten dagen bij dat ik bang zou zijn dat de druppels zo langs mijn benen naar beneden lopen.
Ik heb nooit geen ovulatiemeter nodig gehad, da`s wel duidelijk.
Ik vind het niet vies bij een ander, kleren kunnen in de was, klaar. Maar ik zou me niet prettig voelen...