Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
an200

an200

07-08-2009 om 15:54

Kwart studentes draagt geen slipje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
even zo

even zo

13-08-2009 om 22:52

Inlegkruisje

een paar dagen per maand omdat ik dan behoorlijk afscheiding heb, en niet kan volstaan met het alleen verwisselen van een onderbroek, maar ook mijn bovenbroek zou moeten vervangen. Om de paar uur dus.

Leg dat maar eens uit aan al je collega's, dank je de koekoek, dan maar 2 dagen per maand een inlegkruisje

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2009 om 01:30

Ik zie het al voor me even zo

Ik probeer al zo discreet mogelijk een tampon uit mijn tas te vissen als ik er niet een in mijn broekzak heb gedaan. Ik wil namelijk niet met mijn tas naar de wc, want dan weet iedereen meteen: oh die is ongesteld. Hoe moet je discreet een koffer binnensmokkelen met de 4-5 broeken voor de verschoningen?

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2009 om 14:07

Ik wist niet dat niemand dat mocht weten.

Tirza

even zo

even zo

14-08-2009 om 15:23

Onhandig

dat er iemand ongesteld is is hier eerder regel als uitzondering, en ik heb de reserve voorraad, inlegkruisjes, maandverband, tampons, en paracetamol en brufen in mijn la. Dat weten vind ik niet eens het vervelende.
Maar uitleggen waarom ik andere broeken aan moet, dat gaat me net even een stap te ver.
Daarbij, waar laat je ze? Zo groot is mijn tas nu ook weer niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2009 om 20:01

Ach ja

bij ons op het werk is het in ieder geval niet gewoon om uitgebreid met tampons te wapperen en zo. Thuis staan ze gewoon in het zicht op het reservoir.
Handig even zo dat jij dat allemaal op voorraad hebt liggen. Hoofdpijnpillen kunnen we wel krijgen op het werk, maar het zou inderdaad handig zijn als tampons ook op voorraad zijn, nu moeten we bij collega's leuren als het echt nodig is.

amk

amk

14-08-2009 om 21:22

Zat

dat gevraag was ik dus zat, en heb gewoon wat in mijn la gestopt. (ik bezit 2 ladeblokken bij mijn buro als 1 van de weinigen)

Mijn collega heeft een ruime keuze uit naald, draad, knopen en die voorraad is bekend in het hele gebouw.
We hebben ook een voorraadje pleisters. Altijd handig.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2009 om 23:50

Lastig hè?

een tijdelijke nick Daarom blijf ik maar door dik en dus Kaaskopje (op een énkele keer na).

Maar wat ik niet snap..wat is 't verschil

Ik zal er wel allemaal niks van snappen, maar wat is het verschil qua grootte en mits goed opgepropt tussen een schone onderbroek en een inlegkruisje?? Tenminste zover ik het kon volgen werden er onderbroeken verwisselen bedoeld toch? Een inlegkruisje past in je broekzak. Desnoods tussen de band van je rok/broek/in bh als je broekzakloos bent. Een tampon ook. Een onderbroek ook.
Ik neem standaard als we gaan zwemmen (natuurwater dus geen omkleedhok, alleen een toilethokje er errug krap) in mijn broekzak een schone onderbroek mee. Onder mijn kleding heb ik dan al m'n zwemgoed. Erna verdwijn ik even in de w.c. met alleen m'n broek in de hand dus. Plasserdeplas en hoppa bikinibroek uit, ondergoed aan. Dit omdat ik anders zo'n pijn aan m'n billen krijg van het natte zadel-fietsen.
En ik kan me niet voorstellen dat mijn onderbroeken nu zo miniscuul zijn in vergelijking met anderen. Ik heb een behoorlijk (ahum) achterwerk.
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

15-08-2009 om 20:25

Mijn onderbroek is blijkbaar van andere afmetingen, die zou je echt wel zien in mijn broekzak

Miss Elly

Miss Elly

15-08-2009 om 22:43

Je hele leven

Als het aan de fabrikanten ligt, zouden vrouwen hun hele leven met een soort van luier rondlopen. Is toch geweldige bron van inkomsten voor ze. Zie niet in waarom je niet gewoon ondergoed kunt dragen, wat je zonodig kunt vervangen. Ze praten je gewoon een probleem aan.

Tirza G.

Tirza G.

15-08-2009 om 22:55

Ja maar ja (miss elly)

Níemand mag weten dat je ongesteld bent of sowieso maar íets te regelen zou willen kunnen hebben op het toilet. Dus je kunt geen tas meenemen naar de WC.

Een jaar of 2, 3 terug bracht Kotex fluisterstil maandverband op de markt. Zodat de mevrouw in het toilet naast jou niet kan horen dat jij je maandverband verwisselt. Ik begreep er toen niets van, maar ik snap het steeds beter.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2009 om 02:56

Tirza

Jij mag van alles regelen op het toilet, de boel bij elkaar ritselen, met je tas rondsjouwen en met tampons en maandverband wapperen als je dat wilt. Dat is helemaal jouw zaak. Ik ben 'groot' geworden met het idee dat je discreet met dit soort dingen om hoort te gaan omdat niet iedereen zit te wachten op het wel en wee van de aanwezige vagina's.

Nou ja. kaaskopje...

Als je naar de wc loopt dan weet iedereen ook dat je gaat plassen of poepen. Is dat erg? Is het erger als je met een tas naar de wc loopt, zodat mensen gaan smiespelen 'of je misschien ongesteld bent'? Ik vind het eerlijk gezegd utterly uninteresting en volstrekt normaal. Ik let niet op wie er al dan niet met tas naar een wc loopt, en ik trek me er helemaal niks van aan of en hoe en met wat voor spullen ik zelf naar een wc wandel. Je kunt je tas trouwens ook meenemen naar de wc omdat je je make up wilt bijwerken. Omdat je er een goed boek in hebt zitten om eens rustig te lezen op de wc. Of omdat je je tas niet onbewaakt achter wilt laten. Of omdat je daarna doorloopt naar de kantine voor de lunch. Of weet ik veel....

Ingrid

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2009 om 13:44

Nee joh

Naar de wc gaan is doodnormaal. Ik verkondig dat ook wel eens hardop 'Eerst even naar de wc, dat moet ik al heel lang!' en niemand zal ook een onvertogen woord zeggen als je zichtbaar met een tampon die kant op gaat, maar ik zou op het werk echt niet weten wanneer wie ongesteld is, omdat ik nooit iemand met een tas die kant op zie gaan. Ik ben dus blijkbaar niet uniek in mijn gewoonte daar 'discreet' mee om te gaan. Het zou mij inderdaad ook niets interesseren of iemand een tas meeneemt of niet, alleen... ze doen het niet. Het gekke is dat de dames, eenmaal op het toilet, alle reserves laten varen, want hoe vaak er al niet een mailtje is rondgegaan met het verzoek bloedsporen, tampons en maandverband te verwijderen... onvoorstelbaar wat een smeerlappen vrouwen kunnen zijn.
Als ik ergens in een openbare gelegenheid naar de wc moet neem ik uiteraard ook alles mee voor de veiligheid. Na een dagje shoppen ziet dat er gezellig uit in zo'n klein hokje. En dan moet je handen ook nog wassen, weer al die tassen neerzetten, ik hou het meestal liever maar even op tot thuis
Met een goed boek op de wc zitten doe ik overigens alleen maar thuis. Mijn wc tijd wordt geregistreerd op het werk... Op de wc lezen is overigens een gewoonte die ik van mijn man heb overgenomen. Dat deden wij bij mijn ouders niet. Ik had daar heel wat boeken kunnen uitlezen als ik weer eens blaasontsteking had, het kwam echt niet eens in mij op.
Ik bedenk me opeens, echt ook nog nooit bij stilgestaan, dat ik sinds ik zo'n beetje met inlegkruisjes ben begonnen een stúk minder blaasontsteking heb gehad. Het zal een prettig toeval zijn uiteraard.

Tirza G.

Tirza G.

16-08-2009 om 15:59

Kortom

Er wordt op gelet, anders zou je niet weten dat je collegae nooit met een tas naar het toilet gaan.

Ik ben denk ik net zo oud als jij. Ik ben meermaals bij een bedrijf gewerkt waar ik één van de weinige vrouwen was, vrouwen in andere functies dan koffiedame of secretaresse waren 25 jr geleden nog niet echt gebruikerlijk. In één van die bedrijven moest zelfs speciaal voor mij een toilet, douche en kleedruimte worden aangelegd. Tja. Best vrouwonvriendelijke omgevingen dus. Ik ben ook groot geworden met de gedachte dat vagina's vies en verdorven (en tegelijkertijd een soort magisch en heilig) zijn en dat niemand ze mag zien, ruiken of horen - behalve je man en de dokter. Inmiddels ben ik mijn opvoeding toch wel licht ontgroeid en ervaar ik het niet mogen laten merken van iets wat meer dan de helft van de wereldbevolking aangaat als een beetje belachelijk.
Er is een tussenweg tussen "niemand mag het weten" en "voetballend met de zakken maandverband en tampons luid roepend op weg naar het toilet" (zoals je schijnt te denken dat het bij mij gaat).
Gewoon, gewóón. Pfjoei, ben even naar het toilet, moet al zó lang. Opstaan, tas oppakken en weglopen. That's it.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2009 om 16:51

Nog een keer

Vermoeiend hoor af en toe.
Ik let nergens op en ik heb me niet beziggehouden bij hoe het bij jou zal gaan, maar nu we het er toch over hebben.. goh, ik zie op mijn werk nooit iemand met een tas rondlopen. Dat neem je gewoon waar zonder bijzonder gespitst te zijn op die informatie.
Ik heb afgelopen week nog in het zicht van een collega een tampon uit mijn tas gevist. Doe ik normaal niet, maar ik doe er ook niet overdreven moeilijk mee. Maar nogmaals: ik ben eraan gewend (ermee groot geworden was uiteraard een variatie daarop) om 'discreet' om te gaan met de vrouwelijke hygiëne. Er zijn nog steeds heel wat mensen die niet zitten te wachten op al dat soort informatie, ik hou daar rekening mee. Wat mij betreft is het onderwerp nu wel genoeg besproken.
(Ik ben geloof ik zelfs ouder dan jij)

zusenzo

zusenzo

16-08-2009 om 23:50

ben nog ouder en vis voor toiletbezoek een flinke tube sperti en af en toe (want wordt minder) een tampon uit m'n tas en vertrek

Kaaskopje

Kaaskopje

17-08-2009 om 00:18

Zolang je die

Sperti maar niet voor mijn ogen op de bewuste plek smeert heb ik er geen moeite mee

Ik weet wel een oplossing

Als ik het lastig zou vinden om tampons of what-ever uit m'n tas te frutselen of er moeite mee zou hebben dat mensen 'weten' dat ik ongesteld ben, zou ik simpelweg gewoon áltijd m'n tas meenemen naar het toilet. Gewoon elke dag, altijd. Dan is die tas geen 'indicator' meer maar 'gewoon'.
groeten albana

Gniffel

Tijdens het doorgrinniken van dit draadje moest ik plotseling denken aan een aflevering van "Vrienden voor het leven". Eddepet had boodschappen gedaan en was volgens Ellen het WC-papier vergeten. Maar Eddy had er een verklaring voor: hij had keukenrollen gekocht en die konden ze dan doormidden zagen, anders wisten alle klanten in de winkel dat zij thuis... hummerdehumhumhum. "Maar Eddy," sprak zijn eega, "iederéén doet immers hummerdehumhum!"

Asa Torell

Asa Torell

19-08-2009 om 21:10

Neem zowiezo altijd mijn tas mee

Ik zit in een gebouw met regelmatig insluipers waar je echt je spullen niet eventjes achterlaat. Dus ik weet niet beter. Er zijn ook altijd speciaal haakjes voor in wc's kan ik dus uit ervaring melden. Kortom een gewoonte die ik kan aanbevelen. Ik heb trouwens ook vaak rokken aan dus ook een tampon of inlegkruisje zou ik anders niet de wc ingesmokkeld krijgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.