Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
an200

an200

07-08-2009 om 15:54

Kwart studentes draagt geen slipje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Normaal?

ik vind het in elk geval niet raar,maar zoveel mensen zoveel meningen.je doet er niemand kwaad mee ,en niemand heeft er last van,het is puur iets wat je voor jezelf doet,dus ik zie het probleem niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2009 om 12:25

Sus-anne

Maar toch, stel dat iemand op mijn werk dat zou doen. Bij ons zit je 8 uur op je stoel en als er dan niet meer tussenzit dan een rok vind ik dat niet 'sociaal'. Maar het is waar, je doet er op zich niemand kwaad mee.

Tirza G.

Tirza G.

09-08-2009 om 12:46

Inlegkruisjes

Zijn vaak juist de óórzaak van meer afscheiding.
Alleen een rok is niet sociaal? Een dun zomerrokje met een string wel? En als het nou gewoon je eigen stoel is? Meneer de directeur zit misschien ook wel lekker in zijn dunne zomerpantalon zonder onderbroek te ruften op het pluche, je weet het maar niet. Ik gebruikte bureaustoelen nog al eens om op te staan (ik ben klein). Tja, ook niet zo lekker fris. Na mij ging er misschien wel weer iemand met een witte broek op zitten.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

09-08-2009 om 12:46

Wil40

Nou, vooruit, dan doe je op díe dagen een onderbroek aan

Tirza

mirreke

mirreke

09-08-2009 om 14:24

Geen mening over een ander

maar ikzelf zou het nooit doen. Ik voel me gewoon niet lekker zonder onderbroek, en in een rok zou ik dat helemaal nooit doen, zo bloot. In een broek kan ik me dat nog enigszins voorstellen, alhoewel ik dat nogmaals dus nooit zou doen. Wel thuis, 's ochtends een joggingbroek aan als ik uit bed kom en nog lekker wil hangen, maar als ik echt aangekleed ben is dat altijd met onderbroek.
En een jong meisje zonder onderbroek in een (kort) rokje, mwah, dat zou ik ook niet goed vinden. Als ik denk aan dochterlief, die moet op de fiets, de bus in en uit met van die hoge treden, op school trappen op en af, bij vrienden voor- of achterop de fiets, loungen in het park, nee, dat zou me niet lekker zitten, en ik vind het ook wel een bepaalde boodschap uitstralen. In een broek zit ik daar minder mee, ik vind zo'n boven de broekriem uitstekende onderbroekrand (of nog erger, die hengsels van zo'n string, maar die draagt ze gelukkig -nog- niet) heel erg lelijk staan. Maar voor mij hoort een onderbroek er gewoon bij.

yelle

yelle

09-08-2009 om 15:14

Uitgesloten!

Heb zelf een dochter van 13.Mag er niet aan denken dat ze zonder slibje naar school zou gaan.Maar,ben er vrij gerust in,dat ze dit zeker nooit zal doen.Zoiets toelaten?uitgesloten!

yelle

yelle

09-08-2009 om 15:27

Een beetje fatsoen aub.

Het gaat er hier toch ook niet om wat men leuk en spannend vindt.Inderdaad doet iedereen wat men zelf wil en waar men zich het best in voelt,maar om zo te gaan rondlopen...
Ik blijf erbij dat het helemaal niet netjes en proper is.Waar is de mens zijn eigenwaarde naartoe trouwens.
Leven we eerdaags terug in de oertijd?
Waarop eindigd zoiets uiteindelijk he?Gaan we het weldra ook gewoon vinden om ook nog andere kledingsstukken thuis te laten?

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2009 om 15:43

Tirza

Ik zou dan ook nooit met mijn schoenen op een bureaustoel gaan staan. Ik denk inderdaad aan de volgende. Dat is ook de les die mijn kinderen meekregen in de trein en bus. 'Niet met je schoenen op de andere bank, het hoort niet, een ander zit er weer met een witte broek op en wil geen vlekken.'
Ik denk ook dat iedereen anders reageert op inlegkruisjes. Ik merk geen verschil met zónder. Het is ook een beetje afhankelijk van het merk. Alldays/Allways gebruik ik om die reden niet. Ik voel me er veel prettiger bij als ik het gebruik en ik hoef niet élke dag een schone broek aan want hij ruikt na een dag nog fris (echt waar). Maar dat ben ik, ik kan het een ander moeilijk kwalijk nemen als zij geen inlegkruisje gebruikt, maar ik hoop toch echt dat er in ieder geval een onderbroek én rok/broek tussen collega en stoel zit. Een mannelijke collega heeft geen last van afscheiding. Mocht de beruchte laatste druppel in zijn broek verdwijnen zit hij daarmee niet op de stoel en een flinke scheet gaat hoop ik niet gepaard met bruine spetters, maar slechts met gas. Even luchten en dat is weer weg. Vrouwen laten vast ook wel eens windjes op hun stoel, maar dan ongemerkt.

tonny

tonny

09-08-2009 om 16:42

Ik geloof er gewoon geen barst van

zeker niet met dat plaatje wat het AD erbij plaatst. Het is pure sensatie.

En strings beginnen aardig uit te raken naar mijn idee, die zie je al wat minder. Boxers worden nu vaker gedragen.

Tonny

Vic

Vic

09-08-2009 om 19:34

An200

Ik vind het wel weer typisch dat uitgerekend jij met deze vraag komt. En dat je vervolgens gaat vragen hoe wij daarmee omgaan als het 13-jarigen betreft. Waarom wil jij in ieder draadje vertellen hoe fijn bloot jullie thuis altijd rondlopen? En dat visite dat ook doet, en als ze niet durven wel even over de streep geholpen worden. Ik vind het erg vreemd, en krijg er een heel vervelend gevoel bij.

Vic?

Wat bedoel je met die opmerkingen richting An200?
of heb ik iets gemist?

Vic

Vic

09-08-2009 om 21:25

Sus-anne

Het valt me alleen op, en ik kreeg het gevoel dat ze zit te 'vissen' naar spannende verhalen.

Tirza G.

Tirza G.

09-08-2009 om 23:10

Draadje gemist denk ik sus-anne

Een paar weken terug liep er een draadje met An200 in een progressieve hoofdrol, die ons voorhield dat wij preutse dames waren die onze kinderen belemmerden in hun (naakte) zelfzijn.

Tirza

Tirza

Dat draadje heb ik inderdaad gemist,vandaar dat ik de opmerking van Vic niet begreep.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2009 om 22:45

Welles nietes over inlegkruisjes

Ik denk dat inlegkruisjes zo´n persoonlijke keuze zijn dat je niet voor elkaar kunt beoordelen of het goed of slecht is. Ík zou ze niet willen missen. Na een dag zonder inlegkruisje is een slipje niet schoon meer, de ene dag misschien schoner of viezer dan de andere dag, maar wat er dan in het slipje verdwijnt gaat met inlegkruisje in het inlegkruisje en ik vind dat voor míj wel zo schoon. Ik heb niet de indruk dat ik met inlegkruisjes de situatie vererger, totaal niet eigenlijk.
Mijn dochter heeft ook altijd boxers aan. Sinds Pieces in de stad is hebben ze er een trouwe klant bij

Tirza G.

Tirza G.

12-08-2009 om 23:48

Behalve een keuze

is er ook nog zoiets als wetenschap. Het is aangetoond dat inlegkruisjes de afscheiding bevorderen/vermeerderen. Dat komt door hun pri-ma absorberende werking, je krijgt een beetje een "vulpen op een kladblok"-idee. Bovendien vergroten inlegkruisjes (door hun synthetische onderlaag die niets doorlaat) de kans op allerlei enge dingen, omdat het daar zo lekker zit te broeien. Al die "viezigheid" die jij in je inlegkruisje aantreft, zit daar uren en uren in een lekker warm milieu en het kan geen kant op. In een gewone katoenen slip "slaat" het door naar wasemt het uit.
Dus als ik het goed begrijp draag je een slip om je broek schoon te houden en een inlegkruisje om je slip schoon te houden? Is het dan niet efficienter om het inlegkruisje in je broek te plakken?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2009 om 01:49

Dat zou ik kunnen doen

Ik kan mijn stoel er ook mee volplakken
Maar juist dat uitwasemen baart me zorgen. Ik hou dat liever tegen, ook omdat ik geen zin heb om élke dag een andere broek aan te moeten trekken. Maar jij mag wasemen hoor, dat is jouw keus.

Haha kaaskopje

ik zie je al zitten met een stoel volgeplakt met inlegkruisjes
overigens,mijn huisarts is ook anti- inlegkruisje,volgens hem veroorzaakt het vaak vele problemen,zoals Tirza uitlegde.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

13-08-2009 om 10:33

Iets plastischer uitgedrukt

Een inlegkruisje bestaat globaal uit chemisch gebleekte papierpulp, plastic en lijm. En dat druk je de hele dag tegen je vagina, die gevoelig is voor allerlei subtiele invloeden. Geen wonder dat de boel gaat lekken en broeien.

Afgezien van het medische bezwaar (dat objectief is vastgesteld) vind ik er ook een gevoelsmatig en principieel bezwaar aan zitten. Inlegkruisjes dragen bij aan het beeld van de vrouw als wezen dat van de wieg tot het graf lekt en drupt en luiers en inlegdoekjes nodig heeft. Jakkes. Meisjes krijgen de indruk dat het zo hoort, dat je vies en onhygienisch bent als je ze niet gebruikt.

Tirza G.

Tirza G.

13-08-2009 om 12:29

Wellicht

Helpt het als je 1 of 2 keer per dag van slip wisselt. Niets geeft zo'n fris gevoel als een frisse slip aan de bip(s)!

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

13-08-2009 om 12:31

Dat uitwasemen

Dat lijkt jou nu enorm goor, omdat je gewend bent geraakt aan een behoorlijke afscheiding - immers, dat zie je in dat inlegkruisje. Je moet er niet aan denken dat dat in je onderbroek gaat liggen wasemen. Maar: die hoeveelheid wordt juist in stánd gehouden én vermeerderd door het inlegkruisje. Eigenlijk heb je helemaal niet zoveel afscheiding.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2009 om 13:30

Nee tirza

Ik ben niet gewend aan veel afscheiding, hoe kom je daar nou bij. Ik denk dat het bij mij net zo schoon, minder schoon verloopt als ieder ander zonder inlegkruisje. Geloof het of niet. Sommige dagen blijft alles kurkdroog, rond de ovulatie is er meer te zien en voorafgaande van de menstruatie soms ook. En als ik ongesteld wordt ben ik maar wat blij dat ik een inlegkruisje in heb anders weet je het wel. Ik vind het onplezierig om wat dan ook in mijn onderbroek te krijgen met het risico dat mijn overkleren ook niet helemaal fris blijven. In een draadje met een vraag over incontinentiemateriaal verraste het aantal reacties mij. Het wordt vaker gebruikt dan ik dacht. Ik heb een inlegkruisje, als er zo héél af en toe een drupje urine vandoor gaat komt dat in het inlegkruisje en niet in mijn broek.
Ik schaar dit onderwerp bij 'wel een tampon, of niet'. Het is heel erg persoonlijk waar je je prettig bij voelt.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2009 om 13:35

Ben toch benieuwd of andere vrouwen

die inlegkruisjes dragen het eens zijn met het verhaal dat het meer gaat lekken en broeien door gebruik van het inlegkruisje. Het is mij echt om het even. Uit ondervinding laat ik Allways/-days wel voor wat het is. Ik ben opgegroeid zonder inlegkruisjes en was echt blij met de uitvinding.

Vic

Vic

13-08-2009 om 13:38

Eens met kaaskopje

Ik ben het in grote lijnen wel eens met Kaaskopje. Je hebt niet elke dag dezelfde hoeveelheid afscheiding. Soms helemaal niets, en in de periode rond de eisprong zou ik zomaar een slakkenspoor kunnen achterlaten. Om dat te voorkomen gebruik ik tijdens die dagen wel een inlegkruisje. Omdat ik ook de nadelen heb gelezen, en daar zit óók wat in, wil ik niet elke dag een inlegkruisje gebruiken. En misschien verschilt het ook wel per vrouw en heeft niet iedereen een paar dagen in de maand dat de hoeveelheden echt niet zomaar uitwasemen.

Tirza G.

Tirza G.

13-08-2009 om 14:36

Maar waarom

trek je dan niet gewoon na een paar uur een schone onderbroek aan? Ook al merk je het nu niet direct, een inlegkruisje is hoe dan ook slecht voor het milieu van/rond je vagina.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2009 om 14:43

Slakkenspoor

Ik zocht naarstig naar een juiste omschrijving en jij geeft 'm)

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2009 om 14:51

Dus tirza

stél dat het zo erg zou zijn dat ik me door de dag heen moet verschonen dan moet ik dus onderbroek meenemen naar mijn werk en me op de wc omkleden. Man o man, daar is niet eens ruimte voor in dat kleine wc hokje. Nee hoor, dan toch maar een schoon inlegkruisje. Misschien ben ik ook gewoon lui. Ik heb niet zoveel kleren en heb geen zin om elke dag een andere broek aan te trekken. Ik doe zeker twee dagen met dezelfde broek. Daarnaast heb ik ook geen zin om af te wachten wat de dag me gaat brengen. Hup zo'n inlegding erin dus, hoef ik me daar niet druk om te maken.
Mijn dochters zijn dus met mijn voorbeeld opgegroeid en gebruiken ook inlegkruisjes, maar gezien wat ik aantref in de wasmand lang niet altijd. Ze mogen het helemaal zelf weten.

Prulletje

Prulletje

13-08-2009 om 16:25

En verder

Inlegkruisjes op de fietszadels, op de autostoel. Een kussentje met inlegkruisjes voor de stoelen op het werk en in de trein. Ik zie het al helemaal voor me...

Prulletje

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2009 om 16:33

Prulletje

Ik zie een gat in de markt: het inlegkruiszadeldekje!

tonny

tonny

13-08-2009 om 22:41

Wat ik veel vervelender vind!

transpiratie in je liesstreek. Heeft iemand daar nog een leuke tip voor? Ik heb daar vroeger werkelijk nooit last van gehad, maar nu gebeurt het geregeld dat ik met natte vlekken in een zomerbroek loop.

Inlegkruisjes vind ik vooral handig als je misschien vandaag misschien morgen ongesteld wordt.

Verder prefereer ik een simpele slip zonder toevoegingen, desnoods twee broekjes over elkaar (dat heb ik in een jeugdiger fase geregeld gedaan, mijn man plaagde me ermee).

tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.