Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Legitmatieplicht

Ik heb dit vandaag besproken met mijn collega. Haar gezin wordt bij de grens met Duisland elke keer wel aan de kant gezet met de auto. 

Controleren op het dragen van een hoofddoek?

https://www.n-va.be/nieuws/europa-maakt-eindelijk-werk-van-digitale-grenscontrole

Na jaren van stilstand is er een politiek akkoord over de invoering van het Europese Entry/Exit System (EES).
...

Het inreis-/uitreissysteem vervangt de ouderwetse paspoortstempel door een digitale registratie van wie de Schengenzone binnenkomt of verlaat. Ook worden gezichtsscan en vingerafdrukken van niet-EU-reizigers opgeslagen, om identiteitsfraude te voorkomen. Zo kan Europa eindelijk optreden tegen zogeheten overstay – mensen die langer blijven dan hun visum toelaat.

“Het systeem werd al beloofd na de aanslagen van 2015 en 2016, maar bleef jarenlang hangen in technische chaos”, zegt Kanko.

...

Duitsland, Frankrijk en Nederland moeten hun voorbereiding nog afronden.

“Het is nu aan de lidstaten om hun verantwoordelijkheid op te nemen”, besluit Kanko. “Europa wacht al te lang op deze stap naar meer veiligheid en orde aan de buitengrenzen.”

Man van de week met ons omgebouwde camper busje naar Duitsland om te tanken en wat boodschappen 
Had jongste puber mee en ze werden aangehouden 
Man had id kaart van kind niet bij zich, maar na wat heen en weer kletsen en zoon verschillende vragen gesteld te hebben mochten ze gewoon door rijden 

Mijn zoon van 14 is vandaag gecontroleerd toen hij met ongeveer zijn hele voetbalteam een ijsje had gehaald en dat op een pleintje op at. Op dat plein schijnt een samenscholingsverbod te zijn (wist niemand, ik ook niet en kom er regelmatig). Een van de jongens hd geen ID bij zich, maar die moest toch echt zijn ouders bellen om hem te komen brengen.

Poezenmeisje schreef op 25-05-2025 om 22:14:

Vrijdag een megacontrole bij de Duitse grens (Oldenzaal-Bad Bentheim). Nog nooit zoveel politie gezien.

Surprise, we mochten wéér direct doorrijden. Deze keer met de auto.

Daar heb ik ook 1x me moeten identificeren, verder altijd door. Vrijdag bij Gronau geen politie oid gezien en bij Nordhorn ook nog nooit. (Ga dan altijd de overgang bij Denekamp, bij de xxlutz). Ik heb er geen probleem mee, laat ze maar lekker controleren!

Hoe meer controle hoe beter.

Poezenmeisje schreef op 02-06-2025 om 07:13:

Hoe meer controle hoe beter.

Denk je er nog steeds zo over wanneer je elke keer dat je de grens over gaat uren in de file staat? 

Ja. 
Als ik dat niet wil, dan gewoon niet de grens over.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.