Moeder van een brugklasser
14-11-2011 om 09:21
Lunch vergeten
Mijn 12-jarige dochter is vanmorgen niet zo lekker weg gegaan. Ze liep te mopperen omdat ik iets had gezegd over gepoetste tanden en haar fietslicht wat aan moest vanwege de mist. Toen ze weg was, kwam ik erachter dat haar lunch nog op het aanrecht lag, met haar telefoon ernaast. Heel vervelend ;-(
Het is zeker not done om in zo'n geval de school te bellen (grote school, 1200 leerlingen) en de boterhammen bij de concierge te brengen?

Puck
15-11-2011 om 09:45
Beterschap vic
Jeetje, dat is schrikken. Ik ken het gevoel maar al te goed. In het brugjaar ben ik 2x door school gebeld dat Puckoudste toch enigzins in de kreukels lag en of ik hem kon ophalen om met hem naar de dokter te gaan omdat de ambulance vond dat dat wel kon en hij niet met de ambu mee hoeft. Zodra ik op mijn werk nu een telefoontje van school krijg (kind was laatst ziek en wilde naar huis, niets ernstigs) en ik hoor de stem van de concierge, dan heb ik adrenaline sky-high.
Dat verwarde na een flinke hersenschudding herken ik helemaal. Ik hoop dat je dochter vandaag weer mee naar huis mag en van de schrik kan bekomen. Gelukkig hoef jij je niet schuldig te voelen dat het kwam omdat ze niet gegeten had, dat heeft je dochter mooi zelf opgelost.
Beterschap.

Yura
15-11-2011 om 12:02
Jeetje
Zo dat is schrikken. Daar ben ik toch ook regelmatig bang voor met 1 in de brugklas en 1 in de tweede. Vorig jaar werd ik gebeld door de mentor van oudste en ze klonk zo serieus dat gelijk mijn hart in de keel zat, maar ze wilde alleen maar zeggen dat zoon zijn citotoets voor spelling heel slecht had gemaakt. Ik was zo opgelucht. In ieder geval beterschap gewenst voor je dochter Vic. Brood nabrengen doe ik niet, maar gymtas is nu 2x gebeurd, 1x in de brugklas en 1x in de tweede. Ik krijg dan een telefoontje of ik de tas kan brengen, dan geef ik hem aan de concierge. Vorige week moest zoon naar de dokter, maar ze hadden sportdag, dus ik kon niet zeggen van ik kom je na het derde uur halen ofzo. Ik had gezegd dat hij op een bepaalde tijd buiten moest staan of dat ik anders de sporthal binnen zou lopen en heel hard zijn naam in verkleinde vorm zou roepen. Het was blijkbaar niet afschrikwekkend genoeg, want hij stond er niet. Heb toch mijn dreigement maar niet uitgevoerd. Heb nog even gewacht en toen naar binnen gelopen, daar zag ik wat bekenden van de voetbal en die hebben zoon voor mij gezocht. Vonden ze ook helemaal niet raar hoor, want terwijl er al 2 aan het zoeken waren kwam er weer een vriendje langs die mij enthousiast groette en zelf al vroeg of hij mijn zoon misschien even moest zoeken.

Vic
15-11-2011 om 13:40
Ze is weer thuis
Het gaat nu wel weer redelijk met haar. Ze heeft wel veel pijn van haar arm, en spierpijn, en heeft slecht geslapen vannacht, maar gelukkig moppert ze er ook alweer behoorlijk over Ik heb vanmorgen haar fiets opgehaald van het politiebureau. Op het eerste gezicht leek het alleen wat lakschade, maar als je erachter staat en langs de fiets kijkt, blijkt die compleet omgebogen te zijn. De auto reed 50, dus dat geeft natuurlijk een enorme klap. Ook aan zo'n meisjeslijfje. Volgens de tegenpartij is ze bovenop de auto gekomen en heeft ze met haar schouder de voorruit gebroken. Het had allemaal veel slechter kunnen aflopen.

Vic
15-11-2011 om 14:35
De breuk, of eigenlijk is het een deuk/scheur, zit net onder haar schoudergewricht, dus dat kan alleen maar met rust genezen. Gelukkig niet haar schrijfarm. Vanmorgen heb ik op het politiebureau het proces-verbaal gelezen (mocht eigenlijk niet De automobilist en een getuige verklaren allebei dat dochter 'uit het niets' de weg op reed. Ik heb daar zo mijn twijfels bij. Op de bewuste plek is het fietspad opgebroken en afgesloten, dus er staan allemaal alarmborden om fietsers te laten oversteken. Plus dat het naast een school is, dus als je daar als automobilist rijdt moet je gewoon extra opletten. Het was ook nog om 15.30 uur (dus schooltijd), en op klaarlichte dag, dus als je dan achter een fietser aan rijdt moet je die zien en er rekening mee houden dat ze de weg over schieten.
Pfff en dan te bedenken dat ik altijd van het laconieke soort ben. Ik heb al regelmatig bruggermoeders gerust gesteld en gezegd dat er maar heel weinig ongelukken gebeuren

Temet
15-11-2011 om 22:09
Cobi
Dreigen met het achternabrengen van voornoemde bammetjes is vermoedelijk al voldoende om zijn eetpatroon te wijzigen.
Groeten,
Temet

Vic
15-11-2011 om 22:33
Sini
Staat dat stukje ook online? Ik heb gegoogeld, maar kon alleen iets vinden over een ongeval op de Zandvoortselaan. Het is in Bennebroek gebeurd.

Vic
16-11-2011 om 10:32
Ja, ik zag ook nog iets over een 22-jarige fietsster. Dat is dus ook niet die van mij. Het was inderdaad op de Rweg.

Vic
16-11-2011 om 12:50
Oh ja
Ik had het bericht nog niet gelezen Ook suf, dat ze daar dan een fout in maken.

Lizelot
16-11-2011 om 14:04
Vic,
Wat is dat schrikken!!!!Ik las ook over je dochter bij gezondheid,wat akelig moet dat geweest zijn,dat ze alles kwijt was.Fijn dat het al beter gaat!!!