Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Mee bemoeien of niet....?


Kimdekim schreef op 25-04-2023 om 16:39:

[..]

Nee er staat ergens in deze situatie geholpen door moeder alsof ik haar in een minirok op de Wallen heb afgezet. Ik heb haar gewoon naar een samenzijn gebracht, waar ik de jongens gesproken heb, waar ik de plek heb gezien waar ze was. Bij mensen met wie ze vaker omging.

Ik lig helemaal dubbel.

De wallen vallen best mee.
Met een minirok op de tippelzone wordt het een ander verhaal.

Hoewel, ik weet niet waar die jongens wonen...

Kimdekim

Kimdekim

25-04-2023 om 17:46 Topicstarter

haarklover schreef op 25-04-2023 om 17:26:

De wallen vallen best mee.
Met een minirok op de tippelzone wordt het een ander verhaal.

Hoewel, ik weet niet waar die jongens wonen...

Hahaha een nette villawijk in een klein dorp.  Wordt volgens mij niet echt getippelt maar je weet nooit

Uiteindelijk verworden discussies hier al gauw.
Je vraag was: is het een goed idee om contact met de ouders van de jongens op te nemen. Het algemene antwoord hier lijkt te zijn: nee.
Dan het nare gevoel van je dochter. Ze zou er met de jongens eens over kunnen praten, elk afzonderlijk. Maar 15-jarigen zijn niet zo wijs, dus waarschijnlijk hebben die jongens dat allemaal niet zo doordacht en vonden ze het een leuk geintje. Die jongen 1 waar ze eerst wat mee had klinkt wat wraakzuchtig, ik zou daar uit de buurt blijven als ik haar was. Eigenlijk bij alle 4 wel. Er zijn vast wel meer leuke jongens.

Kimdekim

Kimdekim

25-04-2023 om 22:23 Topicstarter

Nee we gaan de ouders ook niet bellen.  Het is wel goed zo. Er is niks gebeurd en ze weet nu wat voor vlees ze in de kuip heeft. 

Kimdekim schreef op 25-04-2023 om 22:23:

Nee we gaan de ouders ook niet bellen. Het is wel goed zo. Er is niks gebeurd en ze weet nu wat voor vlees ze in de kuip heeft.

Sorry Kim maar ik blijf toch wat benieuwd of je nu zelf ook wat meer weet over welk vlees je in de kuip hebt? Ben je wat wijzer geworden? 
Het gaat echt om de combinatie van zaken. Je vindt het zelf onveilig om haar in de avond met een vriendin daar op straat te hebben. Ikzelf vind dat niet snel trouwens maar dat staat er los van, jij dus wel. Maar dan zorg je er toch ook voor dat je wat vertrouwen hebt in de mensen waar ze naar toe gaat? Deze jongen had zich al onbetrouwbaar getoond. Voor mij geen reden om hem te wijken ofzo maar om je daar afhankelijk van op te stellen blijf ik toch wat bijzonder vinden. 

Anderen vergelijken deze gebeurtenis met een feestje maar dat is toch totaal anders, ben je veel minder afhankelijk van individuen etc. 

Kimdekim

Kimdekim

26-04-2023 om 04:28 Topicstarter

Pinokkio schreef op 26-04-2023 om 00:12:

[..]

Sorry Kim maar ik blijf toch wat benieuwd of je nu zelf ook wat meer weet over welk vlees je in de kuip hebt? Ben je wat wijzer geworden?
Het gaat echt om de combinatie van zaken. Je vindt het zelf onveilig om haar in de avond met een vriendin daar op straat te hebben. Ikzelf vind dat niet snel trouwens maar dat staat er los van, jij dus wel. Maar dan zorg je er toch ook voor dat je wat vertrouwen hebt in de mensen waar ze naar toe gaat? Deze jongen had zich al onbetrouwbaar getoond. Voor mij geen reden om hem te wijken ofzo maar om je daar afhankelijk van op te stellen blijf ik toch wat bijzonder vinden.

Anderen vergelijken deze gebeurtenis met een feestje maar dat is toch totaal anders, ben je veel minder afhankelijk van individuen etc.

Ik begrijp niet zo goed wat je nog wil weten. Natuurlijk gaat ze nooit meer naar die jongens.  Maar ze had dus al vaker met hen afgesproken en daarvoor was het gewoon leuk. Dan kan je toch niet verwachten dat dat ineens omdraait. Wat kan je er verder nog aan doen? 

Ik ben het wel eens met een aantal mensen dat jij erg veel details kent over de precieze gang van zaken. Alsof je er zelf bij was. Ik denk dat daar de twijfels over of jij niet je dochter bent vandaan komen. Mijn ouders wisten vroeger echt niet precies wie allemaal wat gedaan en gezegd had als wij met vrienden waren chillen/feesten. 

En nee, ik denk niet dat de situatie helemaal te voorkomen was geweest, want als iemand je uitnodigt hoef je wat mij betreft geen rekening te houden met de mogelijkheid dat diegene je na een half uur weer op straat zet. Maar de omgangsvormen binnen haar vriendenkring staan zo ver af van die van mij, dat ik het daar wel over zou hebben.
Ik snap dat jongeren loyaal zijn aan hun vrienden, maar als die dingen flikken die echt niet kunnen dan moet je daar ook wat van kunnen zeggen zonder dat het meteen ruzie wordt. Kan dat niet, dan moet je je afvragen of dat wel een leuk persoon is om vrienden mee te zijn.

Kimdekim

Kimdekim

26-04-2023 om 12:37 Topicstarter

MamaE schreef op 26-04-2023 om 11:53:

Ik ben het wel eens met een aantal mensen dat jij erg veel details kent over de precieze gang van zaken. Alsof je er zelf bij was. Ik denk dat daar de twijfels over of jij niet je dochter bent vandaan komen. Mijn ouders wisten vroeger echt niet precies wie allemaal wat gedaan en gezegd had als wij met vrienden waren chillen/feesten.

En nee, ik denk niet dat de situatie helemaal te voorkomen was geweest, want als iemand je uitnodigt hoef je wat mij betreft geen rekening te houden met de mogelijkheid dat diegene je na een half uur weer op straat zet. Maar de omgangsvormen binnen haar vriendenkring staan zo ver af van die van mij, dat ik het daar wel over zou hebben.
Ik snap dat jongeren loyaal zijn aan hun vrienden, maar als die dingen flikken die echt niet kunnen dan moet je daar ook wat van kunnen zeggen zonder dat het meteen ruzie wordt. Kan dat niet, dan moet je je afvragen of dat wel een leuk persoon is om vrienden mee te zijn.

Mijn dochter is ook heel open.  Ik weet veel van haar leven en ook van dat van haar vriendinnen. Misschien juist omdat ik vooral probeer te luisteren zonder meteen een oordeel te vellen. Ik vind niet veel raar.  Haar beste vriendin was laatst haar sleutel vergeten en dan belt ze mij op of ik thuis ben en komt ze hier thee drinken een huiswerk maken,  terwijl mijn dochter nog op school zit.  Ik vind dat fijn. Dat ik daardoor 15 lijk is prima.  

Kimdekim schreef op 26-04-2023 om 12:37:

[..]

Mijn dochter is ook heel open. Ik weet veel van haar leven en ook van dat van haar vriendinnen. Misschien juist omdat ik vooral probeer te luisteren zonder meteen een oordeel te vellen. Ik vind niet veel raar. Haar beste vriendin was laatst haar sleutel vergeten en dan belt ze mij op of ik thuis ben en komt ze hier thee drinken een huiswerk maken, terwijl mijn dochter nog op school zit. Ik vind dat fijn. Dat ik daardoor 15 lijk is prima.

Als jullie daar beide blij mee zijn prima, maar exact weten wie wat wanneer zei en deed vind ik toch niet zo gezond. Pubers hebben een eigen leven en als ouder maak je daar wel deel van uit, maar voor een deel ook niet.
Weet zij ook alles wat jij met je collega's en vriendinnen bespreekt?

Kimdekim

Kimdekim

26-04-2023 om 12:42 Topicstarter

MamaE schreef op 26-04-2023 om 11:53:

Ik ben het wel eens met een aantal mensen dat jij erg veel details kent over de precieze gang van zaken. Alsof je er zelf bij was. Ik denk dat daar de twijfels over of jij niet je dochter bent vandaan komen. Mijn ouders wisten vroeger echt niet precies wie allemaal wat gedaan en gezegd had als wij met vrienden waren chillen/feesten.

En nee, ik denk niet dat de situatie helemaal te voorkomen was geweest, want als iemand je uitnodigt hoef je wat mij betreft geen rekening te houden met de mogelijkheid dat diegene je na een half uur weer op straat zet. Maar de omgangsvormen binnen haar vriendenkring staan zo ver af van die van mij, dat ik het daar wel over zou hebben.
Ik snap dat jongeren loyaal zijn aan hun vrienden, maar als die dingen flikken die echt niet kunnen dan moet je daar ook wat van kunnen zeggen zonder dat het meteen ruzie wordt. Kan dat niet, dan moet je je afvragen of dat wel een leuk persoon is om vrienden mee te zijn.

Die omgangsvormen staan ook ver af van die van mij (en van mijn dochter). Dit is echt niet normaal in haar vriendengroep hoor.  Daarom kon ze er ècht niet bij dat dit gebeurde.  Ik snap het zelf ook niet helemaal.  Jongen 1 probeert nu op allerlei manieren weer in contact te komen en excuses te maken.  Dochter wil dit absoluut niet dus dat gaat niet gebeuren, maar ik vraag me dan echt af wat die jongen dan verwachtte? 

Kimdekim

Kimdekim

26-04-2023 om 12:45 Topicstarter

MamaE schreef op 26-04-2023 om 12:41:

[..]

Als jullie daar beide blij mee zijn prima, maar exact weten wie wat wanneer zei en deed vind ik toch niet zo gezond. Pubers hebben een eigen leven en als ouder maak je daar wel deel van uit, maar voor een deel ook niet.
Weet zij ook alles wat jij met je collega's en vriendinnen bespreekt?

Nee. Ik weet ook niet alles wat zij met haar vrienden en vriendinnen bespreekt en dat hoeft ook niet.  Maar ik heb na dit gebeuren natuurlijk wel met 2 boze pubers een half uur in de auto gezeten.  En dan zeggen ze dus veel.  Daarnaast zegt mijn dochter echt alleen maar wat ze kwijt wil.  Het is niet dat ze elke dag een verslag af moet leggen over haar sociale contacten.  Jij kan dat niet gezond vinden, ik vind dat fijn.  Ze weet dat ze bij me terecht kan.  

MamaE schreef op 26-04-2023 om 12:41:

[..]

Als jullie daar beide blij mee zijn prima, maar exact weten wie wat wanneer zei en deed vind ik toch niet zo gezond. Pubers hebben een eigen leven en als ouder maak je daar wel deel van uit, maar voor een deel ook niet.
Weet zij ook alles wat jij met je collega's en vriendinnen bespreekt?

Dat is een opvoedstijl die, denk ik, heel goed werkt bij pubers. Het is een stijl die je ligt of niet. Het is heel warm en liefdevol. Dus om te zeggen dst ie niet gezond is, is wel wat extreem. Ik zou zelf meer van die opvoedstijl willen hebben maar ik weet niet of dat hier zou werken. 

Kimdekim

Kimdekim

26-04-2023 om 12:52 Topicstarter

Philou schreef op 26-04-2023 om 12:45:

[..]

Dat is een opvoedstijl die, denk ik, heel goed werkt bij pubers. Het is een stijl die je ligt of niet. Het is heel warm en liefdevol. Dus om te zeggen dst ie niet gezond is, is wel wat extreem. Ik zou zelf meer van die opvoedstijl willen hebben maar ik weet niet of dat hier zou werken.

Het moet ook bij het kind passen.  Mijn zoon voelt zich er heel ongemakkelijk bij als ik alles zou weten.   Hij is veel meer gesloten.  Die ruimte heeft hij ook.  Hij hoeft niks met me te bespreken maar weet dat hij wel bij me terecht kan. Hij maakt er alleen veel minder gebruik van. 

Ja oké, niet gezond was misschien te hard gezegd. Dat ze bij jou terecht kan is prima, heel fijn en heel goed. Maar in je eerdere topic wist je ook al precies wat en hoe veel ze dronk op een feestje en volgens mij ook van haar vrienden en vriendinnen. 
Van mij hoeft dat niet zo. Dat is voor mijn gevoel net too much.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.