Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Mijn vriend heeft ruzie met mijn zoon


Moederkareltje schreef op 10-03-2024 om 18:35:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Tis slechts een tip. Dat het jou of andere forumleden niet past dat mag. Tips zijn voor TO. Zij kan filteren uit alles wat ze wil.

Daar heb je helemaal gelijk in en ik geef daarop weer mijn visie zoals dat gaat op een forum. TO kan en mag zelf filteren inderdaad.

ik heb echt geen zin in seks met iemand die de sfeer zo op hoogspanning zet. Wat een manipulatie. Gewoon als gelijkwaardige volwassenen een gesprek over nu en de toekomst. 

Lekker wegblijven hier Elvis,los het zelf op met je partner en zoon.Snap niet dat je dit op een forum denkt op te lossen.Je krijgt alleen maar negatieve reacties hier.Misschien beter een gezinscoach?

Doemijdieglazenbol schreef op 10-03-2024 om 20:09:

ik heb echt geen zin in seks met iemand die de sfeer zo op hoogspanning zet. Wat een manipulatie. Gewoon als gelijkwaardige volwassen een gesprek over nu en de toekomst.

Echt zo kinderachtig om seks in te zetten. 

Nick90 schreef op 10-03-2024 om 20:36:

[..]

Echt zo kinderachtig om seks in te zetten.

Achja frame een eind weg

ik kreeg vorige week een brief van het cbs. Uitnodiging voor een enquête ivm een onderzoek naar hoeveel mensen in aanraking komen met vormen van agressie. 
Er werden ook vragen gesteld over het genegeerd worden. Ook dat is namelijk een vorm van agressie.
Ik heb daar ook mee te maken gehad in mijn jeugd. Dat duurde geen maand per keer maar ik heb daar zeker last van gehad. En nog soms. Confrontaties aangaan zijn moeilijk. Ik ga dat uit de weg. Kan daar niet goed mee omgaan. Ik had gewild dat er in mijn jeugd hulp was geweest. Niet om de betreffende ouder uit mijn leven te verbannen maar wel begeleiding voor de ouder en voor mij om dit gedrag om te buigen. 

MamaE schreef op 10-03-2024 om 18:06:

[..]

Zelfs als je 'een stapje te ver gaat' is een maand lang doodgezwegen worden ontzettend disproportioneel.

Het kind doet waarschijnlijk net zo hard mee aan het doodzwijgen he. Kan ook zijn dat kind weigert om sorry te zeggen oid. En laten we wel wezen, vriend is niet kinds vader en heeft dus ook geen verplichtingen naar dat kind toe, dus om nou te spreken over ernstige mishandeling vind ik veel te ver gaan. 

Nick90 schreef op 11-03-2024 om 10:15:

[..]

Het kind doet waarschijnlijk net zo hard mee aan het doodzwijgen he. Kan ook zijn dat kind weigert om sorry te zeggen oid. En laten we wel wezen, vriend is niet kinds vader en heeft dus ook geen verplichtingen naar dat kind toe, dus om nou te spreken over ernstige mishandeling vind ik veel te ver gaan.

Als je met een kind in één huis gaat wonen, heb je echt wel een zekere verantwoordelijkheid naar dat kind toe, ook als het niet van jou is. En de vriend is volwassen, daar horen ook bepaalde verantwoordelijkheden bij.

Nick90 schreef op 11-03-2024 om 10:15:

[..]

Het kind doet waarschijnlijk net zo hard mee aan het doodzwijgen he. Kan ook zijn dat kind weigert om sorry te zeggen oid. En laten we wel wezen, vriend is niet kinds vader en heeft dus ook geen verplichtingen naar dat kind toe, dus om nou te spreken over ernstige mishandeling vind ik veel te ver gaan

Kind is twaalf, wat is dat nou helemaal? En zelfs in volwassen relaties wordt 'stonewalling' doodzwijgen dus, aangemerkt als emotionele mishandeling. 

De ouder, in dit geval man, moet zich meer opstellen als een volwassenen. Het kind is pas 12. 

Lexus schreef op 11-03-2024 om 10:31:

[..]

Kind is twaalf, wat is dat nou helemaal? En zelfs in volwassen relaties wordt 'stonewalling' doodzwijgen dus, aangemerkt als emotionele mishandeling.

Je dacht serieus dat daar echte straffen voor werden uitgedeeld?

Nick90 schreef op 16-03-2024 om 19:29:

[..]

Je dacht serieus dat daar echte straffen voor werden uitgedeeld?

nee, dat beweer ik toch ook niet? Het is echter wel een kwalificatie van een toxisch element in een relatie ook bij volwassenen. Hier dient de stiefvader zich ook als een gezonde volwassene te gedragen, anders is het extra toxisch tegenover een kind.

Campanula schreef op 10-03-2024 om 13:01:

[..]

Begrijp ik. Maar helpt het TO om te schrijven dat ze niet zo f@##king afhankelijk moet zijn? Kan hoor, een wake-up call. Even de prioriteiten scherp krijgen. Misschien ligt het wel anders en heeft dat kind iets vreselijks gedaan. We need to talk about Kevin achtige toestanden. Of slechts een rol drop bij de zelfscan.

In de OP staat dat het om iets "super kleins" gaat. Maar ik denk dat er daar achter iets groters zit. 

Hoe is het nu bij jullie?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.