Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Moet ik me zorgen maken om tiener van 15 die een vriend van bijna 18 heeft?


EDIT: laat maar

Herfstappeltaart schreef op 27-09-2021 om 07:44:

Mensen.....het is weer iemand met een eerste topic en zes berichten op het forum......

Verrek ja. Ik vroeg me weliswaar meteen af in wat voor een wereld TO leeft en hoeveel ze dan zelf in leeftijd verschilt met de vader van haar kinderen ... maar dan geef ik ondanks die vragen toch een serieuze reactie 

huh ze schelen echt weinig!!

Ik had op mn 16e een vriendje van 24 en snapte jaren later pas dat mijn ouders zich zorgen maakte. Dus dan valt 18 nog wel mee.

Dat gezegd, mijn ouders maakten zich altijd zorgen, ook als ik omging met mensen van mijn eigen leeftijd. Zeker mijn vader, als een jongen maar naar me keek schoot hij al in de stress.

Maar, het feit dat je als ouder bezorgd bent betekent niet dat je zorgen terecht zijn, ik zie het meer als een bijwerking van het ouderschap. Je zou je niet zorgen móeten maken, maar ik snap dat je dat wel doet.

Leene

Leene

27-09-2021 om 10:10

Herfstappeltaart schreef op 27-09-2021 om 07:44:

Mensen.....het is weer iemand met een eerste topic en zes berichten op het forum......

Misschien ben ik erg naïef maar ik snap deze reactie niet goed... nog wel dat dit een fake vraag is want wat is nu eigenlijk het probleem, maar wat heeft het er nu mee te maken dat ze een eerste topic en zes berichten heeft.

Leene schreef op 27-09-2021 om 10:10:

[..]

Misschien ben ik erg naïef maar ik snap deze reactie niet goed... nog wel dat dit een fake vraag is want wat is nu eigenlijk het probleem, maar wat heeft het er nu mee te maken dat ze een eerste topic en zes berichten heeft.

Je geeft zelf het antwoord toch al? Speciaal aangemaakt account voor deze fakevraag.

Ik weet dat uiteraard ook niet zeker maar de vraag vind ik dusdanig vreemd dat dit wel in me opkomt..

Leene

Leene

27-09-2021 om 10:31

hmm maar ik heb in het verleden ook een account aangemaakt omdat ik echt een enorm probleem ervaarde met zoontje. Daarna pas gaan deelnemen aan het forum.. maar goed maakt niet uit, het is en blijft een bijzondere vraag

Je topictitel had ook kunnen zijn: moet ik me zorgen maken om puber van bijna 16 die een vriendje heeft van 17....

Ingrid1234

Ingrid1234

27-09-2021 om 12:37 Topicstarter

yette schreef op 27-09-2021 om 09:55:

[..]

Verrek ja. Ik vroeg me weliswaar meteen af in wat voor een wereld TO leeft en hoeveel ze dan zelf in leeftijd verschilt met de vader van haar kinderen ... maar dan geef ik ondanks die vragen toch een serieuze reactie

Ik snap het probleem niet. Ja ik ben inderdaad nieuw op het platform, nou en?

En op je (serieuze of niet) vraag: mijn man en ik schelen ook 2 jaar, maar wij hebben elkaar pas later ontmoet, toen we allebei al volwassenen waren. In deze situatie is dat anders.

Ingrid1234 schreef op 27-09-2021 om 12:37:

[..]

Ik snap het probleem niet. Ja ik ben inderdaad nieuw op het platform, nou en?

En op je (serieuze of niet) vraag: mijn man en ik schelen ook 2 jaar, maar wij hebben elkaar pas later ontmoet, toen we allebei al volwassenen waren. In deze situatie is dat anders.

Dat je nieuw bent is prima natuurlijk maar je vraag komt erg ongeloofwaardig op me over. Ten eerste het naar boven en onder afronden van de leeftijden zodat het verschil groter lijkt en ten tweede het verschil zelf. Wat peanuts is.

Ingrid1234

Ingrid1234

27-09-2021 om 12:41 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 27-09-2021 om 10:13:

[..]

Je geeft zelf het antwoord toch al? Speciaal aangemaakt account voor deze fakevraag.

Ik weet dat uiteraard ook niet zeker maar de vraag vind ik dusdanig vreemd dat dit wel in me opkomt..

Zoals ik al had gezegd: ja ik ben nieuw op het forum.

Ik las de artikels van site al wel eens, maar het forum ontdekte ik pas later. Nu dat het van pas komt heb ik een account aangemaakt.  Zo raar is dat toch niet?

Ingrid1234 schreef op 27-09-2021 om 12:41:

[..]

Zo raar is dat toch niet?

Dat niet maar je manier van schrijven wel.

Waarom de jongen ouder maken en je dochter jonger maken?

Ingrid1234 schreef op 27-09-2021 om 12:41:

[..]

Zoals ik al had gezegd: ja ik ben nieuw op het forum.

Ik las de artikels van site al wel eens, maar het forum ontdekte ik pas later. Nu dat het van pas komt heb ik een account aangemaakt. Zo raar is dat toch niet?

Zie mijn vorige post.

Ingrid1234

Ingrid1234

27-09-2021 om 12:44 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 27-09-2021 om 12:39:

[..]

Dat je nieuw bent is prima natuurlijk maar je vraag komt erg ongeloofwaardig op me over. Ten eerste het naar boven en onder afronden van de leeftijden zodat het verschil groter lijkt en ten tweede het verschil zelf. Wat peanuts is.

Het verschil zelf is (op latere leeftijd) zeker niet groot. Maar ik vraag me af of voor twee tieners dit niet anders zit. Hij zit in de 6de zij in de 4de. Volgend jaar gaat hij op kamers, begint hij aan zijn studie, zij blijft gewoon nog 2 jaar hier. Snap je? Dat er misschien verschil daar in zit?

Ingrid1234 schreef op 27-09-2021 om 12:44:

[..]

Het verschil zelf is (op latere leeftijd) zeker niet groot. Maar ik vraag me af of voor twee tieners dit niet anders zit. Hij zit in de 6de zij in de 4de. Volgend jaar gaat hij op kamers, begint hij aan zijn studie, zij blijft gewoon nog 2 jaar hier. Snap je? Dat er misschien verschil daar in zit?

Nou en? Nu is nu en later is later. Het zijn pubers, laat ze lekker hun gang gaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.