Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Moet ik me zorgen maken om tiener van 15 die een vriend van bijna 18 heeft?


Ingrid1234

Ingrid1234

26-09-2021 om 23:13 Topicstarter

Cookielover schreef op 26-09-2021 om 23:06:

Ik lees nu pas dat je vindt dat hij er niet raar uitziet??

Wat is dat nou weer voor achterlijke opmerking.

Nee, ik zei dat hij (omdat ik hem alsnog alleen van fotos ken) er niet appart uit ziet. Niet dat dat belangrijk is, maar soms kan iemand door zijn manier van kleden, haarstijl,etc een bepaalde slechte indruk geven, misschien onterecht, misschien niet. Maar dat geeft hij niet. Ik bedoelde voor zover ik hem gezien heb is het een normale jongen (niet dat je dat 100% kunt bepalen door fotos)

Nou, als hij een normale jongen lijkt en hij is toch ongeveer 2 jaar ouder, zou ik me echt enorme zorgen maken hoor, ik zou het maar verbieden bij je dochter. Het is vast een Grote Boze Jongen. 

Bijna al mijn vriendinnen hadden vriendjes die twee jaar ouder waren. Heel normaal lijkt me dat, zeker op deze leeftijd ivm emotionele ontwikkelingsniveau. 
Ik had zelf op die leeftijd een vriend van 8 jaar ouder. 

Moet je je zorgen maken? Yep. De kans is aanwezig dat ze seks gaan hebben, zonder het met jou te overleggen. Dus ik hoop maar dat  je natuurlijk wel alle zaken rondom anticonceptie goed uitgelegd hebt. 

En de kans bestaat dat hij haar hart breekt. Of zij dat van hem. Kan allemaal en doe je niets aan. Laat haar lekker. Zelfs met de meest strenge Viva norm is hij niet te oud voor haar en eigenlijk schelen ze nog niet eens twee jaar.  (voor de geïnteresseerden; leeftijd oudste/2 + 6= minimale leeftijd jongste in de relatie). 

Overigens zijn de niet raar uitziende jongens meestal wel degene die het hart breken, dus misschien moet je je toch echt daarover zorgen gaan maken. 

Waar maak je je nu echt zorgen over? Wat is het ergste dat er kan gebeuren? 
Nodig hem eens uit en wees gewoon geïnteresseerd in hem, ook als hij er wel ‘raar’ uit ziet. Wie weet moet je er nog 30 jaar mee vooruit 😉

Nee

Met mijn ervaring, eerste de beste "serieuze" relatie was ook mijn enige relatie. Daar zou ik me veel meer zorgen over maken.
Op die leeftijd zou het lang leve de lol moeten zijn.

Hij gaat met wat oudere tieners om... 
Hij is 18, hoeveel ouder kunnen die oudere tieners zijn? 

Nou, ik denk dat het feit dat hij een stuk langer is wel het ergst is hoor. En dan ook nog met leeftijdsgenoten optrekken. 
Als het nu een kleine jongen van 18 was geweest, die alleen maar met jongere kinderen omging, dan zou ik het goedkeuren. Maar nu, verbieden hoor! 

Meesje schreef op 27-09-2021 om 00:21:

Nou, ik denk dat het feit dat hij een stuk langer is wel het ergst is hoor. En dan ook nog met leeftijdsgenoten optrekken.
Als het nu een kleine jongen van 18 was geweest, die alleen maar met jongere kinderen omging, dan zou ik het goedkeuren. Maar nu, verbieden hoor!

En hoe wil je dat juist verbieden als ze elkaar elke dag op school zien  ?

Meegaan naar school?

Naar België verhuizen en kind thuisonderwijs geven?

De leerkrachten inseinen dat ze elkaar niet meer mogen ontmoeten? En dan uiteraard ook geen andere 17-jarige.

Maar wat is je probleem nu? De leeftijd van vriend of dat je dochter een zelfstandige (wellicht seksueel actieve) vrouw aan het worden is?

Leene

Leene

27-09-2021 om 07:36

als hij nu 3 jaar jonger was had ik het bijzonder gevonden. Alhoewel ik dat ook heb meegemaakt. Klasgenoot had vriendje uit de tweede en die zijn ook al 35 jaar bij elkaar

Mensen.....het is weer iemand met een eerste topic en zes berichten op het forum......

EsterInside schreef op 27-09-2021 om 02:56:

Maar wat is je probleem nu? De leeftijd van vriend of dat je dochter een zelfstandige (wellicht seksueel actieve) vrouw aan het worden is?

Dat laatste gok ik.

ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar zeker op die leeftijd werden meisjes "in mijn tijd" vrouwen en jongens waren echt nog kinderen. 

dus superlogisch dat je dan iemand zoekt die qua ontwikkeling een beetje bij je past. 

ga wel even het bloemetjes en bijtjes gesprek aan als je dat nog niet gedaan hebt....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.