Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Moet ik me zorgen maken om tiener van 15 die een vriend van bijna 18 heeft?


Maar je kunt toch niet al relaties van je dochter tegen gaan houden omdat het misschien ooit eens uit zal gaan? 

Raar verhaal allemaal.

Heel normaal op die leeftijd.
Ik was zelf net 15 en mijn vriend bijna 18. Inmiddels is hij mijn man en zijn we al 37 jaar samen. 
Tegenhouden doe je het sowieso niet. Mijn ouders waren het er ook niet mee eens, nou , wij zochten wel naar manieren om elkaar te zien hoor.

Uitgaan van de relatie en het verdriet erom kan op elke leeftijd. Ook dat kan je niet voorkomen. Zorg dat je er voor je kind bent als dat nodig is. En dat ze goed op de hoogte is van alle mogelijkheden tot anticonceptie. Leer haar dat haar nee nee moet blijven , dat ze niets tegen haar zin in gaat doen. En laat het verder los. Dat hoort bij het volwassen worden van je kinderen. Vertrouw erop dat je haar daar goed op voorbereid hebt.

Jesse_1 schreef op 27-09-2021 om 20:18:

Maar je kunt toch niet al relaties van je dochter tegen gaan houden omdat het misschien ooit eens uit zal gaan?

Precies dit. 

Ook wel lief trouwens: help, mijn dochter krijgt misschien volgend jaar liefdesverdriet. Dat is een kwestie van loslaten. De kans is nu eenmaal groot dat iemand vroeg of laat je dochters hart breekt. Daar doe je niets aan en je kunt het maar beter ook niet proberen te voorkomen. 

Maar ik ken het gevoel wel hoor. Loslaten valt soms écht niet mee. 

Biebel schreef op 26-09-2021 om 23:39:

Moet je je zorgen maken? Yep. De kans is aanwezig dat ze seks gaan hebben, zonder het met jou te overleggen.


Overleggen met je moeder of je seks mag gaan hebben.

Het moet niet gekker worden.

noemmijmaarsuus schreef op 29-09-2021 om 14:26:

[..]


Overleggen met je moeder of je seks mag gaan hebben.

Het moet niet gekker worden.

Bloem - Even aan mijn moeder vragen 


https://www.youtube.com/watch?v=n-1scbFZRpw




EsterInside schreef op 27-09-2021 om 21:42:

Raar verhaal allemaal.

vind je? ik lees een doodnormale liefhebbende moeder die "éven" het stapje moet zetten dat haar kleine meid een vrouw aan het worden is. 

en zonder dat ik kinderen heb kan ik mij dat heel goed voorstellen. 

Hoe gaat het nu met de relatie? Beetje late reactie (nieuw op dit forum), maar ik zou vooral proberen hem te leren kennen en het zeker niet verbieden. Op die leeftijd is het echt niet zo gek. Ik viel zelf ook altijd op wat oudere jongens, maar wel altijd op jongens met een goed karakter. En mijn zusje had op haar 15e een vriend van 19. Mijn ouders waren er in het begin niet blij mee, maar het bleek een hele goede gozer waar ze nu, 20 jaar later, nog steeds gelukkig mee is (incl. 2 kinderen).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.