Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Ted

Ted

15-02-2020 om 09:12

Omgang dochter van 14 met jongens met capuchon en baseballpet


Lou

Lou

17-02-2020 om 22:22

In de mode

De mode heeft niet zo veel te maken met warm of koud. Alleen als je niet wilt toegeven dat je iets draagt omdat het in de mode is, kun je natuurlijk wel zeggen dat 't zo lekker warm is, die capuchons en die petjes. Wat ook nog waar is, dus niets mis mee hoor.

Maar een paar jaar geleden (of nog steeds?) droegen de meisjes van die leeftijd trouwens van die enkelsokjes met een net-niet-lange-broek erboven, zodat elke winterdag op de fiets naar school hun blote enkels blauw uitsloegen van de kou. Nee hoor mam, helemaal niet koud. "Het zit juist lekker", haha ja vast!

Ik denk wel dat het fijn is om je een beetje intimiderend te voelen als je jong bent. Ik vond mezelf ook reuze intimiderend in de jaren tachtig met mijn haar alle kanten op. Ik geloof alleen niet dat veel volwassenen dat met me eens waren.

Lou

Ik heb als puber een punkfase gehad. Dat zal voor de volwassenen van die tijd vast een teken zijn geweest dat ik mijn 'walging voor de samenleving vertaalde in provocatief absurdisme' (volgens wiki althans).
Nooit geweten, ik vond de muziek en kleding gewoon gaaf.

@Emma

@Emma

18-02-2020 om 07:39

Punk

Toch vind ik het nu in sommige gevallen wel wat anders dan in de jaren '80 met die relatief onschuldige "no-future"-liedjes:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/hoe-videoclips-ervoor-zorgen-dat-jongeren-met-een-wapen-de-straat-op-gaan/

Tsja...

Leuke discussie!

Aantal jaar terug had de zoon van één van mijn vrienden een Nickelson jas (glimmend lang model met bontkraag), deed HAVO en was in zijn vrije tijd vooral bezig met .... sport. Op dit moment zit hij in z'n derde jaar International Business Management en maakt-ie zich op voor een buitenlandstage.

Fashion doesn't say anything

Lou

Lou

18-02-2020 om 12:02

Sydney

Ik zag er ook een tijdje best woest uit, vond ik zelf. Niet uit walging, maar ik voelde me wel degelijk rebels en ook een tikje somber, naar de tijdgeest. Maar terugkijkend vrees ik dus dat de volwassenen om mij heen in die vreemde uitdossingen ook gewoon maar een (subcultuur-)mode zagen. Misschien vonden ze het zelfs wel schattig, oh gruwel

Ad Hombre

Ad Hombre

18-02-2020 om 12:24

Jippox

"Van wat voor soort meisje ga jij stuiteren, als één van je zoons er mee om zou gaan?"

Stuiteren is een groot woord, maar ik heb toch liever dat ze geen piemel hebben.

(mag ik dat nog zeggen of wordt er dan gelijk aangifte gedaan?)

Niki73

Niki73

18-02-2020 om 12:41

Ad, wat bedoel je?

Ga jij in de onderbroek van het vriendinnetje kijken om te controleren of ze anatomisch wel "klopt"? Of is het goed voor jou zolang ze er niets over zegt? Serieus benieuwd hoe je dat voor je ziet.

Of heb ik het verkeerd begrepen en zeg je nu eigenlijk dat je liever niet wilt dat een van je zoons op jongens valt?

Even theoretiseren: als je zoon zou thuiskomen met een jongen die in een meisjeslichaam geboren is, is dat dan wel oké voor jou?

Ik gok

Ik gok dat Ad hoopt op een felle reactie die hij dan als politiek correct geneuzel kan wegzetten.

Maar dat zal mijn zwartgallige inborst wel weer zijn...

Groeten,

Temet

Temet

Of Ad doet aan voorwaardelijke liefde: hij hoopt dat zijn kinderen gelukkig worden, maar wel onder zijn voorwaarden.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-02-2020 om 09:43

Niki

"Of heb ik het verkeerd begrepen en zeg je nu eigenlijk dat je liever niet wilt dat een van je zoons op jongens valt?"

Dat ja. Dat vertel ik ze natuurlijk niet, maar het is wel zo.

"Of Ad doet aan voorwaardelijke liefde: hij hoopt dat zijn kinderen gelukkig worden, maar wel onder zijn voorwaarden."

Homo zijn maakt je leven er niet leuker of makkelijker op. Veel homo's zouden liever gewoon hetero zijn als ze de keus hadden zeker als ze nog pubers zijn.

"Ik gok dat Ad hoopt op een felle reactie die hij dan als politiek correct geneuzel kan wegzetten."

Ik zeg wat jullie stiekem waarschijnlijk ook denken.

De meeste ouders willen naar ik aanneem op den duur ook kleinkinderen. Die kans wordt een stuk kleiner als je zoons op jongens vallen.

Let wel, ik zal het als een goed opgevoede moderne ouder groothartig accepteren, maar leuk vinden, nee, zo geindoctrineerd ben ik nog niet.

Maar ik weet dat er ouders zijn die wild enthousiast worden als hun kind aankondigt op hetzelfde geslacht te vallen.

Angela67

Angela67

19-02-2020 om 10:44

stiekem? denken? zeggen?

hé Ad, wat is de toegevoegde waarde van lekker iets schrijven wat iedereen gewoon niet schrijft omdat iedereen weet dat het je ouder-emotie is die je dat gevoel ingeeft? Ik dacht dat je wel van de generatie was die snapt dat niet alles hoeft te typen op een forum omdat het nu eenmaal kan. Ben je misschien gewoon altijd op zoek naar dit soort zaken om dat dan lekker toch te kunnen schrijven? Ga dan trollen op twitter en leef je uit. The internet is your oyster.
gr Angela

Ad Hombre

Ad Hombre

19-02-2020 om 11:28

Angela

Ik weet ook niet wat de toegevoegde waarde is van de dingen die jij schrijft.

Wat mij betreft is het van belang om het onderscheid te blijven maken tussen de wereld zoals mensen die graag zouden willen zien en de wereld zoals ie echt is.

Angela67

Angela67

19-02-2020 om 11:32

duh

Eerst een jijbakje: "Ik weet ook niet wat de toegevoegde waarde is van de dingen die jij schrijft."

en dan terugkrabbelen: "Wat mij betreft is het van belang om het onderscheid te blijven maken tussen de wereld zoals mensen die graag zouden willen zien en de wereld zoals ie echt is."

alsof niet iedereen het daarmee eens is.

Eer van Ad weer gered.

gr Angela

Ad Hombre

Ad Hombre

19-02-2020 om 11:49

Angela

"alsof niet iedereen het daarmee eens is. "

Je weet maar nooit hier...

Angela67

Angela67

19-02-2020 om 12:02

oh oeps

als ik nu typ heb jij het laatste woord niet. Maar : je mag het woord hebben, vangen!

gr Angela

Maro

Maro

19-02-2020 om 12:16

ja kom op Ad

pak het

Hoe komen we van kleding en bijbehorend imago ineens op de seksuele voorkeur?

Het is een feit dat kleding vooroordelen uitlokt dat kan ten goede of ten slechte zijn, maar vooral niet waar. Op mijn school was de keurig verzorgde advocatenzoon deed de grootste drugsdealer. De hele klas wist dat, maar toch moest de klasgenoot uit de tokkiewijk, gekleed in trainingspak, vaker zijn tas laten controleren... Vooroordelen zijn zo lelijk.

En wat mijn dochter betreft, hoop ik dat ze gelukkig wordt met een partner die bij haar past en haar laat zijn wie ze is. Het maakt mij echt niets uit of dat een man, vrouw of transeksueel is. Ik heb wel moeite met bepaalde karaktertrekken en standpunten maar die merk je helaas pas na verloop van tijd. En dan hoop ik maar dat ik mijn dochter goed genoeg heb opgevoed om daar zelf in te oordelen en naar te handelen.

Ad Hombre

Ad Hombre

19-02-2020 om 13:33

AnnaNiem

"Hoe komen we van kleding en bijbehorend imago ineens op de seksuele voorkeur?"

Moet je even teruglezen naar postje #26 van Pennestreek die begon over de veiligheid van dochters. Waarop ik natuurlijk.. (nou ja, lees maar terug)

"Het maakt mij echt niets uit of dat een man, vrouw of transeksueel is."

Misschien wel een pedo of een PVV stemmer.

Maakt jou niet uit?

tuurlijk

Ik zet even het middel in dat vrouwen al eeuwenlang inzetten. Gewoonlijk, maar zeker niet uitsluitend, bij de mannen met wie zij hun leven delen:

Tuurlijk, Ad, je hebt helemaal gelijk.

Groeten,

Temet

Ad Hombre

Ad Hombre

19-02-2020 om 14:32

Temet

Wij zeggen dan:

Tais toi et soit belle

Hier niet

'Ik zeg wat jullie stiekem waarschijnlijk ook denken.'

Nee. Ik weet 100 % zeker dat ik het echt prima vind.

rode krullenbol

rode krullenbol

19-02-2020 om 15:02

Welaan!

Ik zal dan maar de eerste zijn die daadwerkelijk ingaat op de – op mij eerlijk gezegd nogal huichelachtig overkomende – woorden van de topic starter: "Heeft iemand die mij gelijkgestemd is een suggestie voor een artikel/video welke mijn zorgen aanhaalt zodat ik dat aan mijn dochter kan laten zien? Uiteindelijk gaat het mij om mijn dochter en niet om mijn gelijk.

Hier is 'ie dan:


https://youtu.be/lgCZN1rU5co.

Ik blijf het fantastisch vinden dat over vrijwel alle belangrijke thema's wel een liedje is geschreven. Wat vinden jullie van deze kernachtige formulering?

"Said you've been threatened by gangsters
Now it's you, that's threatening me"

Rode krullenbol

Niki73

Niki73

19-02-2020 om 16:40

Foutje #51

...et sois belle

En dan te bedenken dat ik Frans uit mijn pakket gegooid heb zodra ik kon. Wis- en natuurkunde vond ik veel leuker.

bieb63

bieb63

20-02-2020 om 13:17

Maar Ad heeft m.i. wél gelijk

Natuurlijk zijn er ouders die het helemaal prima vinden als kind met iemand van het zelfde geslacht thuiskomt.
Maar ik weet zeker dat heel veel ouders het uiteindelijk toch best wel jammer zouden vinden (en heus, ook velen niet). Ook al zullen ze dat richting kind niet zeggen of laten blijken en de betreffende partner warm ontvangen enz.
Maar kom op, we zitten hier op een forum als ouders onder elkaar, om over van alles en nog wat te kunnen discussiëren. Maar dan moet iedereen wel gewoon eerlijk kunnen zijn.... En dat heeft m.i. helemaal niets met discriminatie of whatever te maken, maar gewoon wat je als ouder, puur voor jezelf als ouder, wel of niet het liefst hebt.

Niki73

Niki73

20-02-2020 om 13:21

Natuurlijk

Als er iets te kiezen viel, dan zou ik voor mijn kinderen ook voor de gemakkelijkste weg kiezen. Maar we kunnen niet kiezen.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-02-2020 om 13:39

Niki

Dat is zeker waar.

rutiel

rutiel

20-02-2020 om 14:14

Ja jammer

Om maar een tweede knuppel in het hoenderhok te gooien: ja, ik zou het jammer vinden. Niet vanuit de wens om kleinkinderen, of omdat ik homoseksualiteit moreel afkeur. Maar simpelweg vanwege het feit dat homo's het niet gemakkelijk hebben in deze tijd.

Een homoseksuele vriend van mij liep bijvoorbeeld twintig jaar geleden veel gemakkelijker hand in hand op straat met zijn vriend dan nu. De tijden zijn wat dat betreft veranderd, en niet in gunstige zin. Er is discriminatie, er is haat. Het leven van een hetero is wat dat betreft wat vanzelfsprekender. En het liefst zou ik mijn kind net als Niki de makkelijkste weg gunnen. Maar inderdaad: daar heb je als ouder weinig in te kiezen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-02-2020 om 19:41

Nou ja, dat is het gewoon

Het is toch niet zo dat de meeste ouders staan te juichen als hun kind anders is dan de norm? Dat heb ik hier op het forum nog nergens in gelezen. In die zin snap ik niet zo goed, Ad, op basis waarvan jij het gevoel hebt dat mensen hier dat wel zouden doen/zeggen/prachtig vinden. We zijn hier niet als de door jou vergruisde columnist hè en eigenlijk ken ik niemand die zo denkt.

Maar ik vindt tegelijkertijd dat er niets verkeerds is aan homoseksualiteit of andere seksuele diversiteit. Het is wat het is. Ik kan en wil een ander daarin niet veranderen. In die zin vind ik ieder goed zoals hij/zij is. Wat ik wel lastig vind is het feit dat er minder tolerantie is ten opzichte van homoseksualiteit, zoals Rutiel schrijft.

Mwah

Ik zou het oprecht prima vinden, maar dat komt wellicht ook doordat mijn bff lesbisch is, een paar kinderen heeft en ik nooit merk dat het op wat voor manier dan ook een punt is.

Overigens gaan wij ook samen jaarlijks op citytrip. Slapen dan vaak in één bed. En we hebben het plan om na ons pensioen samen een aanleunwoning te zoeken.
Behalve van mijn kinderen houd ik van niemand zoveel als van haar. Maar dan zonder zoenen of seks want daar moet ik dan weer niet aan denken....
Dit om even diverse vragen in één keer te beantwoorden.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-02-2020 om 23:13

Nou dat dus, Jippox

Ik vind het oprecht prima dat mijn kind is zoals ze is: lesbisch. Geen punt. Maar dat is niet hetzelfde als juichen dat ze lesbisch is.

Maar ja, in tegenstelling tot wat jij ziet, zie ik wel een veranderend klimaat tov ‘anders zijn dan de norm’ en dat is iets dat ik wel lastig vind. Dat ze daar evt problemen mee krijgt in een andere omgeving dan de onze.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.