Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Onverklaarbare pijn in beide kuiten

Mijn zoon van 13 jaar heeft onverklaarbare pijnlijke kuiten waar hij al 2 weken niet op kan lopen, dit heeft hij gekregen na een griep virus is er iemand bekend met zo een symptomen ?


De huisarts misschien? 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-02-2023 om 19:43

Je kunt wel spierontsteking krijgen door griep, dus ik zou naar de huisarts gaan. 

Wat vervelend! Mijn zoontje heeft dit ook gehad na griep. Hij had virale myositis. Dat bleek uit het bloedonderzoek; hij had hele hoge CK waarden. Ik zou bij de huisarts vragen om een bloedonderzoek.

groeipijn kan ook nog, dat kan ook heel pijnlijk zijn.

Ik zou zijn plas meenemen. Spierafbraakproducten zijn daarin te traceren. De urine is dan donkerder dan normaal.

Overbelasting van de kuitspieren kan ook hevige pijn geven, maar als je 13 bent duurt dat meestal geen twee weken. Dan moet je wel ongetraind de hele dag op je tenen of op verschrikkelijke schoenen hebben gelopen. En dat bij herhaling. Maar dan weet je dat zelf wel.

Er bestaan stofwisselingsaandoeningen die spierafbraak kunnen geven. Dan kan je lichaam bijvoorbeeld bepaalde vetten niet omzetten in energie dus bij acuut glucosetekort gebruikt je lichaam het spiereiwit als brandstof. Zeer zeldzaam; dan moeten beide ouders heel toevallig drager zijn geweest.

Wat zegt de huisarts? Het kan trombose zijn, of te weinig magnesium, of een restant van Corona maar hoe dan ook, laat het onderzoeken.

Morado

Morado

12-02-2023 om 19:52 Topicstarter

dank jullie wel allemaal helaas zit mijn zoon nog steeds met de zelfde pijn in zijn kuiten en kan nog steeds niet zelfstandig lopen door de spanning wat op zijn kuiten komen bij het lopen.
Arts zegt dat het vanzelf weg moet gaan waardes waren goed ook de ck waarde  !! Helaas zijn wij een dikke week verder en geen verbetering. 
zal morgen weer bellen naar het ziekenhuis.

Wat zei de arts dan dat het was?

Morado

Morado

12-02-2023 om 20:14 Topicstarter

arts zei dat het vanuit de griep zou zijn !
Het probleem is dat hij er nog niet 1 stap kan zetten door de pijn in zijn kuiten en heeft pijn aan de binnen kant van zijn kuiten.

Heb je al een fysio gebeld?

Ik heb sinds Covid pijn in mijn kuiten. Inmiddels al meer dan 2 jaar. Bij mij verlicht het dragen van compressiekousen de pijn. 

Morado

Morado

12-02-2023 om 21:07 Topicstarter

Prillewits schreef op 12-02-2023 om 20:30:

Heb je al een fysio gebeld?

Zijn er nou mee bezig, ook voor hun was dit ongekend ik vind het gewoon bizar.  Ondertussen al 3 weken niet naar school wat een ellende .

Morado

Morado

12-02-2023 om 21:19 Topicstarter

Loeki72 schreef op 12-02-2023 om 20:35:

Ik heb sinds Covid pijn in mijn kuiten. Inmiddels al meer dan 2 jaar. Bij mij verlicht het dragen van compressiekousen de pijn.

Wat een nachtmerrie 🙏🏽🙏🏽

Een dertienjarige die niet meer kan lopen van de pijn en niet meer naar school kan is niet normaal. Ik begrijp werkelijk niet dat een arts dit 'normaal' vindt en je daarmee doodleuk naar huis stuurt. Goed dat je zelf al op een of andere manier hulp/doorverwijzing aan het organiseren bent.

Ik heb gek genoeg ook vaak pijn in mijn kuiten sinds Covid. Ik zou Covid gehad kunnen hebben in maart toen het begon. Als ik ziek ben voel ik dat altijd in mijn benen.

Ik kan wel lopen maar in rust ´s-nachts is het niet te harden en word ik er wakker van, ook met paracetamol.
Ik zal die kousen eens proberen.

Wat sneu voor een jongen van 13. Daar zou ik als arts toch ook wat langer naar kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.