Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Opstaan is een drama


Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2017 om 14:28

Flexibele werktijden

Ik was dus ook een kind wat altijd buiten adem overal verscheen, omdat ik te laat van huis ging. Bij een werkgever heb ik ervaren hoe het is om met flexibele werktijden te werken. Dat is echt het einde voor mij. Ik hoef niet in de stress te raken over een minuutje te laat, want dat plak ik na werktijd er gewoon nog even achteraan en dan ben ik ook nog zo dat ik bijna niet kan stoppen met werken, omdat ik er dan zo lekker in zit. Die flexibiliteit zou makkelijk toegepast kunnen worden bij meer banen, maar zo werkt dat niet kennelijk. Grappig genoeg was ik bij de genoemde werkgever juist ook vaak iets te vroeg. a. Omdat ik geleerd heb dat ik mezelf er vooral mee heb als ik altijd op het laatste nippertje ergens naar toe moet en b. omdat er geen 'moeten' aan kleefde. Ook geen consequenties dus. Toen ik 23 jaar was, is de werkgever ten einde raad, overgestapt op 5 minuten minder salaris per dag. Ik vond dat tóen prima opgelost. Dat bedrijf ging ook in zijn geheel op slot om vijf uur 's middags. Dus even doorwerken om tot de volle acht uur te komen zat er niet in.

Beetje een leek

Beetje een leek

31-03-2017 om 14:45

Ouwe add er

Mijn dochter herken ik wel in dat korte termijn geheugen. Ik zou het zelf ook wel eens kunnen hebben. Ik werk ook alleen maar onder druk en als het niet moet komt er weinig uit mijn handen.

Ouwe ADD er

Ouwe ADD er

31-03-2017 om 15:17

Beetje een leek

Dat is één van de mogelijke symptomen inderdaad. Erfelijkheid speelt een rol.

Jenny

Jenny

07-04-2017 om 16:09

Reactie van nog niet zo lang geleden jongere

Dit is een kwestie van consequent zijn en er een gewoonte van maken en laten blijven. Bij niet op tijd er uit maar eerder thuis zijn en eerder naar bed/kamer.

Demelza

Demelza

07-04-2017 om 16:25

Jenny

Als het zó simpel was...

Picasso

Picasso

07-04-2017 om 17:27 Topicstarter

Inderdaad

Zelfs nu met twee wekkers wordt ze niet wakker genoeg om uit d'r bed te stappen........we kijken halsreikend uit naar de vakantie. Dan kan iedereen even heerlijk bijkomen

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2017 om 17:43

Vroeger...

moest ik van mijn werkgever de wekker op een schoteltje met munten zetten, náást dat ik ook een elektrische wekker had. Ze werden gek van mij.

Fruitella

Fruitella

07-04-2017 om 18:09

Kaaskopje heeft een punt

Op een fijne manier wakker worden lukt niet. Gooi het over een andere boeg; minder fijne manier.

Voor de een werkt een koude douche, voor de ander kei-hard hard rock en voor de derde de wekken op een schoteltje met munten.

Picasso

Picasso

07-04-2017 om 18:16 Topicstarter

Fruitella

We zijn inderdaad nog steeds aan het zoeken welke mannier het meest effectief is. Op een lieve manier gaat het al een tijdje niet meer En gigantische herrie is ook zo wat, de kamer ernaast ligt er dan nog een zusje te slapen......

Kaaskopje: ik herken echt onwijs veel van mijn dochter in mezelf, vroeger. Maar dat opstaan was gek genoeg nooit een probleem. Nou ja, ik doe dat niet zo makkelijk als mijn man maar ben wel altijd op tijd. Zouden mijn ouders dat er al vroeg goed in hebben gestampt? Kan ik me niet herrinneren.

Gouden tip

Dit zou wel eens de gouden tip kunnen zijn Wat een grappig ding!

http://robotgadgets.nl/gadgets/robot-clocky-tocky

Geweldig

Die van Triva is ook superleuk.

Picasso

Picasso

08-04-2017 om 11:09 Topicstarter

Haha

Geweldige wekkers! Nu nog een die ook water spuit ofzo. Lijkt me ideaal!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-04-2017 om 11:50

Water

Eentje die water spuit zou bij mij binnen een paar seconde door het raam gaan denk ik .

Ik heb de link van de robotwekker naar een van de dochters gestuurd .

Kaaskopje

Kaaskopje

08-04-2017 om 11:51

Te laat komen

Bij mij was te laat komen denk ik meer een kwestie van de tijd te positief inschatten dan niet wakker kunnen worden. Ik schat de tijd nu liever te negatief in, dus ik sta vroeger op dan eigenlijk nodig is.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-04-2017 om 12:05

Is je dat gelukt Kaaskopje?

Is er nog hoop voor mij dan???

Kaaskopje

Kaaskopje

09-04-2017 om 02:13

Ginny

Bedoel je de tijd negatief inschatten? Ja, dat lukt. Als je de wekker op een bord met muntjes bedoelt... nee, dat niet . Ik bleef het presteren om te laat op het werk te komen en kreeg daardoor uiteindelijk iets minder salaris.

Het komt wel eens voor dat ik me echt verslaap en gelukkig maakt man me dan meestal wakker. Echt vaak gebeurt dat niet. Ik heb al een poosje de slechte gewoonte om als ik wakker genoeg ben geworden om te willen weten hoe laat het is, meteen op mijn telefoon te kijken en dat doe ik ook, maar dan ga ik meteen door naar de app van de NOS en Facebook en zo. Als het tegenzit, voor man tenminste, ga ik daarna uit bed en begin, eenmaal beneden, tegen man over het nieuws te praten en al ingewikkelde gesprekken daarover te voeren. Dat vindt hij érg prettig.

Picasso

Picasso

10-04-2017 om 07:53 Topicstarter

Toppunt

Drie keer is scheepsrecht met de laat briefjes op school. Ook al was 1 briefje idioot omdat ze op tijd was maar een boek uit haar kluisje wilde halen. Dat mocht maar dan wel een briefje halen. Maar goed, drie keer een briefje dit jaar dus vandaag om 7.45 verplicht melden. Leuk voor ouders van een kind wat moeite heeft met opstaan......
Maar goed, tis gelukt, kind op tijd op school. Zou ze een uur moeten wachten tot tweede lesuur. Blijkt nu het tweede uit te vallen, oeps haha. Ze komt nu maar weer naar huis. Kan ze nog een keer bijna te laat de deur uit gaan straks

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-04-2017 om 09:51

Ja dat

Het heeft met structuur te maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2017 om 10:33

Structuur

Ik probeer in steeds meer zaken die structuur te krijgen. Dat kan vervelend aanvoelen voor man, omdat ik daardoor soms moeite heb met zijn manier. Maar ik neem ook weleens iets over als ik merk dat dat prettig is voor zijn 'structuur'. Zolang het maar niet een moeten is en ik die keus maak, anders gaan mijn hakken in het zand.

Picasso

Picasso

02-09-2017 om 12:28 Topicstarter

Update

Dit onderwerp is nog steeds actueel hier in huis. Maar we lijken een doorbraak te hebben. De oplossing: twee lichtwekkers op hoog volume en flinke lichtsterkte Had ineens een idee en heb mijn eigen lichtwekker in haar kamer erbij gezet. Ging deze week meteen een heel stuk beter met opstaan!

ik zag een filmpje

met een wekker die je steeds op je hoofd slaat is ook nog een optie haha. En een wekker waar je achteraan moet omdat ie wegrolt, das nou mijn nachtmerrie( ben al wakker van t eerste ruisje v d wekker)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.