Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Oud en nieuw - kind wil naar vriendin


Je ziet je kind het hele jaar elke dag. 

Een kind van 11, die zal ik echt niet bij haar vriendinnetje laten met oud/nieuw.
TO kent de ouders niet, weet dus ook niet hoe die deze avond doorbrengen .
Mijn kind ging met mij mee naar de familie , dan maar met haar neus in mobieltje of iPad.
Ze kan dan met een bloedgang de pubertijd zijn ingedoken ,ze is 11, te jong om haar zin te kunnen doordrijven.

Voor mijn gevoel is de TO voorstander om haar te laten gaan, vanwege haar depressie en tegenzin om de buien over zich heen te laten komen.  

TO kan thuisblijven, niet naar familie gaan die avond, zij heeft rust en de familie hoeft dan niet te dealen met haar depressie.

Reficul schreef op 25-12-2022 om 12:17:

[..]

In jouw wereld niet nee.

Het gaat hier niet om jou, maar om TO. Je doet meteen of het belachelijk is dat ze überhaupt overweegt haar kind naar een vriendinnetje te laten gaan. 

LittleIbex87

LittleIbex87

25-12-2022 om 14:20

MissJones schreef op 25-12-2022 om 14:18:

[..]

Het gaat hier niet om jou, maar om TO. Je doet meteen of het belachelijk is dat ze überhaupt overweegt haar kind naar een vriendinnetje te laten gaan.

Ik reageer op een andere post maar ga maar lekker los.

Reficul schreef op 25-12-2022 om 14:20:

[..]

Ik reageer op een andere post maar ga maar lekker los.

Dat zei je meteen al. 

LittleIbex87

LittleIbex87

25-12-2022 om 14:37

MissJones schreef op 25-12-2022 om 14:33:

[..]

Dat zei je meteen al.

Tijd voor een gratis oogmeting 


Wat ze ervan leren werd gevraagd. Dat het leven niet altijd gaat  zoals jij het wilt. Dat je je soms moet aanpassen. Dat je soms dingen moet doen die je niet leuk vind.
Dat hoort bij het leven. Niet altijd leuk nee. Maar het leven is ook niet altijd leuk.

Ik zie om me heen soms 20 jarigen die, doordat ze altijd in alles hun zin kregen, opgegroeid zijn als verwende prinsjes en prinsesjes. Die niet met tegenslag kunnen omgaan. Nee niet kunnen accepteren, laat staan zich aanpassen aan niet leuke omstandigheden.  Ik wil dat niet , dus dan doe ik het niet/ ga ik niet. Ik vind dat niet leuk dus nee. Ik wil alleen dit doen, en niet iets anders.
Kinderen in alles maar hun zin geven,  worden ze geen leuke volwassenen  van.  En 11  vind ik dus te jong dan. 
Maar goed, dat is mijn mening hè.
Ik ben een van de weinige hier zie ik.

TO moet gewoon doen wat ze zelf wil. Wat maakt het uit wat ik  ,of een ander er van vindt tenslotte. Haar kind, haar leven, haar opvoeding.
Ieder doet het op zijn eigen manier.
Ook ik.  Ik ben ouderwets. Wordt me regelmatig  voor mijn voeten gegooid door mede ouders.

wat fijn dat je dochter al zo snel een goede vriendin heeft gemaakt helemaal als je bedenkt dat haar moeder een depressie heeft en zijzelf met gierende hormonen dealt. En dan ook nog naar de middelbare, wat een pittige tijd. Maar super dat ze een fijne vriendin heeft gemaakt waar ze graag tijd mee doorbrengt.

hoe gezellig zou het zijn voor die meiden om voor het eerst samen oud en nieuw te vieren, ipv allebei bij eigen familie? Logisch dat je dochter het vraagt. Ik hoop dat je het haar gunt en dat ze een fantastische avond beleeft.

lientje69 schreef op 25-12-2022 om 14:40:


Wat ze ervan leren werd gevraagd. Dat het leven niet altijd gaat zoals jij het wilt. Dat je je soms moet aanpassen. Dat je soms dingen moet doen die je niet leuk vind.
Dat hoort bij het leven. Niet altijd leuk nee. Maar het leven is ook niet altijd leuk.

Ik zie om me heen soms 20 jarigen die, doordat ze altijd in alles hun zin kregen, opgegroeid zijn als verwende prinsjes en prinsesjes. Die niet met tegenslag kunnen omgaan. Nee niet kunnen accepteren, laat staan zich aanpassen aan niet leuke omstandigheden. Ik wil dat niet , dus dan doe ik het niet/ ga ik niet. Ik vind dat niet leuk dus nee. Ik wil alleen dit doen, en niet iets anders.
Kinderen in alles maar hun zin geven, worden ze geen leuke volwassenen van. En 11 vind ik dus te jong dan.
Maar goed, dat is mijn mening hè.
Ik ben een van de weinige hier zie ik.

TO moet gewoon doen wat ze zelf wil. Wat maakt het uit wat ik ,of een ander er van vindt tenslotte. Haar kind, haar leven, haar opvoeding.
Ieder doet het op zijn eigen manier.
Ook ik. Ik ben ouderwets. Wordt me regelmatig voor mijn voeten gegooid door mede ouders.

Dus een feestelijke avond als 31 december hoeft niet leuk te zijn en daar moet je je als puber maar overheen zetten? Ik doe nooit wat bijzonders met Oud en Nieuw. Wel oliebollen, toastjes met zalm en andere hapjes en een leuk tv-programma, maar ik kan me voorstellen dat vanaf een jaar of 11 vieren met vrienden leuker is. Prima hoor, ik vermaak me ook goed in mijn eentje of met mijn partner.

Reficul schreef op 25-12-2022 om 14:37:

[..]

Tijd voor een gratis oogmeting. 


“No way dat mijn kinderen de feestdagen op die leeftijd zonder ons doorbrengen. Het zou ook niet in hen opgekomen zijn om te vragen.”

Dit zegt genoeg. En mijn ogen zijn onlangs nog met succes gelaserd. 

LittleIbex87

LittleIbex87

25-12-2022 om 15:03

MissJones schreef op 25-12-2022 om 15:02:

[..]


“No way dat mijn kinderen de feestdagen op die leeftijd zonder ons doorbrengen. Het zou ook niet in hen opgekomen zijn om te vragen.”

Dit zegt genoeg. En mijn ogen zijn onlangs nog met succes gelaserd.

MissJones schreef op 25-12-2022 om 15:02:

[..]


“No way dat mijn kinderen de feestdagen op die leeftijd zonder ons doorbrengen. Het zou ook niet in hen opgekomen zijn om te vragen.”

Dit zegt genoeg. En mijn ogen zijn onlangs nog met succes gelaserd.

Je hebt me

LittleIbex87

LittleIbex87

25-12-2022 om 15:05

MMcGonagall schreef op 25-12-2022 om 15:00:

[..]

Dus een feestelijke avond als 31 december hoeft niet leuk te zijn en daar moet je je als puber maar overheen zetten? Ik doe nooit wat bijzonders met Oud en Nieuw. Wel oliebollen, toastjes met zalm en andere hapjes en een leuk tv-programma, maar ik kan me voorstellen dat vanaf een jaar of 11 vieren met vrienden leuker is. Prima hoor, ik vermaak me ook goed in mijn eentje of met mijn partner.

Jammer dat ze nog maar 11 is en het je al zo weinig interesseert waar ze uithangt met oud en nieuw.

lientje69 schreef op 25-12-2022 om 14:40:


Wat ze ervan leren werd gevraagd. Dat het leven niet altijd gaat zoals jij het wilt. Dat je je soms moet aanpassen. Dat je soms dingen moet doen die je niet leuk vind.
Dat hoort bij het leven. Niet altijd leuk nee. Maar het leven is ook niet altijd leuk.

je klinkt net als mijn oom. Hij en zijn partner zitten inmiddels bijna alle feestdagen alleen. Toen ze de kinderen nog konden verplichten niet, maar sinds die volwassen zijn hoeven die zich niet meer aan hun ouders te passen of dingen te doen die ze niet leuk vinden. Dus blijven ze zo ver mogelijk weg. Echt, krampachtig vasthouden duwt alleen maar verder weg.

LittleIbex87

LittleIbex87

25-12-2022 om 15:08

Lieveheersbeest schreef op 25-12-2022 om 15:05:

[..]

je klinkt net als mijn oom. Hij en zijn partner zitten inmiddels bijna alle feestdagen alleen. Toen ze de kinderen nog konden verplichten niet, maar sinds die volwassen zijn hoeven die zich niet meer aan hun ouders te passen of dingen te doen die ze niet leuk vinden. Dus blijven ze zo ver mogelijk weg. Echt, krampachtig vasthouden duwt alleen maar verder weg.

Wat een onzin zeg. 

ik vind dat je inhoudelijk wel waardevol bijdraagt reficul, dank daarvoor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.