Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Oud en nieuw - kind wil naar vriendin


Lieveheersbeest schreef op 25-12-2022 om 15:05:

[..]

je klinkt net als mijn oom. Hij en zijn partner zitten inmiddels bijna alle feestdagen alleen. Toen ze de kinderen nog konden verplichten niet, maar sinds die volwassen zijn hoeven die zich niet meer aan hun ouders te passen of dingen te doen die ze niet leuk vinden. Dus blijven ze zo ver mogelijk weg. Echt, krampachtig vasthouden duwt alleen maar verder weg.

En verder is er wel liefdevol contact ???

Er is contact. Maar zij zouden de kinderen nog het liefste op willen leggen wat wel en niet mag en die hebben daar wel genoeg van.

ik snap wel wat lientje zegt hé, maar de timing voor zulke lessen ligt m.i. Anders. Je moet de tafel dekken, ook als je geen zin hebt. Je moet je fiets binnen zetten, ook als je het makkelijker vindt om m voor op straat te laten staan. Maar waarom moet een kind zo’n les leren op een feestdag, die ze “vet cool en gezellig” met een vriendinnetje kan vieren?

Lieveheersbeest schreef op 25-12-2022 om 15:05:

[..]

je klinkt net als mijn oom. Hij en zijn partner zitten inmiddels bijna alle feestdagen alleen. Toen ze de kinderen nog konden verplichten niet, maar sinds die volwassen zijn hoeven die zich niet meer aan hun ouders te passen of dingen te doen die ze niet leuk vinden. Dus blijven ze zo ver mogelijk weg. Echt, krampachtig vasthouden duwt alleen maar verder weg.

Nee hoor

Mijn kinderen  zijn inmiddels volwassen 

En komen nog steeds graag hier met de feestdagen. Sterker nog, ze vragen er zelfs om. 

fijn Lientje, dat gun je iedereen. Fijne kerst samen!

Lieveheersbeest schreef op 25-12-2022 om 15:19:

fijn Lientje, dat gun je iedereen. Fijne kerst samen!

Dank je wel!

Ze zijn vandaag allemaal hier gekomen met aanhang, dus heel gezellig. En de een gaat vanavond  alweer weg, de ander morgen , en ja , morgen zitten we dan wel alleen  idd Maar straks  maken  we eerst een gezellig  etentje van met zijn allen.

En ondanks mijn ouderwetse starre opvattingen bij sommige dingen,  waar ze het zeker niet altijd mee eens geweest zijn, komen ze nog graag thuis en zijn ze allemaal  gek op ons.   Ik vermoed dus dat er bij de bewuste oom en tante uiteindelijk jouw verhaal wellicht nog wel meer dingen gespeeld  zullen hebben.

Voor iedereen, hoe je het dan ook doet qua opvoeding en regels, hele fijne dagen gewenst. En voor  TO, doe waar jij je goed bij voelt. Ik heb geantwoord  op de vraag wat ik zou doen. Maar ik ben TO niet.

Reficul schreef op 25-12-2022 om 15:05:

[..]

Jammer dat ze nog maar 11 is en het je al zo weinig interesseert waar ze uithangt met oud en nieuw.

Bij een vriendin. Dat is dan toch alleen maar leuk voor die kinderen? Ik heb die van mij niet gekregen om altijd aan me vast te plakken. Daarbij, op die leeftijd woonden ze natuurlijk gewoon thuis dus tijd te over om het samen gezellig te maken.

Wij gaan er aan voorbij, dat het meisje 11 is en nog maar een paar maanden het vriendinnetje kent,neem ik aan, vanaf de brugklas.
De ouders kennen elkander niet, het meisje komt dan  bij mensen thuis, waar TO niets vanaf weet.

TO vind het wel fijn/goed, omdat ze dan de puberbuien niet aan hoeft te horen.
Juist vanwege de depressie waar TO mee worstelt ,is dit een reden om met man overleggen,hoe te handelen.

De depressie vind ik geen reden om kind te laten gaan op oudejaarsavond.

Weten de ouders van het schoolvriendinnetje deze plannen ?
 

Hemke schreef op 25-12-2022 om 16:44:


De depressie vind ik geen reden om kind te laten gaan op oudejaarsavond.


Het is ook geen reden om haar niet te laten gaan. Spelen zij nooit bij elkaar, maken zij nooit samen huiswerk: waarom niet? 

Lieveheersbeest schreef op 25-12-2022 om 15:16:

Er is contact. Maar zij zouden de kinderen nog het liefste op willen leggen wat wel en niet mag en die hebben daar wel genoeg van.

ik snap wel wat lientje zegt hé, maar de timing voor zulke lessen ligt m.i. Anders. Je moet de tafel dekken, ook als je geen zin hebt. Je moet je fiets binnen zetten, ook als je het makkelijker vindt om m voor op straat te laten staan. Maar waarom moet een kind zo’n les leren op een feestdag, die ze “vet cool en gezellig” met een vriendinnetje kan vieren?

Vind ik ook. Genoeg andere gelegenheden, ook op school bijvoorbeeld. Geen reden voor mij om ze dan ook nog naar saaie familieleden mee te slepen. 

Reficul schreef op 25-12-2022 om 15:05:

[..]

Jammer dat ze nog maar 11 is en het je al zo weinig interesseert waar ze uithangt met oud en nieuw.

Wat een valse sneer, terwijl je, als je heel goed en begrijpend had gelezen, had kunnen lezen dat ze bij een vriendinnetje zou verblijven 


Vanwaar deze ‘agressie’ in je posts trouwens, je hóeft niet te reageren hè als mensen er een andere mening op nahouden? 

Reficul schreef op 25-12-2022 om 15:05:

[..]

Jammer dat ze nog maar 11 is en het je al zo weinig interesseert waar ze uithangt met oud en nieuw.

Hoezo weinig interesseert waar ze uit hangt? De ouders weten gewoon waar ze is hè. En het komt op mij juist andersom over. Veel interesse als je weet wat je kind het liefst wil doen op zo’n feestdag. Je wil toch gewoon je kind een fijne avond bezorger of niet dan? Als dat kan bij een vriendinnetje, dan is dat prima. Jij viert het zelf toch ook op jouw eigen manier? Overleg je die ook met je kinderen?

Reficul schreef op 25-12-2022 om 15:08:

[..]

Wat een onzin zeg.

Niet onzin, zeer herkenbaar. Ik blijf sinds ik het huis uit ben ook zo vermogelijk weg bij mijn ouders op dit soort dagen, dan wil ik ongedwongen gezelligheid. Nooit gehad thuis dus vanaf mijn 16e zoek ik dat elders. Ben ook bewust verweg gaan studeren. Zie mijn ouders nu 3-4x per jaar meer dan te veel.

LittleIbex87

LittleIbex87

25-12-2022 om 18:19

Ysenda schreef op 25-12-2022 om 17:59:

[..]

Niet onzin, zeer herkenbaar. Ik blijf sinds ik het huis uit ben ook zo vermogelijk weg bij mijn ouders op dit soort dagen, dan wil ik ongedwongen gezelligheid. Nooit gehad thuis dus vanaf mijn 16e zoek ik dat elders. Ben ook bewust verweg gaan studeren. Zie mijn ouders nu 3-4x per jaar meer dan te veel.

Het gaat erom dat het niet zwart wit is. Ondanks dat mijn kinderen oud en nieuw op 11 jarige leeftijd thuis hebben gevierd. Zijn ze terwijl wij morgen kerst met ze vieren vandaag spontaan bij ons  langs gekomen. Zo kan het ook. Of kan dat ook negatief gedraaid worden?

LittleIbex87

LittleIbex87

25-12-2022 om 18:21

BlairW schreef op 25-12-2022 om 17:37:

[..]

Hoezo weinig interesseert waar ze uit hangt? De ouders weten gewoon waar ze is hè. En het komt op mij juist andersom over. Veel interesse als je weet wat je kind het liefst wil doen op zo’n feestdag. Je wil toch gewoon je kind een fijne avond bezorger of niet dan? Als dat kan bij een vriendinnetje, dan is dat prima. Jij viert het zelf toch ook op jouw eigen manier? Overleg je die ook met je kinderen?

Op 11 jarige leeftijd van en fijne avond met z’n allen in ons geval.

LittleIbex87

LittleIbex87

25-12-2022 om 18:21

RoodVruchtje schreef op 25-12-2022 om 17:10:

[..]

Wat een valse sneer, terwijl je, als je heel goed en begrijpend had gelezen, had kunnen lezen dat ze bij een vriendinnetje zou verblijven


Vanwaar deze ‘agressie’ in je posts trouwens, je hóeft niet te reageren hè als mensen er een andere mening op nahouden?

Jij hoeft ook niet de nadruk te leggen op 1 post en kiest daar toch voor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.