Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ouderlijk toezicht app


Ysenda schreef op 02-03-2022 om 16:02:

[..]

Een puber kamer is hun woning, ze maken zich los van het gezin en willen hun privacy. Chillen met vrienden is online, terwijl ze ook bezig zijn met schoolwerk. Samen netflixen doe je niet in de woonkamer met je ouders.

Dit dus. 

Voor de 12e verjaardag kreeg oudste en telefoon. 

Oudste kreeg een pc toen ze naar de middelbare ging (Onze oude pc dat moest genoeg zijn dachten we).

Door wat pech kwam er in de 3e en nieuwe pc met een nieuw scherm. 

In de 4e ging ze informatica doen en werd het oude scherm erbij aangesloten,  werken op 2 schermen is voor informatica echt heel handig. 

Inmiddels had ze van haar verjaardagsgeld en tablet gekocht. 

Haar broer ging naar de brugklas en daarvoor kwam er ook een pc, telefoon en tablet had hij al. 

Toen dochter in de 5e zat en aan haar pws begon toch maar een laptop aangeschaft dan kon ze ook bij haar maatje thuis werken en in de uren die er op school aan besteed werden ook. 

Inmiddels studeert dochter. Soms heeft ze zoveel apps/programma's/ bestanden open staan dat de computer en de laptop aan zijn en dat voor het digitaal samenwerken/ voor de gezelligheid de telefoon ook nog aan is met videobellen.

Zolang de cijfers goed genoeg zijn laten we het maar.  In al die jaren heb ik wel geleerd dat je, hoe meer je controleert en er bovenop zit, alleen maar aan het strijden en handhaven bent.  Dat is het mij niet waard. 

Op een ipad zit schermtijd onder instellingen. Als je ‘Delen met gezin’ instelt, dan kun je alles instellen wat je wilt. Daar hoef je geen app voor te installeren, het zit er al op. Op de site van Apple staat de handleiding hoe je dit kunt doen.

Ik denk dat deze to allang verdwenen is, want haar bericht is uit 2022. Misschien dat de mijnheer die dit topic heeft wakker geschud, graag zijn app wil promoten? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.