Lieveliefde
23-06-2026 om 14:59
Puber met LVB escaleert
ze hoog in haar stress en heeft verteld dat ze niet lekker in haar vel zit en er veel gedoe is op school, ook bleef ze roepen dat ze niet naar huis toe wou.
Op het moment dat de politie haar bij ons afleverde rende ze via de bijkeuken weer naar buiten met de mededeling ik ga weg. Hier is de politie wederom achteraan gegaan. Bij de politie is helemaal los gegaan, knijpen, krabben, schoppen en weg proberen rennen.
Uiteindelijk heeft de politie haar moeten fixeren en is ze met 4 man bij ons afgeleverd en is ze binnen bij ons gekalmeerd.
Vanuit de politie wordt er een melding gemaakt bij veilig thuis en wij zijn al druk aan het bellen voor verdere hulp.
Ik merk dat ik helemaal lam geslagen ben en weer het echt even niet meer.
SuzyQFive
23-06-2026 om 15:23
lvb in dit geval: licht verstandelijke beperking?
Zit ze op VSO of Pro? Is er al contact geweest met school? Je geeft aan dat ze dit zelf aangeeft maar wat geeft school terug?
Lieveliefde
23-06-2026 om 15:47
SuzyQFive schreef op 23-06-2026 om 15:23:
lvb in dit geval: licht verstandelijke beperking?
Zit ze op VSO of Pro? Is er al contact geweest met school? Je geeft aan dat ze dit zelf aangeeft maar wat geeft school terug?
Ik zie dat ik een half bericht neer heb gezet, ga kijken of ik hem aan kan vullen.
Overigens doet ze VMBO basis op een reguliere school
Roos57
23-06-2026 om 16:14
Dochter lijkt overvraagd te worden. Eerst maar even rust in de tent .
En dan maar eens luisteren. En dan ook echt luisteren.
wat ik niet begrijp is waarom de politie haar aflevert en er weer achteraan rent .
Stresskipje
23-06-2026 om 17:38
klinkt heftig. Ik kan me voorstellen dat je je geen raad weet.
Heb je zelf veilig thuis al gebeld? Je kunt ook de reactie op de melding afwachten, maar zelf bellen gaat waarschijnlijk sneller. Zij hebben vast wel goed advies. Je hoeft zelf het wiel niet uit te vinden.
Veel sterkte!
Ninoea
23-06-2026 om 18:22
LVB, pubertijd, emotieregulatie en overvraging is een vreselijk ingewikkelde situatie om als ouder en ook als professional zorg voor te dragen. Ik zorg zelf voor een pleegkind van 16, lvb, fas en emotieregulatieproblematiek.
Ons pleegkind is van regulier montessori basisonderwijs naar vmbo-kader gegaan, trok het daar niet en toen begonnen de problemen. Inmiddels zit ze op een VSO en woont ze op een woongroep bij een zorginstelling maar daar is veel aan voorafgegaan en daar zaten de nodige tussenstappen tussen. Dat hoeft dus niet de uitkomst te zijn.
Zit je dochter al lang op deze school of is dit het eerste jaar. Weten jullie al lang dat ze lvb is? Hebben jullie begeleiding? Hoe was ze als kind qua emoties, hoe kon je haar toen bereiken. Sorry, veel vragen. In denk graag met je mee en dat kan ik veel beter als ik iets meer info heb. Het is uiteraard aan jouwzelf hoeveel je wil delen, niks is hier verplicht.
Sterkte voor jou ook. Ik zou in elk geval als je dat al niet hebt kijken of er een fijne zorgboerderij is waar je dochter enkele uren per week buiten school kan ontspannen. Dat is fijne rustige tijd voor haar en jullie kunnen ook op adem komen, plus haar problematiek wordt ook daar zichtbaar waardoor hulp makkelijker te regelen valt.