Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puberdame fietsen in het donker

Mijn dochter van 13,5 mocht gisteravond van mij om half 8 naar huis fietsen. 900 meter langs goed verlichte straten, geen open stukken langs weilanden oid. Meisje waar ze was, is net zo oud en had dat niet gemogen. We wonen in een dorp met 15000 inwoners ongeveer. Zou dit bij jullie mogen?


Nick90 schreef op 17-11-2023 om 09:56:

[..]

Natuurlijk komt ze overdag gewoon buiten, snap eerlijk gezegd niet zo goed waar mensen zich druk om maken en het altijd en eeuwig zo uit z’n verband moeten trekken. Er zijn vrouwen die liever niet in het donker ‘ s avonds laat naar huis fietsen maar een andere oplossing regelen, en hup, ze laat zich meteen leiden door angst volgens velen en sommige denken zelfs dat ze overdag niet naar buiten gaat. Echt laat mensen gewoon hun leven leiden zoals zij dat willen, jij hebt er verder geen last van toch?

Tuurlijk is dat prima, maar je zegt dat ze savonds liever dat kleine risico niet wil lopen. Terwijl het niet zoveel uitmaakt of je savonds of overdag op straat bent qua risico.

Trouwens, ik lees wel vaker de laatste tijd dat iemand (meestal jongeman) na het stappen niet is thuisgekomen. En een paar dagen later dood in een kanaal/greppel/het water wordt gevonden. Met alcohol in het spel zou ik zeker wel willen dat ze niet alleen fietsen, dat geldt dus natuurlijk ook voor jongens. Los van het feit dat je eigenlijk niet dronken op de fiets mag zitten, maar dat terzijde.

troelahoep schreef op 17-11-2023 om 09:48:

[..]

Snap ik wel hoor. Volgens mij zijn er heel veel mensen die op dat tijdstip niet meer alleen willen fietsen op straat. Als antwoord op Hoe doe je dat dan.....je kunt ook met de auto gaan?

Ja want elk gezinslid heeft een auto, niemand heeft iets waardoor mogelijk geen auto gereden kan worden etc etc

Kimdekim schreef op 16-11-2023 om 18:46:

Nou dat dus. Ik heb er zelf gewoon geen zin in. Ik voel me niet veilig, en voel me ook niet beperkt in mijn vrijheid als ik opgehaald word. Ik wandel overigens vlot alleen in het bos met de honden. Maar dan voel ik me ook niet onveilig. Het heeft me met een gevoel te maken dan met een daadwerkelijk risico.
Mijn kinderen mogen echt veel. Maar niet alleen over straat in het donker. Onze zoon haal ik btw om op als hij laat terug is van zijn studie, want na middernacht is het station ook geen fijne plek

Zoiets moet wel mogelijk zijn om je zoon of dochter op te halen na een late studiedag. Zou voor ons geen optie zijn geweest ivm de afstand. 

Nick90 schreef op 17-11-2023 om 09:56:

[..]

Natuurlijk komt ze overdag gewoon buiten, snap eerlijk gezegd niet zo goed waar mensen zich druk om maken en het altijd en eeuwig zo uit z’n verband moeten trekken. Er zijn vrouwen die liever niet in het donker ‘ s avonds laat naar huis fietsen maar een andere oplossing regelen, en hup, ze laat zich meteen leiden door angst volgens velen en sommige denken zelfs dat ze overdag niet naar buiten gaat. Echt laat mensen gewoon hun leven leiden zoals zij dat willen, jij hebt er verder geen last van toch?

nou omdat de kans dat er overdag iets gebeurd vele malen groter is dan dat de kans is dat er 's avonds laat iets gebeurd.

Dus als je goed met risico's om gaat moet je juist 's avonds naar buiten en overdag binnen blijven.

Daarom zijn deze angsten dus irreëel want er wordt steeds gezegd dat het risico groter is wat dus niet waar is.

Ysenda schreef op 17-11-2023 om 13:50:

[..]

nou omdat de kans dat er overdag iets gebeurd vele malen groter is dan dat de kans is dat er 's avonds laat iets gebeurd.

Dus als je goed met risico's om gaat moet je juist 's avonds naar buiten en overdag binnen blijven.

Daarom zijn deze angsten dus irreëel want er wordt steeds gezegd dat het risico groter is wat dus niet waar is.

En wat dan nog? Ik ben bang voor spinnen.  Ik raak ze niet aan.  Ondanks dat de angst irreëel is.  Dat wil niet zeggen dat de angst niet echt is.  Waarom je onveilig voelen als dat niet nodig is?

Ysenda schreef op 17-11-2023 om 13:50:

[..]

nou omdat de kans dat er overdag iets gebeurd vele malen groter is dan dat de kans is dat er 's avonds laat iets gebeurd.

Dus als je goed met risico's om gaat moet je juist 's avonds naar buiten en overdag binnen blijven.

Daarom zijn deze angsten dus irreëel want er wordt steeds gezegd dat het risico groter is wat dus niet waar is.

Oh ik dacht dat de kans heel klein was maar nu blijkt er overdag een grotere kans te zijn dat er wat gebeurd?  En irreëel of niet, als zij in het donker niet op de fiets wil, wie ben ik dan om te zeggen dat ze toch maar gewoon moet doen want in dit hele veilige landje gebeuren zulke dingen niet behalve overdag en in het donker ben je volkomen veilig. Je zou vrouwen eens moeten zien fietsen als je op een donker fietspad achter ze fietst als man, vrijwel elke vrouw zet er direct vaart in. Overdag doen vrouwen dat niet zo snel heb ik gemerkt. Hoeveel vrouwen achten de kans dat ze van hun fiets worden getrokken en aangerand of erger overdag vele malen groter dan ‘s avonds in het donker hier?

Ysenda schreef op 17-11-2023 om 13:50:

[..]

nou omdat de kans dat er overdag iets gebeurd vele malen groter is dan dat de kans is dat er 's avonds laat iets gebeurd.

Dus als je goed met risico's om gaat moet je juist 's avonds naar buiten en overdag binnen blijven.

Daarom zijn deze angsten dus irreëel want er wordt steeds gezegd dat het risico groter is wat dus niet waar is.

Dat vraag ik me af hoor....Overdag heb je op straat volop getuigen, 's nachts of 's avonds veel minder als je rottigheid wil uithalen, afgezien van gasten die je tegenkomt die onder invloed zijn wat laat op de avond ook meer is dan overdag. Het is natuurlijk niet representatief, maar alle incidenten die ik zelf heb meegemaakt of wat ik weet van naasten en bekenden gebeurden eigenlijk allemaal in het donker. En dan hebben we het over potloodventers, beroving, mishandeling en vernielingen, woninginbraak. Nu staan er overal aan de weg ook waarschuwingen van woninginbraak omdat het weer vroeg donker is, dus dat suggereert ook dat dit meest in het donker plaatsvindt.

Maar als je cijfers kunt vinden die aangeven dat criminele feiten het meest overdag plaatsvinden, zou kunnen natuurlijk. Ben benieuwd. 

Index224 schreef op 17-11-2023 om 10:22:

Trouwens, ik lees wel vaker de laatste tijd dat iemand (meestal jongeman) na het stappen niet is thuisgekomen. En een paar dagen later dood in een kanaal/greppel/het water wordt gevonden. Met alcohol in het spel zou ik zeker wel willen dat ze niet alleen fietsen, dat geldt dus natuurlijk ook voor jongens. Los van het feit dat je eigenlijk niet dronken op de fiets mag zitten, maar dat terzijde.

of je zuipt niet zoveel dat je geen verschil meer zit tussen een fietspad en een kanaal

In deze donkere periode pak ik de 'fietssnelweg' in de hoop dat ik bij een ongeluk sneller gevonden word.

Poezenmeisje schreef op 22-11-2023 om 00:10:

In deze donkere periode pak ik de 'fietssnelweg' in de hoop dat ik bij een ongeluk sneller gevonden word.

Aha, slaat daar het woord "snel" in fietssnelweg op 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.