Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-11-2025 om 09:46
Ik merk dat veel pubers regelmatig met de auto worden gebracht en / of gehaald. Bv als het regent naar school gebracht en naar de sportclub. Ik ben zelf niet zo’n curling ouder. Zo hoorde ik ook het verhaal dat de 16 jarige dochter van een vriendin 1x in de week standaard opgehaald wordt uit school, omdat ze anders alleen om 16 uur met de elektrische fiets 10 km naar huis moet fietsen. Dat zou ik nooit doen, alleen als het heel slecht weer is.Hoe zit dat bij jullie?
05-12-2025 om 09:41
Poezie schreef op 05-12-2025 om 08:22:
Mijn omgeving mag mij op ieder moment van de dag en nacht bellen in (echte!!!) nood.
Ook ben ik niet te beroerd om eens iemand naar Schiphol te brengen of om een groot artikel op te halen die iemand in mijn omgeving op marktplaats bijvoorbeeld heeft gekocht.
Dronkenschap is zelf voor gekozen en gedaan, dus in geval van Kimdekim had ik toch echt doorverwezen naar de ouders van die bezopen studiegenoot of de optie ga eerst maar eens goed uitkotsen, daarna voel je je beroerd maar kun je wel weer fietsen.
Zo mijn buurvrouw vertelde zoiets. Buurmeisje is bevriend met buurmeisje 2 huizen verder. Buurvrouw was thuis en haar dochter kreeg berichtje vriendin dat andere buurmeisje dan ze verderop in de straat op de grond lag en stomdronken was. Gelukkig is dochter naar haar moeder gegaan en hebben ze het meisje samen opgehaald. Buurvrouw werkt in het ziekenhuis en zag dondersgoed dat dit meisje even een nacht in de gaten gehouden moest worden. Dus uiteindelijk de ouders uit bed gebeld en hoppa op de bank afgeleverd. Dronkenschap is stom maar je gaat een kind niet aan het lot overlaten met de kans dat ze geen hulp zoekt door schaamte.