Anouk1234
26-11-2025 om 09:46
Pubers halen en brengen
Ik merk dat veel pubers regelmatig met de auto worden gebracht en / of gehaald. Bv als het regent naar school gebracht en naar de sportclub. Ik ben zelf niet zo’n curling ouder. Zo hoorde ik ook het verhaal dat de 16 jarige dochter van een vriendin 1x in de week standaard opgehaald wordt uit school, omdat ze anders alleen om 16 uur met de elektrische fiets 10 km naar huis moet fietsen. Dat zou ik nooit doen, alleen als het heel slecht weer is.Hoe zit dat bij jullie?
Zilver_gray
26-11-2025 om 09:51
Jammer dat ik meteen een veroordeling in je begin post lees “curling” ouder.
Wij hebben daar waar het mogelijk was onze jongste vaak gehaald en gebracht. Zelfs nu ze uit huis is, halen/ brengen we daar waar het uitkomt. Vind het ook nog eens gezellig.
Mugs
26-11-2025 om 09:59
Wij zijn niet zo van het halen en brengen. Ik fiets zelf ook door weer en wind 13 km enkele reis (op een gewone fiets) naar mijn werk. Toen de kinderen klein waren gebeurde al het halen en brengen ook altijd op de fiets, dus ze weten niet beter
Frisdrank1972
26-11-2025 om 10:01
Ik had zelf geen tijd om mijn pubers te halen. Brengen zal kunnen lukken, maar dan kunnen ze niet weg of ze moeten 7km lopen. Zeker toen hun roosters om de dag veranderde. Ik kan niet om 13:40 met de auto klaar staan. Sporten was allemaal in een straal van 5km dat vond ik te onlogisch om ze te halen. Sporten is om te bewegen, dan ga je niet voor 2km in de auto zitten. En niemand gaat dood van een beetje regen. Daarnaast zouden mijn kinderen het mega genant vinden als hun moedertje in haar Opel ze op kwam halen.
Gingergirl
26-11-2025 om 10:03
Jammer van de stempel " curlingouder". Als je er meteen al zo in staat heeft input van ons dan zin? Hier reizen de kinderen meestal zelf maar wij brengen en halen ook wel geregeld. Soms inderdaad bij slecht weer, of omdat het gewoon praktisch is of als kind niet helemaal fit is. Of gewoon omdat het heel gezellig is. Samen leven is ook voor elkaar zorgen.
troelahoep
26-11-2025 om 10:06
Is dit niet een beetje een bericht om reacties uit te lokken?
Hier willen de kinderen niet gebracht worden (zijn wel jongens) tenzij het echt slecht weer is. Als het donker is en ze moeten alleen en ver fietsen, dan wil ik ze zelf brengen alhoewel ze dat zelf niet nodig vinden. Ik vind zelf de elektrische fiets voor jongeren bezwaarlijker dan af en toe je kind brengen eerlijk gezegd.
yasmijn27
26-11-2025 om 10:09
Alleen als het echt niet anders kan. Met oud en nieuw moet zoon werken en om 22.00 uur nog naar huis fietsen. Dan wordt hij wel gehaald, toch vanwege veiligheid.
Verder zelfstandig genoeg om de zaakjes zelf te regelen.
yasmijn27
26-11-2025 om 10:11
Frisdrank1972 schreef op 26-11-2025 om 10:01:
Ik had zelf geen tijd om mijn pubers te halen. Brengen zal kunnen lukken, maar dan kunnen ze niet weg of ze moeten 7km lopen. Zeker toen hun roosters om de dag veranderde. Ik kan niet om 13:40 met de auto klaar staan. Sporten was allemaal in een straal van 5km dat vond ik te onlogisch om ze te halen. Sporten is om te bewegen, dan ga je niet voor 2km in de auto zitten. En niemand gaat dood van een beetje regen. Daarnaast zouden mijn kinderen het mega genant vinden als hun moedertje in haar Opel ze op kwam halen.
Dat idd. Mijn zoon wil liever niet in het openbaar met ons worden gezien😁
Diezijnvanmij
26-11-2025 om 10:13
Stoer lopen doen omdat je zelf niet zo'n ouder bent. Maar tegelijkertijd wel sneu overkomen omdat je jezelf verheft boven een ander op een onderwerp als vervoer. Echt, ga wat doen met je leven 
Ilse43
26-11-2025 om 10:26
Ik haal mijn dochter nog steeds regelmatig op, en die is al 18. Er worden hier in de regio regelmatig aanranders en verkrachters gemeld. Ik zou niet weten hoe mijn dochter sterker of stoerder wordt als de verkracht wordt.
Neem dan geen kinderen, als je er niet voor wilt zorgen.
MijnNaamIsHaas73
26-11-2025 om 10:36
Ilse43 schreef op 26-11-2025 om 10:26:
Ik haal mijn dochter nog steeds regelmatig op, en die is al 18. Er worden hier in de regio regelmatig aanranders en verkrachters gemeld. Ik zou niet weten hoe mijn dochter sterker of stoerder wordt als de verkracht wordt.
Ik vind halen/brengen ivm veiligheid een ander verhaal dan van/naar school omdat het regent. Dat laatste doe ik niet aan. Ze krijgen goede fietsen en (regen)kleding en we betalen de bus bij extreme weersomstandigheden.
Zeker moet je voor je kinderen zorgen, maar ik vind het ook mijn taak als opvoeder om ze zelfstandig en weerbaar te maken. Ze met de auto naar school brengen vanwege regen bereikt naar mijn mening het tegenovergestelde.
Netherfield
26-11-2025 om 10:39
Ik breng dochter wel eens naar school omdat ze niet fit is. Als ze dan wel goed de schooldag doorkomt, dan fietst ze maar een keer niet die 8 kilometer naar school. Oudste werkt in de horeca en moet langs een weg zonder lantaarnpalen. Die brengen en halen we. Als ze straks haar rijbewijs heeft, kan ze zelf met de auto. Terugfietsen uit de stad naar huis na 21:00, alleen als ze met iemand samen fietst, anders gaat de fietsendrager op de auto en wordt ze opgehaald. Die fietsendrager is de beste investering ooit, wordt vaak gebruikt.
Pippeltje
26-11-2025 om 10:40
troelahoep schreef op 26-11-2025 om 10:06:
Is dit niet een beetje een bericht om reacties uit te lokken?
Hier willen de kinderen niet gebracht worden (zijn wel jongens) tenzij het echt slecht weer is. Als het donker is en ze moeten alleen en ver fietsen, dan wil ik ze zelf brengen alhoewel ze dat zelf niet nodig vinden. Ik vind zelf de elektrische fiets voor jongeren bezwaarlijker dan af en toe je kind brengen eerlijk gezegd.
Ja, dat is nu/ precies inherent aan een forum!
Pippeltje
26-11-2025 om 10:42
Ilse43 schreef op 26-11-2025 om 10:26:
Aha.... dus nu ga je anderen veroordelen omdat ze niet goed zouden zorgen voor hun kinderen als je geen taxi-ouder bent....
Mugs
26-11-2025 om 10:45
Wat een gezellig draadje... Natuurlijk moet iedereen vooral lekker doen waar hij/zij/hen zich goed bij voelt. Maar ik vraag me soms dan wel af: waar halen de fervente haler/brengers de tijd vandaan? Mijn man en ik zijn meestal zelf aan het werk als de kinderen naar hun opleiding/werk/andere afspraken zijn
Gingergirl
26-11-2025 om 10:47
MijnNaamIsHaas73 schreef op 26-11-2025 om 10:36:
[..]
Ik vind halen/brengen ivm veiligheid een ander verhaal dan van/naar school omdat het regent. Dat laatste doe ik niet aan. Ze krijgen goede fietsen en (regen)kleding en we betalen de bus bij extreme weersomstandigheden.
Zeker moet je voor je kinderen zorgen, maar ik vind het ook mijn taak als opvoeder om ze zelfstandig en weerbaar te maken. Ze met de auto naar school brengen vanwege regen bereikt naar mijn mening het tegenovergestelde.
Dat valt in de praktijk mee hoor. Ook kinderen/ pubers die weleens gebracht en/ of gehaald worden zijn prima weerbaar en zelfstandig.