Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Samenwonen op je 16e

Ik ben op zoek naar ouders met een puber die met 16/17 jaar is gaan samenwonen en/of een relatie heeft met een volwassene.


Ik begrijp heel erg waarom er gewezen wordt naar TO als diegene die moet ingrijpen, maar het meisje is 16 en verliefd 
Wat zou TO moeten doen? 
Ik kom niet verder dan isoleren en weghouden van die man 
Isoleren overigens omdat ze het anders stiekem gaat doen, dan logeert ze bij haar beste dinnetje 
Of moet TO de politie inschakelen met alle schadelijke gevolgen van dien? 

Ik vind juist dat TO het heel goed aanpakt door het transparant te houden

Maar TO, er is wel degelijk een machtsverschil en die is groter dan zij zich beseft en het lijkt ook dat je dat niet helemaal inziet
In plaats van met de ouders, misschien praten met meisjes/vrouwen die het beleefd hebben? 
Dan hoor je 380 verschillende verhalen hoor, maar je leert ook potentiele en eventuele signalen herkennen die zij weer niet zo snel zou herkennen 
Een volwassen iemand die meekijkt is echt nodig, goede opvang als het mis gaat eventueel ook 
Tenminste, dat is wat ik achteraf gezien nodig had
 

Mdep schreef op 07-04-2024 om 17:59:

[..]

Ze is heel zelfstandig van nature. En voor zover ik kan zien, heeft zij net zoveel te vertellen als hem in de relatie. Ik vind het wel heel belangrijk om ze regelmatig samen te zien zodat ik daar op kan blijven letten.

Dit is gewoon ziek... Ik zou hier absoluut niet akkoord mee gaan. Ze is minderjarig dus in geen enkel opzicht zelfstandig of onafhankelijk. Dit meisje zou thuis moeten wonen en bezig zijn met school, vrienden en bijbaan. Volwassen mannen met dit soort interesses zijn fout bezig. Vraag mij af of dit strafbaar is in Nederland (in veel landen zou de betreffende man worden opgepakt). 

En jij bent alle controle en toezicht kwijt als je dit toestaat. Vraag jezelf af wat er met je dochter aan de hand is. 

Kersje schreef op 07-04-2024 om 18:23:

[..]

Ja en? Totaal niet te vergelijken met deze situatie dus! Waarom toch die behoefte te reageren op een situatie die totaal onvergelijkbaar is?

Ik lees helemaal geen situatie. Er staat letterlijk alleen de vraag wat je zou vinden als jouw 16 of 17 jarige dochter gaat samenwonen met een volwassene. Ik antwoord dat ik als 17 jarige ging samenwonen met mijn 22 jarige vriend (dus volwassen). Er staat verder helemaal geen toelichting bij. Daarom zeg ik ook dat het nogal een verschil maakt hoe oud die volwassene is en of dochter net 16 of bijna 18 is.

Is de openingspost aangepast? Ik zie nergens dat de vriend 34 is. 
Ik zou hier niet blij van worden, ik vind 16 te jong om samen te wonen, ook met een andere 16 jarige. Maar je kunt ze niet op een stoel vastbinden. Geen idee wat ik zou doen.

Schemerlampje schreef op 07-04-2024 om 18:50:

Is de openingspost aangepast? Ik zie nergens dat de vriend 34 is.
Ik zou hier niet blij van worden, ik vind 16 te jong om samen te wonen, ook met een andere 16 jarige. Maar je kunt ze niet op een stoel vastbinden. Geen idee wat ik zou doen.

Ja die is aangepast. Het stond er wel degelijk in.

Schemerlampje schreef op 07-04-2024 om 18:50:

Is de openingspost aangepast? Ik zie nergens dat de vriend 34 is.
Ik zou hier niet blij van worden, ik vind 16 te jong om samen te wonen, ook met een andere 16 jarige. Maar je kunt ze niet op een stoel vastbinden. Geen idee wat ik zou doen.

Een 16 jarige mag gewoonweg niet zonder toestemming van ouders iets huren of ergens anders wonen dus je hoeft niemand vast te binden. Dat scheelt.

Herfstappeltaart schreef op 07-04-2024 om 18:00:

[..]

Een relatie tussen iemand van zestien en iemand van 34 is níet gelijkwaardig.

Is de openingspost aangepast? Ik lees nergens dat de volwassene 34 is. Als dat wel zo is, is dat vrij ziek.

Schemerlampje schreef op 07-04-2024 om 18:50:

Is de openingspost aangepast? Ik zie nergens dat de vriend 34 is.
Ik zou hier niet blij van worden, ik vind 16 te jong om samen te wonen, ook met een andere 16 jarige. Maar je kunt ze niet op een stoel vastbinden. Geen idee wat ik zou doen.

+1

Anne1234! schreef op 07-04-2024 om 18:45:

[..]

Ik lees helemaal geen situatie. Er staat letterlijk alleen de vraag wat je zou vinden als jouw 16 of 17 jarige dochter gaat samenwonen met een volwassene. Ik antwoord dat ik als 17 jarige ging samenwonen met mijn 22 jarige vriend (dus volwassen). Er staat verder helemaal geen toelichting bij. Daarom zeg ik ook dat het nogal een verschil maakt hoe oud die volwassene is en of dochter net 16 of bijna 18 is.

Ik denk dat de openings post veranderd is.

Maar als de dochter 16 is en de man 34 dan vind ik het leeftijdsverschil voor deze levensfasen veel te groot. 

Met 16 jaar al samenwonen vind ik ook veel te jong. Op die leeftijd hoort school, opleiding en zelfontplooiing op de eerste plaats te komen. Een vriendje van ongeveer dezelfde leeftijd mag daar best deel van uitmaken maar moet vooral voor de lol zijn en nog niet een levensinvulling.

Pimpelmees67 schreef op 07-04-2024 om 18:52:

[..]

Is de openingspost aangepast? Ik lees nergens dat de volwassene 34 is. Als dat wel zo is, is dat vrij ziek.

Ja die is aangepast.

Anne1234! schreef op 07-04-2024 om 18:45:

[..]

Ik lees helemaal geen situatie. Er staat letterlijk alleen de vraag wat je zou vinden als jouw 16 of 17 jarige dochter gaat samenwonen met een volwassene. Ik antwoord dat ik als 17 jarige ging samenwonen met mijn 22 jarige vriend (dus volwassen). Er staat verder helemaal geen toelichting bij. Daarom zeg ik ook dat het nogal een verschil maakt hoe oud die volwassene is en of dochter net 16 of bijna 18 is.

Nee, jij leest geen situatie? En daarnaast zie jij niet het verschil tussen een ‘volwassene’ van 18 of 34, dus enkel het begrip ‘volwassene’? En ja, een net 16-jarige is heel wat anders dan een eind 17- jarige, al scheel dit qua uitdrukking haast niets. 

Een man van 34 die valt op een 16-jarige is in mijn ogen een pedofiel, sterker nog, hij had haar vader kunnen zijn! Dit als “normaal” beschouwen op die leeftijd zegt voor mij heel veel, zeker als je dan ook nog stelt dat zij hier zelf achter moet komen. 

Kersje schreef op 07-04-2024 om 18:59:

[..]

Nee, jij leest geen situatie? En daarnaast zie jij niet het verschil tussen een ‘volwassene’ van 18 of 34, dus enkel het begrip ‘volwassene’? En ja, een net 16-jarige is heel wat anders dan een eind 17- jarige, al scheel dit qua uitdrukking haast niets.

Een man van 34 die valt op een 16-jarige is in mijn ogen een pedofiel, sterker nog, hij had haar vader kunnen zijn! Dit als “normaal” beschouwen op die leeftijd zegt voor mij heel veel, zeker als je dan ook nog stelt dat zij hier zelf achter moet komen.

Ik denk dat Anne alleen de aangepaste OP heeft gezien.

Kind wacht maar met samenwonen tot ze 18 is.
En zelfs dat is nog belachelijk jong als er een groot leeftijdsverschil is.

Het enige wat ik héél misschien zou faciliteren is dat die gozer bij me intrekt.
Hou ik zelf tenminste in de gaten hoe hij zich gedraagt en dat kind haar studie afmaakt.
Maar ik gok dat de meeste 30-jarigen daar sowieso niet op zitten te wachten.

Ah wacht, zie dat de openingspost inmiddels is aangepast, des te zorgelijk eigenlijk, want dan wil je niet de ware reacties horen. Serieus, wat is je verwachting van dit topic eigenlijk Mdep?

Kersje schreef op 07-04-2024 om 19:05:

Ah wacht, zie dat de openingspost inmiddels is aangepast, des te zorgelijk eigenlijk, want dan wil je niet de ware reacties horen. Serieus, wat is je verwachting van dit topic eigenlijk Mdep?

Dat het hele land vol loopt met 16-jarigen die bij hun 10+-jaar ouder vriendje intrekken. En dat het dus vrij normaal is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.