Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Samenwonen op je 16e

Ik ben op zoek naar ouders met een puber die met 16/17 jaar is gaan samenwonen en/of een relatie heeft met een volwassene.


wat ik zou doen....het erge is van dat samenwonen, dat er waarschijnlijk ook al verkeringstijd aan vooraf is gegaan, dus nog jonger was.

Als zo'n man aan mijn dochter zou komen en ik zou hierachter komen, dan zou ik echt zo verschrikkelijk boos, zo in en in boos en verdrietig en onpasselijk.
Aangifte doen!

Marty1984 schreef op 07-04-2024 om 19:21:

[..]


Ik ben als 22 à 23-jarige ingetrokken bij een man van 36.

Maar ik was toch héél blij dat mijn man eerst een paar jaar alleen had gewoond en zijn eigen huishouden beredderde.

En dat ik ook eerst een paar jaar op kamers had gezeten. Eerst maar eens mezelf in leven leren houden vooraleer ik een heel huishouden mee recht moest houden .

Dat is ook een groot leeftijdsverschil, maar valt totaal in het niet bij het voorbeeld van TO

sterker nog: ik ben een zachtaardig persoon en totaal niet agressief, maar dit zou echt mijn breekpunt zijn en ik zou denk ik niet voor mezelf instaan: echt, kom niet aan mijn kinderen!

Lekkere broer heeft jouw partner Dymo. Brr!!

alhambra schreef op 07-04-2024 om 22:46:

Lekkere broer heeft jouw partner Dymo. Brr!!

Ik denk dat het om de zus van haar partner gaat…

alhambra schreef op 07-04-2024 om 22:46:

Lekkere broer heeft jouw partner Dymo. Brr!!

Kan ook zijn zus zijn en de man zijn zwager.

Ik ben er ook geen voorstander van, maar ik zie niet de logica waarom dat meisje dan meteen niet meer naar school zou gaan.

BritgetJones007 schreef op 07-04-2024 om 22:31:

sterker nog: ik ben een zachtaardig persoon en totaal niet agressief, maar dit zou echt mijn breekpunt zijn en ik zou denk ik niet voor mezelf instaan: echt, kom niet aan mijn kinderen!

Nou, dit. Word al beroerd als ik eraan denk. Heb je die gozer al eens de oren gewassen of slaapt hij nu ook bij je dochter onder jouw dak? Als die gozer enigzins een gezond denken zou hebben dan zou hij dit zelf ook niet willen. Je dochter is te jong om de langer termijn gevolgen te overzien en te begrijpen hoe ze zichzelf emotioneel beschadigd. 

Niets goedkeuren,  ook geen relatie.  Zolang ze hier in blijft zitten komt ze niet los van hem. 

Mijn jongste (rond dezelfde leeftijd) heeft al een tijd verkering. Vond haar ook te jong toen dit begon. Verschil is dat die jongen net zo oud is als zij. Zowel ik als zijn ouders sturen hierin zodat ze hun eigen dingen blijven doen met eigen vrienden etc. We praten met hen daar ook over, seksualiteit,  elkaars grenzen daarin.. blijven ontwikkelen van je eigen identiteit. 

 Iemand van 16 kan zichzelf niet gezond blijven ontwikkelen als die in een zogenaamde volwassen relatie zit met een gozer van 34. Wat denkt die mafkees zeg.

Een 16 jarige mag sex hebben met wie hij/zij wil, ook met een volwassene, met wederzijdse toestemming. Dus aangifte doen of de relatie "verbieden" is niet aan de orde. De politie doet niets als blijkt dat je dochter niet in gevaar is. 
In mijn familie is dit ook aan de orde. Het meisje is intussen wat ouder, woont nog thuis, hij woont al jaren zelfstandig en nog steeds zijn ze stapel verliefd. Het heeft in het begin van hun relatie voor veel onrust en paniek bij de ouders gezorgd, maar er zat niets anders op dan de relatie gedogen en inpraten op het gezonde verstand. School is afgemaakt, beide werken ze nu en overwegen samenwonen. 
Bewaar de rust en praat, een boze dochter die haar spullen pakt en vertrekt zou ik willen voorkomen. Het is niet makkelijk, ik zou me ook vreselijk zorgen maken. 

Schemerlampje schreef op 07-04-2024 om 22:48:

[..]

Ik denk dat het om de zus van haar partner gaat…

Klopt, de zus van mijn partner.

Zestien - even terugschakelen. Ik zat op school en moest nog twee jaar. Ik was eerder bezig met de Bouquetreeks en flaneren op de boulevard, om er dan doodsverlegen vandoor te gaan als een man me aansprak dan met samenwonen.

Met twintig, nadat ik de eerste desillusies had gehad die me duidelijk maakten dat de Prins op het Witte Paard niet bestond en dat de sexy maar norse en arrogante man uit de Bouquetreeks echt een vervelende vent was (wie wil er nou met zo'n vent eeuwig opgescheept zitten?) begon ik normaler tegen de andere helft van de bevolking aan te kijken en ging ik samenwonen met een echt lieve vriend. Toen vond ik mijn eigen huishouding ontzettend leuk. Maar zéstien??!!

Maar misschien zijn ze wel meer voorlijk tegenwoordig.

Tja, lastige situatie. Je kunt ze niet tegenhouden om tijd samen door te brengen, maar ik zou samenwonen toch wel echt een paar stappen te ver vinden op haar 16e.
Ik zou in ieder geval de relatie goed willen houden, en dus vooral niks verbieden of zo. Wel de dialoog blijven voeren over hoe belangrijk een eigen leven is voor haar ontwikkeling. En ik zou proberen afspraken te maken over hoe vaak ze bij haar vriend is. School moet er natuurlijk liefst ook niet onder lijden... En natuurlijk is het heel erg belangrijk dat ze regelmatig thuis is, liefst ook af en toe met die man samen zodat je vinger aan de pols kunt houden wat betreft hun relatie. Hoe hij haar behandelt.

Hoe kijken haar vriendinnen er eigenlijk tegenaan? Ik kan me van mezelf niet voorstellen dat ik een vriendin op die leeftijd had aangemoedigd met een vent van 34. Op die leeftijd vond ik dat nog nagenoeg bejaard. Ik had hem er ook niet bij hoeven hebben op verjaardagen en feestjes! En ik kan me ook niet voorstellen dat hij zin heeft in haar vriendengroep, dus ik zou dat wel een enorm risico vinden. Maar goed, ze is verliefd en daar doe je als ouders weinig aan.

Er zijn hier wel vaker draadjes geweest over kinderen met veel oudere partners. Daar kan kun je ook nog eens in neuzen om wat tips op te doen. Deze bijvoorbeeld:

Dochter 18 met vriend van 34 | Ouders.nl
Uiteindelijk denk ik dat meeveren en (desnoods doen alsof) accepteren het beste werkt, en duimen dat de schellen snel van haar ogen vallen.

Je dochter heet Rachel en haar vriend André Hazes? Want die ouders kozen inderdaad het ‘goed bezig meisje’-pad met een vergelijkbaar leeftijdsverschil. Niet echt succesvol. 
Normaal ben ik van de knuffel je verschrikkelijke schoonzoon, maar 16 en 34 is toch echt onacceptabel. Het eerste wat ik zou doen is naar de huisarts en een anticonceptie methode laten kiezen die zich niet laat beïnvloeden door ‘ah een baby is zo lief’. 
Daarnaast; idd niet logeren en ontmoeten doe je maar hier thuis. Sorry, maar een 16-jarige mag je echt nog wel tegen zichzelf in bescherming nemen. En ook dat samenwonen; klinkt leuk, maar pas als ze een startkwalificatie en een baan heeft.

Maar, gelijkertijd, zou ik wel heel erg inzetten op het houden van de band met je dochter. Dat ze weet dat ze bij jullie mag komen uithuilen als ze merkt dat deze man echt niet goed voor haar is. Dat jullie haar veilige haven zijn.

Wat een uitgebreide reacties ook van TO hè.....

Ik was 16 toen ik verkering had met iemand van 24. Maar wat wil je daarover weten?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.